..: ČD: čtyři elektrické jednotky pro jižní Čechy :..

Vizualizace nové jednopatrové nízkopodlažní elektrické jednotky Škoda, foto: Škoda TRANSPORTATION České Budějovice — České dráhy v pátek 10. září 2010 oznámily, že v brzké době vyhlásí výběrové řízení na čtyři dvousystémové elektrické jednotky určené pro Jihočeský kraj. Celková hodnota kontraktu je 452 milionů korun; na ně by měla přispět také Evropská unie z regionálních operačních programů částkou 172 milionů korun. Jednotky by měly být dvouvozové, nízkopodlažní a plně klimatizované. Kapacita jedné soupravy, schopné jízdy až 160 km/h, by měla být sto šedesát míst k sezení. S jejich nasazením se počítá na jihočeské páteřní trase ze Strakonic přes České Budějovice do Českých Velenic. Všechny čtyři soupravy by měly být dodány do tří let od podepsání kontraktu, tedy zhruba do konce roku 2013.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 11.9.2010 (13:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from ČR Jihočeský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
11.09.2010 (21:42)  
Může mi někdo říci, kolik lidí jezdí přímo přes ČB ze 190 na ČV (Borovany) v regionálních relacích? Je to více než nula?
Registered user SYN 
11.09.2010 (21:16)  
Junkrs: Kromě toho, jak už tu tuším bylo párkrát zmíněno, je to snad požadavek pro dotaci z fondů...
Upřímně řečeno, elektrická vozidla na 120 je už opravdu přežitek, už dnes se ty vozy/jednotky můžou občas na nějakým spěšňáku svézt klidně 140, takže do budoucna je těch 160 asi vhodných... jako to budeme na rychlíkách do nekonečna držet soupravy s loko s rychlostí okolo 140 max? Uvědomme si že nová vozidla mají v našich podmínkách před sebou nejmíň nějakých 40 let života a pro rozumnou operativnost by Vmax 120 byla zcela jistě smrtící. Těch 140 by asi ušlo, ale zase je tu to že předpisy pro 140 a pro 160 jsou stejné, a pak ten požadavek na dotace...
Prostě buďme rádi že máme do budoucna rezervu, stejně by se na tom moc neušetřilo...
Registered user TTtrain  mail  
11.09.2010 (21:15)  
Páteřní trať Strakonice - CB - Velenice? Můj úsměv. A "lokálka" 220 směr Praha stále v kožence. To dává smysl. Stejně jako splavnění Vltavy z CB směr Týn n/Vlt. Pane Zimola congratulation!
11.09.2010 (20:47)  
junkrs) Hádám, že by to byla úspora pro úsporu. Regionální vozidla takové kategorie se stejně standardně dělají na 160 km/h minimálně, takže by se do toho musel připlatit softwarový nebo hardwarový omezovač rychlosti.
Registered user junkrs 
11.09.2010 (20:38)  
Mě je osobně celkem jedno, který výrobce "výběrko" vyhraje,pouze se mi zdá zbytečný požadovat pro regionální dopravu vozidlo na 160km/h. Myslím, že by stačilo na 120 a něco by se určitě dalo ušetřit. Dokážete někdo odhadnout, o kolik by to cca vyšlo levněji?
Registered user SYN 
11.09.2010 (19:01)  
Paninaro: Bo'2'Bo' jsou snad proboha dvoudílné jednotky velikosti zhruba dieselového Desira jak nám ho ukázal Jančura ne? To je asi jasné že tyto by byl zázrak znásilnit na kapacitu okolo 160 míst, tam se nacpe tak max. 120. Ovšem Elektrické jednotky jsou běžně vyráběné jako třídílné (Bo 2 2 Bo) nebo čtyřdílné (Bo 2 2 2 Bo), kde požadovaná kapacita není vůbec problém - pro zajímavost, Slovinské Elektrodesiro dvojdílné = 133 osob, trojdílné = 188 osob. Ačkoliv mi osobně tato čísla připadají již poněkud krajně nacpaná (nejel jsem tím u nich) tak 160 na třídílnou je tak akorát...
11.09.2010 (18:45)  
Neonym: Zase tak špatně ne. Třeba na Domažlických Os 854+Bdtn to je dost slušné. Za to jsou jinde rádi i na rychlíkách :-)
Registered user Neonym  mail  
11.09.2010 (18:35)  
Kdy se bude konečně nakupovat do Plzně??? Řekl bych, že zde by také bylo třeba něco lěpšího
11.09.2010 (17:43)  
Panorino) Čtyřdílní Flirt má proti 2x Bdt + BDs malou kapacitu? A proti 810 + 010? Nevěřím, že potenciální "talent ze Škody" bude nějaká megadlouhá příšera, kterou doteď nikoho v zahraničí nenapadlo vyrobit. Vše je vždy postaveno přáním zákazníka, takže o Flirt bych se nebál. U Desira ML a Talentu 2 nevím, že by u nás byly schválené.
11.09.2010 (17:29)  
No, tak ČD obměňují svůj vozový park pomaličku, ale jistě. Jestli opravdu proběhne VŘ na 30 netrakčních jednotek ( a nebo na 200 osobních vozů - to je jedno ), tak se máme za 10 let na co těšit!
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2020 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko