České Budějovice — České dráhy v pátek 10. září 2010 oznámily, že v brzké době vyhlásí výběrové řízení na čtyři dvousystémové elektrické jednotky určené pro Jihočeský kraj. Celková hodnota kontraktu je 452 milionů korun; na ně by měla přispět také Evropská unie z regionálních operačních programů částkou 172 milionů korun. Jednotky by měly být dvouvozové, nízkopodlažní a plně klimatizované. Kapacita jedné soupravy, schopné jízdy až 160 km/h, by měla být sto šedesát míst k sezení. S jejich nasazením se počítá na jihočeské páteřní trase ze Strakonic přes České Budějovice do Českých Velenic. Všechny čtyři soupravy by měly být dodány do tří let od podepsání kontraktu, tedy zhruba do konce roku 2013.
Zdroj: České dráhy

Jinak blbce by jste ze mě nedělal, ani kdyby jste to vysvětlil jak koliv. Nebo bych to tak určitě nebral, protože se rád dozvím něco nového a nikdy to neberu, jako že ze mě někdo dělá blbce :-)
Na rovinu, jsem rad, ze se to konecne poridi, ale nebude-li to umet Rakouskej system, tak to bude pouze pro trat CB-St (kde to pojede "inverzne" k rychliku) a kdyz by se jedna jednotka mela nekde zbytecne "poflakovat", tak se "podiva" na vecernim spoji do Vyssiho Brodu nebo do Tabora...
Ale v našem případě hrozí potenciálně že peníze se naopak prošustrují tím že se dnes vyrobí (za úspory malé částky) jednotka na řekněme 120kmh a za patnáct let se bude muset několikanásobně dráž předělávat na řekněme 140kmh.
Takže připadá v úvahu tak i tak, můžou to být zbytečné peníze, můžou se ale v budoucnu ukázat i jako velmi rozumně užité. Kdo z nás dokáže nejlíp odhadnout která varianta nastáne?
Jinak pokud jsem četl tak speciálně mezi 140 a 160 není z hlediska norem požadavek rozdílný (čili jsou stejné požadavky na obé), proto tam z hlediska norem není rozdíl.
Tak to jsem přesně na mysli neměl :-) Spíš jsem myslel, že vozidla na vyšší rychlost budou dražší třeba kvůli nutnosti lepším bezpečnostním podmínkám, jako třeba větší pevnost konstrukce vozu, účinnější brzdový systém a já nevím co všechno ještě.
A i když je nějaký kontrakt za stovky miliónů, tak to přeci neznamená, že se nutně musí jen tak pár miliónů někam "rozkutálet", ne?! Myslím, že každej peníz se dá rozumně využít.
SYN : RS1, na který se pějí oslavné ódy jako na novinku, kterou svět neviděl, je ještě starší ...
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.
