..: ČD: čtyři elektrické jednotky pro jižní Čechy :..

Vizualizace nové jednopatrové nízkopodlažní elektrické jednotky Škoda, foto: Škoda TRANSPORTATION České Budějovice — České dráhy v pátek 10. září 2010 oznámily, že v brzké době vyhlásí výběrové řízení na čtyři dvousystémové elektrické jednotky určené pro Jihočeský kraj. Celková hodnota kontraktu je 452 milionů korun; na ně by měla přispět také Evropská unie z regionálních operačních programů částkou 172 milionů korun. Jednotky by měly být dvouvozové, nízkopodlažní a plně klimatizované. Kapacita jedné soupravy, schopné jízdy až 160 km/h, by měla být sto šedesát míst k sezení. S jejich nasazením se počítá na jihočeské páteřní trase ze Strakonic přes České Budějovice do Českých Velenic. Všechny čtyři soupravy by měly být dodány do tří let od podepsání kontraktu, tedy zhruba do konce roku 2013.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 11.9.2010 (13:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from ČR Jihočeský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
22.09.2010 (16:29)  
Bakiy> Aha, tak jsem to pochopil. Ale jaký chytrolín vymyslel neutrální pásma přímo v zastávce? Kolik by asi stálo, aby se posunulo.
Jinak blbce by jste ze mě nedělal, ani kdyby jste to vysvětlil jak koliv. Nebo bych to tak určitě nebral, protože se rád dozvím něco nového a nikdy to neberu, jako že ze mě někdo dělá blbce :-)
Registered user Bakiy 
22.09.2010 (13:39)  
Antonin Novak: Pokusim se vysvetlik tak, abys nemel pocit, ze z tebe delam blba. Stahovacka - usek, kde je navestidly narizeno stahnout sberac. Duvod? Je zde neutralni pole (nebo i neco jineho, co nejde projet se zdvizenym sberacem). Takze kdyz vlak vedeny elektrickou lokomotivou zastavi v tomto useku, tak neodjede. A zrovna v Milenovicich je toto neutralni pole primo v zastavce. Soucasne lokomotivou vedene vlaky zastavi tak, ze lokomotiva stoji az za peronem, kde se "chytne" a odjede, nicmene jednotka ma sberac obvykle uprostred, tudiz kdyz zastavi u peronu, tak nema napeti a neodjede... I kdyby mela sberac na kraji, tak odjede pouze jednim smerem... Reseni tohoto problemu je nekolik. Posunout neutralni pole, posunout zastavku, zrusit/projizdet zastavku, nenasadit jednotku. Za "bolsevika" byla tato "stahovacka" oficialnim vysvetlenim, ze do CB nemohou byt dodany tehdy nove 560, protoze by nemohly zastavovat prave v Milenovicich...
20.09.2010 (18:29)  
Co znamená stahovačka nad perónem??? Díky
Registered user Bakiy 
20.09.2010 (12:11)  
To jsem zvedavej, kam to opravdu zacne jezdit. Vsude se najde duvod, proc to nejde. Na trat 190 to nebude moci, protoze v Milenovicich je stahovacka primo nad peronem (podobne je na tom Roudna na 220), na 199 zacnou jezdit "suflata" s taurusem primo z Vidne, na 196 to nebude moci dal nez do Dvoriste, takze opet taurus a "suflata", trat 226 se dratu (asi) nedocka (proc, kdyz uz visi do Velenic?), takze zbyva CD Yetti/cyklovlak Lipno a v lete si to nechat poblejt substratem, kterej si rika vodak, na Lipence...
Na rovinu, jsem rad, ze se to konecne poridi, ale nebude-li to umet Rakouskej system, tak to bude pouze pro trat CB-St (kde to pojede "inverzne" k rychliku) a kdyz by se jedna jednotka mela nekde zbytecne "poflakovat", tak se "podiva" na vecernim spoji do Vyssiho Brodu nebo do Tabora...
Registered user SYN 
17.09.2010 (12:07)  
junkrs: tak to je (by mělo být) samozřejmé že se peníze nemají prošustrovávat zbytečně z důvodu "tady se toho prošustruje tolik že tahle kapka už nic neznamená".
Ale v našem případě hrozí potenciálně že peníze se naopak prošustrují tím že se dnes vyrobí (za úspory malé částky) jednotka na řekněme 120kmh a za patnáct let se bude muset několikanásobně dráž předělávat na řekněme 140kmh.
Takže připadá v úvahu tak i tak, můžou to být zbytečné peníze, můžou se ale v budoucnu ukázat i jako velmi rozumně užité. Kdo z nás dokáže nejlíp odhadnout která varianta nastáne?
Jinak pokud jsem četl tak speciálně mezi 140 a 160 není z hlediska norem požadavek rozdílný (čili jsou stejné požadavky na obé), proto tam z hlediska norem není rozdíl.
14.09.2010 (18:28)  
A proč je slon omezen na 140, když konstrukčně je na 160?
14.09.2010 (13:22)  
Slon je ale od začátku konstruovaný na 160, jen pro ČD byl na žádost zpřevodován na 140. Psalo se to už od začátku, že konstruční rychlost je 160. To jen tak info pro pořádek.
Registered user junkrs 
14.09.2010 (9:46)  
Miroslav Zikmund:
Tak to jsem přesně na mysli neměl :-) Spíš jsem myslel, že vozidla na vyšší rychlost budou dražší třeba kvůli nutnosti lepším bezpečnostním podmínkám, jako třeba větší pevnost konstrukce vozu, účinnější brzdový systém a já nevím co všechno ještě.
A i když je nějaký kontrakt za stovky miliónů, tak to přeci neznamená, že se nutně musí jen tak pár miliónů někam "rozkutálet", ne?! Myslím, že každej peníz se dá rozumně využít.
Registered user SYN 
14.09.2010 (0:45)  
No to je fakt, ale taky RS1 není elektrická takže nelze očekávat že bude na 160 (pokud vím tak pro dieselové jednotky je 120 "normální běžná" rychlost), takže k naší otázce to má jen okrajový vztah, ne?
13.09.2010 (22:44)  
junkrs : skutečně si myslíte, že mezi převodovkou s poměrem zubatých koleček třeba 77 : 16 a 77 : 13 je nějaký cenový rozdíl mající výrazný vliv na cenu vozidla pohybující se v řádu stovek milionů korun.

SYN : RS1, na který se pějí oslavné ódy jako na novinku, kterou svět neviděl, je ještě starší ...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko