..: ČD: čtyři elektrické jednotky pro jižní Čechy :..

Vizualizace nové jednopatrové nízkopodlažní elektrické jednotky Škoda, foto: Škoda TRANSPORTATION České Budějovice — České dráhy v pátek 10. září 2010 oznámily, že v brzké době vyhlásí výběrové řízení na čtyři dvousystémové elektrické jednotky určené pro Jihočeský kraj. Celková hodnota kontraktu je 452 milionů korun; na ně by měla přispět také Evropská unie z regionálních operačních programů částkou 172 milionů korun. Jednotky by měly být dvouvozové, nízkopodlažní a plně klimatizované. Kapacita jedné soupravy, schopné jízdy až 160 km/h, by měla být sto šedesát míst k sezení. S jejich nasazením se počítá na jihočeské páteřní trase ze Strakonic přes České Budějovice do Českých Velenic. Všechny čtyři soupravy by měly být dodány do tří let od podepsání kontraktu, tedy zhruba do konce roku 2013.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 11.9.2010 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Jihočeský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SYN 
13.09.2010 (22:07)  
NO však nám tu někteří opakovaně připomínají že Elefant už je poměrně staré vozidlo, konstruované před nějakými 15ti lety...
No těch 140 ještě celkem ujde, navíc jestli to kupujou bez dotací z fondů tak ten formální požadavek asi není. Nakonec s 671 Škodovka ukázala že 160 problém není, spíš ta 33% trakce není už dneska bůhvíco...
13.09.2010 (19:47)  
Když je standart i u regionálních jednotek 160 km/h, tak proč pořád čd odebírají Elefanty pro 140 km/h???
registrovaný uživatel thingie  mail  
13.09.2010 (2:33)  
TTtrain: Tábor - České Budějovice je relace s hodinovým taktem rychlíků, do Veselí ještě navíc přechazející rychlíky z trati č. 190. Ta „lepší“ vozidla se tam dají řešit jinak. Naproti tomu z těch Strakonic se ten vlak (pojede-li v civilizovaný čas) skutečně do těch Budějovic naplní. Nadto ze Strakonic nejde najít rychlejší spojení než tu trať, pokud by se tamní osobáky proměnily v něco smysluplnějšího (žádné Záblatíčko & spol.) a proložily se jima ty dvouhodinové rychlíky, je to velká výhra. A Strakonice a Písek (v Protivíně) tvoří dvoucentrum západu jihočeského kraje s obrovskou hromadou cestujících do Budějovic, a to spojení je tu velmi vhodné, připočteme-li navíc velmi kvalitní přímou trať. Tábor má především rychlíky co hodinu.
12.09.2010 (22:42)  
Ad junkrs: Ale je nutné to opakovat, neboť správný názor je ten, co je nejvíc slyšet!!! :-)
registrovaný uživatel junkrs 
12.09.2010 (20:10)  
No dobrá, dobrá. Už mlčím, už mlčím! Se snad tolik nestalo. Sem se jenom zeptal, ne?! :-)
Pokud je na to dotace a pokud už jsou rychlosti omezeny jenom softwarově, tak je to bez debat.
12.09.2010 (9:15)  
Dvouvozové? Kapacita nějakých 140 míst? Dit do Strakonic jezdily osobní vlaky i se 4 vozy > tedy tu a tam dojde ke spojování jednotek a druhé souprava bude v klasice a nebo se bude jezdit po 4 hodinách, případně se zkrátí jízdní doby, z Os se udělá Sp SJD bude muset být na relaci ČB - ST pod 60 minut.
registrovaný uživatel SYN 
12.09.2010 (0:02)  
Paninaro: Aha, omlouvám se, neumím pořádně číst. Fakt je tam dvouvozová jednotka... tak to je síla, to je snad přímo napsané na dvouslony. A jestli Škoda plánuje něco na klasických dvou dvounápravových podvozcích pod každým vozem tak je to podle mě hovadina, to by byla zbytečná konkurence skoro ve stejné třídě jako je Slon. To tu budeme mít jednotky střední a velké, a menší nic?
Ale ty malůvky co jsem viděl naposledy ze Škody byly jestli se nepletu na menší jednotky "Desiro style" na Jakobsech, se stavebnicovostí 2 až 4 vozy v jednotce, to se mi zdálo koncepčně naprosto vhodné...
11.09.2010 (22:06)  
junkrs - 160 km/h je u dnešních regionálních jednotek naprostý standart a navíc, zde budou jezdit minimálně dalších 30 až 40 let. Takže hledět na věc z hlediska dnešních potřeb a možností tratí by bylo docela hloupé. A ještě víc hloupé by bylo objednat nějaké poddimenzované jednotky, které nebudou za 15 let stačit požadavkům železnice a to jen proto, aby se nyní na půl miliardové zakázce ušetřilo pár milionů...
11.09.2010 (22:02)  
Ad junkrs: Uvědomte si ale, že v takové evropské moderní regionální dopravě je vzdálenost mezi zastávkami tak 5 až 10 km, na což se Vám už 160 km/h hodí.
11.09.2010 (22:00)  
Pro všechny, kteří neumí číst. Já nepsal, že Flirt či Talent 2 je problém udělat s kapacitou 160 a více míst k sezení, ale nikdy to nebude v jejich dvouvozové konfiguraci. Koukněte se na stránky Bombardier Transportation a Stadlerrail na parametry dvouzových jednotek Flirt a Talent 2. Kraj požaduje dvouvozovou jednotku o kapacitě 160 míst. Tomu dnes odpovídá pouze Desiro ML a připravovaná jednotka Škody. Tedy jednotky s klasickými čtyřmi nápravami na vůz...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko