Marganěc — 12. říjen 2010 se zapíše černým písmem do ho historie ukrajinské železniční dopravy. Autobus soukromého dopravce, jedoucí na lince z Margance do Nikopolu na jihovýchodě Ukrajiny, v Dněpropetrovské oblasti, dojel k železničnímu přejezdu, kde bylo v činnosti světelné a zvukové zařízení. Řidič zastavil před přejezdem, podle cestujících dokonce vystoupil, aby zkontroloval situaci. Dohlednost byla podle policie více než 700 m, tedy dostatečná k bezpečnému zastavení vlaku. Přestože signalizační zařízení bylo funkční a zakazovalo vjezd na trať, řidič se rozjel – i když pasažéři křičeli, ať zastaví. Strojvedoucí viděl autobus ze vzdálenosti cca 500 m a použil výstražnou sirénu. Tu však řidič autobusu zcela ignoroval. Čin řidiče měl fatální následky — vjel na přejezd v momentě, kdy se k němu bezprostředně blížila elektrická nákladní lokomotiva. Řidič se ještě snažil přeřadit rychlostní stupeň, což ale vedlo ke zhasnutí motoru. Následoval náraz lokomotivy do boku autobusu. Strojvedoucímu se podařilo na 75 km/h rozjetou lokomotivu řady VL8 zastavit až téměř 300 metrů po nárazu, a to i přesto, že v okamžiku, kdy si uvědomil, že může dojít ke střetu, použil rychlobrzdu.
Následky jsou tragické — nehodu nepřežilo minimálně 42 lidí, včetně dvou dětí, dalších osm lidí je v kritickém stavu hospitalizováno na jednotce intenzivní péče. Zda šestapadesátiletý řidič s dvacetiletou praxí nehodu přežil, zatím ukrajinská strana nepotvrdila.
Prezident Viktor Janukovyč vyhlásil na středu státní smutek. Podle příkazu premiéra Mykoly Azarova vyplatí stát každé rodině pozůstalých kompenzaci ve výši 100 tisíc hřiven (asi 227 tisíc korun).
Zdroje: Česká televize, Fox News


Buď si myslel, že to stihne nebo to byl blázen jako Olga Hepnerová:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Olga_Hepnarová
Holt ak novinár nemá ani šajn o železnici, veľmi ľahko k takémuto lapsusu dôjde...
Jinak obecne k prejezdum - co se stane, kdyz lokomotiva uvizne pobliz a system ji tudiz stale vidi tak, ze "ma projet"? Nelze v tomto pripade svetla nejak "vypnout" nebo jak to nazvat? Zazil jsem neco takovyho nedavno v Olomouci. Bylo jasny, ze nic nepojede, ale nikdo si to prejet netroufl. Asi i proto, ze u toho stali cajti, ale doslova jen stali. Nastesti jsem nemusel pres prejezd a tu kolonu nejak obskakal, takze ani nevim, jak to dopadlo.
Vzhledem k tomu, ze to bylo primo v Olomouci, tak jsem ale cekal, ze by tam mohl byt nejaky muzik s vysilackou (kdyz uz to nezvladli ti cajti)
Řidiči se duševně přitížilo, rozhodl se spáchat sebevraždu a současně vstoupit do historie tím, že přitom zabije co největší počet lidí ...
Takže to jeho vystoupení mělo za cíl zjistit, zda skutečně jede vlak, resp. pokud to byla dvojkolejka, tak po které koleji jede, aby byl "úspěch" zaručen tím, že zastaví na příslušné koleji a bude předstírat poruchu ...
Jistě, drsné ...
Kritickým reakcím se nedivte, pokud jsou v článku nekvalitní informace předkládány, jako by byly kvalitní. Pokud se ví o jejich rozpornosti a nekvalitě, pokládal bych za vhodné to v článku patřičně okomentovat.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
