..: Vánoční dárek? České dráhy: Ano, máme zájem o railjety! :..

ČD railjet, foto: Spiritdesign, nátěr: flegisPraha — Již letos na jaře jsme vás informovali, že České dráhy hodlají jít v dálkové dopravě cestou netrakčních jednotek. Později nás generální ředitel Českých drah Petr Žaluda informoval na přednášce FD ČVUT o tom, že přímo jednají s ÖBB o převzetí celkem šestnácti souprav railjet, které rakouský dopravce převzít nechce. Již dříve jsme přinesli informaci o tom, že transakce bude velmi záležet nejen na schopnosti Českých drah zafinancovat ji, ale zejména na tom, jestli bude možné soupravy nakoupit přímo od ÖBB bez výběrového řízení. Nyní, na konci roku, nabral děj rychlý spád.

Možná podoba netrakčních jednotek ČD, foto: CJOctavian Před několika desítkami hodin jsme přinesli informaci, že ÖBB definitivně posledních 16 souprav nepřevezmou a ve středu v odpoledních hodinách potvrdil na rozhlasové stanici ČRo1 Radiožurnál generální ředitel Českých drah, že jejich zájem o tyto soupravy trvá. (Nutno také podotknout, že dle moderátora pocházejí jeho informace z jistého železničního webu a ŽelPage byla první, kdo o tomto zájmu informoval včetně případné kupní ceny.) Z diskuze dále vyplynulo, že jedna souprava by vyšla ČD na zhruba 271 milionů korun (38,7 milionů za vůz), načež bylo potvrzeno, že celkových 4,5 miliardy korun za všech šestnáct souprav by v roce 2011 nemělo být pro České dráhy problém, pokud se jim to celkově ekonomicky vyplatí.

Budoucnost dálkové dopravy Českých drah?, foto: Dennis HűbschV případě úspěchu by tak všechny mezinárodní dálkové spoje ČD byly vedeny výhradně soupravami zcela nových vozů. Dále v pořadu zaznělo, že generální ředitel Žaluda byl začátkem prosince spolu se dvěma náměstky jednat s rakouskou stranou ve Vídni. Hlavním bodem jednání bylo, zda–li je dle právních norem možné nakoupit tyto vlaky přímo od ÖBB. Na jednu stranu sice na takovéto podmínce už kdysi padl zájem o vozy Bimz německých drah, na stranu druhou se tentokrát jedná o jiný případ. Zatímco "Bimzy" nešlo jen tak koupit přímo, protože nebyla zajištěna nejnižší možná cena a později muselo být vyhlášeno VŘ, které skončilo fiaskem, protože jeden uchazeč požadoval neakceptovatelnou cenu a druhý nevhodné vozy; v tomto případě byly railjety (což je obchodní značka pro soupravy Siemens Viaggio Comfort) řádně vysoutěženy ÖBB a případný odkup Českými drahami by měl tedy mít garantováno, že se jedná o nejnižší možnou nabídku. V každém případě bude zajímavé, jak tento nákup dopadne a doufáme, že neskončí neúspěchem jako v případě ojetých vozů.

Zdroj: Český rozhlas Radiožurnál


JiříK. | 23.12.2010 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 21      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel bugear 
24.12.2010 (21:52)  
@mikael.5: Letmé nahlédnutí do TEDu říká:
Kurze Beschreibung des Auftrags oder Beschaffungsvorhabens
23 Einheiten Reisezugwagen und Steuerwagen (7-teilig) für den hochwertigen Reiseverkehr mit 230 km/h mit der Option auf weitere 40 Einheiten.
Horst: Sice nelegální, nicméně běžně používané (samozřejmě ne v tak extrémní podobě).
24.12.2010 (21:50)  
Zajímavé, jak každý automaticky předpokládá, že to bude vozit 380....to by ČDdala nafrak, kdyby to dala na nějaký neektrifikovaný úsek co?:-) Zapojit dopředu brejlovce nebo kocoura a hyjé na Brno-Jihlava/Brumov-Bylnice nebo Otrokovice-Vizovice :-)
24.12.2010 (21:17)  
SYN: To je blbost. Žlutej Ráďa nemá ani tolik lokomotiv ani tolik peněz. Sám vidíš, že za jeden vagón je ochoten zapltit pouze 1 milion Euro a jeden railjetu stojí víc. Navíc, to by si musel koupit ještě lokomotivy, což by bylo odhadem dalších 50 mega českých dolů ( a to ještě hóóóódně ojeté ). Pokud chceš vidět na českých kolejí railjety od soukromníka, tak by se do železnice musely pustit takový gigant jako je například T-Mobile nebo Virgin. Nemyslím to zle, ale Ráďa s railjety jezdit nebude, viz. poslední příspěvek od SzKT, s kterým souhladím ( až na to, že Pendolína podle mě mají právě ty nejhorší stolky, co jsem kdy viděl - moc se mi nelíbí a celkem špatně se mi na to hmatá- ale to je jen detail :D ).
registrovaný uživatel SzKT  mail  
24.12.2010 (18:09)  
SYN: Já bych si to neidealizoval, Jančura má opravdu svoje a jestli je pravda, co jsem slyšel (že ve vagónce Astra Arad už mu vagónky vyrábí), pak bude v první fázi nabízet určitě podstatně komfortnější produkt, než je Railjet. Sice to nejspíš za pár let hodně sejde (railjet určitě bude trvanlivější), ale na to jsme u žlutého pána a jeho autobusů koneckonců dávno zvyklí.
Osobně považuju Railjet za nepříliš komfortní produkt (aspoň ve srovnání se vším ostatním v dálkové dopravě, co v Rakousku, Německu a Maďarsku jezdí), byť nepopírám, že pro ČD s jejich mnohonásobně (a nepodařeně) rekonstruovanými vozy to bude výrazný krok kupředu, ostatně stejně jako to pendolíno (na němž mi vadí pouze to, že jich je málo). Nic horšího, než je EC Jaroslav Hašek opravdu v mezinárodní dopravě nikde v Evropě není a ať ten Railjet bude vypadat jakkoliv,
Ono totiž v mediálních zprávách není, že uvnitř to bude zcela určitě vypadat jinak, než jsme u Railjetu zvyklí. Zcela určitě nebude Premium Class a sedadla by měla být z Borcardu. Tak jen nezbývá než doufat, že (na rozdíl od jinak povedené 2. série Apmz) nezapomenou na stolky pod oknem aspoň v 1. třídě... V tom pendolínu jsou aspoň celkem pěkné stolky (a vis-á-vis uposřádání u významné části sedadel) už od počátku. Každopádně už jsme byli několikrát svědky toho, jak "česká práce" v interiéru dokázala doj.bat i osvědčený a povedený výrobek, např. to pendolíno, nebo druhou sérii Bmz/Ampz. A ježto ani ten Railjet není produkt zrovna povedený (z Budapešti do Mnichova bych ve 2. třídě vedle někoho tělnatějšího opravdu cestoval nerad), tak s hodnocením počkám, až to skutečně bude jezdit.
24.12.2010 (17:50)  
mira3308: by nekdo musel strcit Zaludovi pistoli k hlave, aby mu doslo, ze toto je velmi vyhodne...

Zajímavé je, že o tom ten Žaluda sám mluvil, takže bych z něj zase nedělal úplného blbce. Jedinou pistoli u jeho hlavy bych viděl tu škodováckou, resp. pistoli p. Romana...
Uvědomte si, že ČD jsou vlastně ještě stále státní firmou, do jejíhož fungování kecá (skrytě) kde kdo, což je bohužel dost často vidět.
registrovaný uživatel Dusanh 
24.12.2010 (16:49)  
Synku, to už trochu fantazírujete :-) Jančura má určité podnikatelské plány a v těch stojí vůz cca 1M Eur. Ne o 80% víc...
registrovaný uživatel SYN 
24.12.2010 (16:35)  
Jirka: Amen.
Plus jako bonus tam vidím ještě jeden machiavelistický motiv - zdlouhavým vyjednáváním s OeBB celkem účinně zajistí aby čirou náhodou ty RJ nekoupil Jančura, protože to by pro ČD mohlo být skutečně VELMI nepříjemné...
24.12.2010 (16:03)  
Vsichni si podle me delame zbytecne nadeje :D... CD nejsou schopne neco takoveho odkoupit, by nekdo musel strcit Zaludovi pistoli k hlave, aby mu doslo, ze toto je velmi vyhodne...
24.12.2010 (15:44)  
Vidim ze tu vsichni resite uprimnou snahu CD koupit vyhodne nove vagony ... nicmene ja mam obavu, ze tohle vyberko OeBB bylo na bezny standard CD prilis ciste a cena opravdu vyhodna. Prilis vyhodna, aby o ni ve skutecnosti melo CD zajem. Bohuzel (a doufam ze se mylim) si myslim, ze CD by radeji koupilo tyto jednotky o 50% draz s tim, ze lidem v rozhodovacim procesu by zustalo par stovek milionu za nehty. Takze ted ukaze "uprimnou" snahu o koupi, ktera se pres jejich maximalni usili nepodari zrealizovat a nakonec koupi zase neco nekde o 40% draz nez drahy ve vyspelych, nebananovych republikach .... Kez bych nemel pravdu.
registrovaný uživatel btv 
24.12.2010 (15:23)  
ReActor: stupiditou společnosti Siemens - jak můžete toto tvrdit, když nevíte jak jednání probíhala.
Juraj Kováč 23:15: myslím, že jste to shrnul krátce a výstižně.
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 21      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko