..: Přímý vlak Moskva - Nice bude jezdit přes Česko :..

ilustrační foto; ČS-7 028; Moskva, Běloruské nádraží, foto: Trainman Moskva — Ve středomoří sice pozvolna končí letní sezóna, přesto 23. září 2010 vyjede na svou první cestu nový dálkový spoj RŽD z Moskvy do Nice. Jeho trasa je postavena následovně: Moskva (Běloruské nádraží) – Vjazma – Smolensk – Orša – Minsk – Brest – Terespol – Varšava – Katovice – Zebrzydovice – Bohumín – Břeclav – Vídeň – Linec – Innsbruck – Bolzano – Verona – Miláno – Janov – San Remo – Bordighera – Ventimiglia – Menton – Nice. Vlak bude jezdit jednou týdně — z Moskvy bude vyjíždět každý čtvrtek v 16.17 a svou cestu ukončí v Nice v sobotu v 19.12 h. Zpět se vydá v neděli v 19.22 a svou cestu zakončí v Moskvě po 52 h 55 minutách v úterý ve 23.17. Průměrná rychlost je něco málo přes 75 km/h. Uvedené časy se mohou ještě mírně změnit, protože se dolaďují s jednotlivými železničními správami. Možná se podaří urychlit průjezd uzlem v Milánu. Předpokládá se ale, že se v budoucnu podaří jízdní doby výrazně zkrátit.

Vlak bude sestaven ze 12 vozů, z toho budou dva restaurační. Ceny jízdenek začínají na 306 eur ve 2. třídě, první třídou můžete cestovat za 459 eur a dáte-li přednost vlastnímu oddílu (třída VIP) budete si muset připravit 1.050 eur. Sleva se poskytuje seniorům starším 60 let (225,3 / 337,8 / 777 eur) a dětem do 12 let (171,5 / 257 / 595 eur). Tomu, kdo bude mít objednán celý oddíl, bude povoleno přepravovat psy, ptáky či jiná drobná zvířata bez příplatku. V ceně jízdenky je zahrnuta přeprava zavazadel do hmotnosti 35 kg, pro děti je snížena na 15 kg.

RŽD tak rozšiřují spojení s evropskými velkoměsty. Dosud vedly jejich přímé spoje do Mnichova, Vídně, Benátek, Varšavy, Bukurešti, Budapešti, Berlína a Bazileje.

Zdroje: interfax; visahouse - RZD launches new route Moscow-Nice; RIA-NOVOSTI


Vlad Poslat mail autorovi | 10.9.2010 (17:00)
Related newsopen/close

More on Dopravci

More from Evropa


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Registered user Busman 
11.09.2010 (7:47)  
R.U.R.
Mám pochyby, že by se do takového vlaku dalo nastupovat jinde než v Rusku. Půjde nejspíš o typický charter.
Anheuser
Souhlasím, půjde spíš o zážitkový vlak. Při současných cenách letenek "chudí" létají.
11.09.2010 (5:10)  
Vrací se staré dobré časy: před první světovou válkou jezdíval expres St. Petersburg - Vídeň - Cannes.
11.09.2010 (4:23)  
miropiro: Dvě hodiny v Brestu se neušetří, protože se mění podvozky na evropský rozchod. Ten čas na to pořeba je.
11.09.2010 (2:28)  
Tak vidím, že 2.tranzitní koridor bude mít své opodstatnění... :-)
Registered user R.U.R.  mail  
11.09.2010 (1:27)  
Pro mě to znamená taky to, že tady pojede přímý vlak to Itálie a do Francie, což teď nemáme.
Registered user Racek 
11.09.2010 (0:08)  
Jen taková technická: Вязма se píše česky Vjazma a Орша se píše Orša ;-)
10.09.2010 (21:26)  
Busman: Ruská "business" klientela má vlaky tradičně ráda. Stačí se někdy podívat, kdo nastupuje/vystupuje v K. Varech do/z přímého lůžka do/z Moskvy. A Vary už nelákají tolik, co před několika lety, takže se obecenstvo stěhuje dále na jihozápad. Rozdíl v cenách nemovitostí není takový a centrum Varů se bohužel díky velkému podílu ruských vlastníků nemovitostí stalo mrtvým. Důvodem je, že rezidence využívají pouze několik měsíců v roce. Škoda, to město mělo obrovský potenciál.

PS: Business klientela podle toho, že si business class může bez problému dovolit zaplatit z vlastních zdrojů, ne proto, že by šlo o obchodní cestující.
10.09.2010 (20:15)  
A jak víte, že vlak vypravuje RŽD? Kdo bude dopravcem na tratích SŽDC?
10.09.2010 (20:04)  
Podle sešiťáku by měl R17 být v Bohumíně 16:46/17:07 a v Břeclavi 19:06/56 . Zpáteční R18 Břeclav 19:18/45, Bohumín 21:40/21:50. Souprava by měla být sestavena z vozů RŽD WLALux, WLBmee a WLAmee a dvou vozů WRm (PKP).
10.09.2010 (19:52)  
Obávám se, že to bude něco na způsob transibiřské magistrály - http://tv.cd.cz/tv/ze-zahranici/110_sibir-ve-vlaku - akorát s modernějšími vozy...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko