Vídeň — Nastupující konkurence na rakouské západní dráze přináší své ovoce. Alespoň tak vnímá soukromý dopravce WESTbahn včerejší oznámení ÖBB, že do konce tohoto roku nabídne bezplatný přístup k internetu ve vybraných spojích kategorie railjet. Spolkové dráhy tak reagují na plány soukromého dopravce nabízet bezplatný Wi–Fi přístup všem cestujícím hned od začátku provozu svých vlaků na lince Vídeň – Salcburk během jízdního řádu 2011/2012. ÖBB nasadí bezdrátový internet prozatím v testovacím provozu do několika souprav railjet, v následujících letech by se ale měl rozšířit také do dalších vlaků tohoto dopravce. Nabídka tak doplní nedávné zavedení bezplatného datového přístupu v čekárnách ÖBB Club Lounge.
Druhým velkým projektem ÖBB v oblasti IT má být kompletní přebudování prodejního a rezervačního systému v souladu s evropskou iniciativou za standardizaci datových systémů na železnici. Internet ve vlacích se stává stále aktuálnějším tématem pro všechny dopravce: dostupnost Wi–Fi v části svých spojů nedávno oznámily polské PKP Intercity, výzvu na předložení návrhů technického řešení nedávno zveřejnila slovenská ZSSK. Internet na palubě za naprostý standard považují také oba perspektivní konkurenti Českých drah na trase Praha – Ostravsko, RegioJet a Leo Express. Dlouhou dobu se také mluví o dostupnosti obdobné služby v pendolinech Českých drah; i přes rozsáhlý testovací provoz se ale cestující reálného výsledku dosud nedočkali.
Zdroj: ÖBB, Der Standard, WESTbahn, ZSSK, ŽelPage
1 2 | Zpráv na stránku: |
Také Wi-Fi začíná být nedílnou součástí vlaků, a je dobrá hlavně tehdy, když chce dopravce přetáhnout lidi z auta, protože:
1. Někteří opravdu potřebují PRACOVAT.
2. Mládež to považuje za "in" věc, bez které se prostě někteří dnes neobejdou.
A ještě dvě věci:
1. Vysvětli mi, jak někdo může dělat bordel tím, že si zapne Wi-Fi? Když má sluchátka, tak ten dotyčný člověk snad toho druhého příliš neruší, nebo snad ano? Je sice pravda, že my mladí, děláme bordel tím, že občas kecáme hlasitěji, lechtáme se, ale hlavně neargumentuj tím, že jsi byla jiná.
2. Když má být ve vlaku klid, mají cestující celou dobu hrát bobříka mlčení?
Ještě před pár dny se lidé do vlaku ve Vídni téměř nedostali a najednou budou mít i internet. No myslím si že hlavní je to místo internet není až tak důležitý ale je to pokrok a je třeba se přizpůsobit dnešní době.
Ve vlacích z Ostravy do Opavy se nedalo jezdit v bílé košili - stačilo se někde otřít o sedadlo, a košile už bílá nebyla. Večer se čekalo v Porubě skoro dvě hodiny, než dojely vlaky ze všech směrů (Brno, ZA, Blava, Pha) a pak konečně vyjel i osobák do Opavy. A pokud měl Ostravan z Prahy sekeru, tak se čekalo ještě dál na něj. Nevytopené přípojné vlaky, kde byste měl čekat (a to bylo dokonce na Trati československo-sovětského přátelství v Měsíci československo-sovětského přátelství!) O tom, jak v těch vámi zmiňovaných sedmdesátých letech vypadalo nádraží O.-Poruba by byla hrůza psát.
Jsem rád, že se konečně - a to i díky hrozbě konkurence - něco začíná dít. A kdybych byl teď takovým pravidelným uživatelem dráhy, jako tomu bylo v minulosti, tak bych byl jen rád, kdybych mohl ve vlaku pracovat a nebo si jen ukrátit čas. Doufejme, že si další dopravci, a možná i ČD, vezmou z našich jižních kolegů příklad a pokud náhodou i u nás někdy v budoucnu railjety vyjedou, že v nich připojení na síť po celé trase na území Česka bude běžným standardem.
luxian facebůk pípá když vám příjde zpráva na četu
Tomáš Palíšek proto jsem proti tomu aby se stavěla dalnice do ostravy protože pak vlakem nebudou jezdit lidi ani z Prahy do Ostravy a každý pojede autobusem no až se jich pár nabourá a pár lidí se zabije tak třeba přejdou zpátky k vlakům
Strojvudce je možne že internet někdo potřebuje na práci, ale stejně ho budou využívat hlavně studenti a dělat ve vlaku bordel a ve vlaku má být klid!
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.