..: Nové jednotky pro Pardubicko a Královéhradecko :..

Vizualizace nové jednopatrové nízkopodlažní elektrické jednotky Škoda, foto: Škoda TRANSPORTATION Pardubice/Hradec Králové — České dráhy kromě nákupu čtyř motorových vozů pro Pardubický kraj v hodnotě 212 milionů korun, plánují pořídit pro propojení Pardubicka se sousedním Královéhradeckým krajem pět nových elektrických jednotek. Mají být koncipovány jako jednopatrové, nízkopodlažní a jednosystémové. Stejně jako u ostatních nových vozidel, budou i tyto jednotky s maximální rychlostí 160 km/h vybaveny klimatizací, uzavřeným systémem WC a dalšími dnes již samozřejmými prvky pro komfortní a bezpečnou jízdu. Cestující tak budou informováni pomocí audiovizuálního informačního systému a bude umožněna přeprava cestujících se sníženou pohyblivostí, cyklistů či rodičů s kočárky.

Nejpozději v roce 2013

regio_shuttle_rs1, foto: Tomáš Poslušný Výběrové řízení na tyto vlaky by mělo být vyhlášeno na přelomu srpna a září s tím, že do provozu budou nasazeny nejpozději v roce 2013. Odhadovaná cena za 5 souprav je zhruba 685 milionů korun (137 milionů za soupravu). České dráhy podle v březnu zveřejněných plánů chtějí letos vypsat výběrová řízení na celkem 23 jednopatrových elektrických jednotek v jedno– a dvojsystémovém provedení také například pro kraj Ústecký, Jihočeský nebo Moravskoslezský. V současnosti je v regionální dopravě na Pardubicku podíl moderních vozidel zhruba 40 %. Jedná se například o 14 modernizovaných souprav RegioNova, nebo dvoupatrové jednotky CityElefant nasazované na osobní vlaky z Pardubic přes Kolín až do Prahy. Do roku 2013 by po dodání nových vlaků měl tento podíl stoupnout až na 75 %. Na nová vozidla budou České dráhy čerpat finance z ROP Severovýchod, který však momentálně bojuje se ztrátou financování ze strany vlády.

Kde lze počítat s novými vozidly?

  • Nasazení 4 nových motorových vozů
    • Česká Třebová - Lanškroun
    • Pardubice - Hlinsko v Čechách
  • Nasazení 5 nových elektrických jednotek
    • Pardubice - Hradec Králové - Jaroměř

Zdroj: Regionální příloha MF DNES


JiříK. | 19.8.2010 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Královéhradecký ČR Pardubický


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
19.08.2010 (14:57)  
Patrová nebo jednopodlažní to je jedno, ale měla by být maximálně unifikovaná s elektrickým vozem 471 aby se dalo použít co nejvíc shodných náhradních dílů. Stávající 471 by mohly najíždět na výkony jako osobní vlaky Praha-Hradec pak by za jejich návoz východočeský kraj snad nic neplatil. Taky by šlo sestavovat 471+971, platilo by se méně za osové kilometry, vhodné by bylo přepažit první třídu a z části přilehlé ke schodům udělat druhou. Víc než jednopodlažní jednotka je potřeba elektrický vůz, který chybí. Proč v roce 1903 mohl mít elektrický vůz 2 stanoviště a elektrický vlak jeden vůz, a v roce 2010 to nejde? Pak jezdí pod dráty 810. Jsou tratě jako Ústí nad Orlicí-Letohrad kde by se takový vůz uplatnil.
registrovaný uživatel Neonym  mail  
19.08.2010 (14:56)  
také by to chtělo něco střídavého na plzeňsko:( Jinak těším se na ty jednopatrové "elefanty", zase nějaký neokoukaný vláček
19.08.2010 (13:54)  
Výběrových řízení na nová vozidla začíná být vypisována už hromada, ale krom těch Stadlerů pro Vysočinu a Liberecko nebylo zatím žádné úspěšně uzavřeno. Nemáte někdo přehled, kdy by u nějakého k tomu mělo dojít?
registrovaný uživatel Honza215  mail  
19.08.2010 (13:41)  
naroznej:

Z hlediska údržby je to asi jedno. Nové jednotky pro Královéhradecký kraj se budou pravděpodobně udržovat přímo v Hradci Králové (mají zde na to prostor), takže jestli se mají do nového střediska dodat ND na opravu elefantů či čehokoliv jiného, tak je to jedno. A navíc kdyby zajížděly elefanty DKV Praha na výkony Královéhradeckého kraje, tak by kraj musel platit za jejich nasazení. Takto budou naše vlastní a není potřeba nikomu nic platit. A elefanty jsou na takto krátký výkon zbytečné. Nové jednotky totiž nahradí soupravy 163 + 2-3x Bdmtee, které na části výkonů jezdí zaplněné sotva z poloviny a navíc ani garantovaná první třída by na těchto vlacích nebyla využita. Takže z tohoto hlediska je lepší asi něco menšího a méně kapacitního =)
19.08.2010 (13:25)  
Nebylo by lepší pořídit mezi Pardubice a Hradec nějaké elefanty , namísto nějakých nových jednotek.

Z hlediska logiky , oprav a údržeb je určitě lepší mít 100 stejných jednotek , než stejné množství nejrůznějších typů jednotek.
19.08.2010 (12:53)  
Jak se počítá podíl moderních vozidel v kraji? Podle počtu vozidel která tam jezdí, podle počtu vlaků které vozí, podle vlkm, nebo dokonce podle oskm? Čím větší zkreslení, tím lepší výsledek. Kdyby se 814 nepovažovaly za moderní, bude to dost bída - například na nově elektrizované trati do Lichkova se moc moderně necestuje, ale to je u nás běžné (nenakoupit vhodná vozidla, která by stála 20 % ceny rekonstrukce tratě kde by jezdila).
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
19.08.2010 (12:41)  
Velice fandím novým elektrickým jednotkám.
Je to další typ vozidla, který na české železnici chybí, nejen v stejnosměrné trakci..

Soupravy by byly potřeba i v jiných regionech. Ty, které jezdí na tratích Veselí n.L. - Havlíčkův Brod, nebo Kolín - Havlíčkův Brod (laminátka či plecháč + BDs + dvoupatrový Bdto) vypadají dost neuspořádaně)...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko