Pardubice/Hradec Králové — České dráhy kromě nákupu čtyř motorových vozů pro Pardubický kraj v hodnotě 212 milionů korun, plánují pořídit pro propojení Pardubicka se sousedním Královéhradeckým krajem pět nových elektrických jednotek. Mají být koncipovány jako jednopatrové, nízkopodlažní a jednosystémové. Stejně jako u ostatních nových vozidel, budou i tyto jednotky s maximální rychlostí 160 km/h vybaveny klimatizací, uzavřeným systémem WC a dalšími dnes již samozřejmými prvky pro komfortní a bezpečnou jízdu. Cestující tak budou informováni pomocí audiovizuálního informačního systému a bude umožněna přeprava cestujících se sníženou pohyblivostí, cyklistů či rodičů s kočárky.
Nejpozději v roce 2013
Výběrové řízení na tyto vlaky by mělo být vyhlášeno na přelomu srpna a září s tím, že do provozu budou nasazeny nejpozději v roce 2013. Odhadovaná cena za 5 souprav je zhruba 685 milionů korun (137 milionů za soupravu). České dráhy podle v březnu zveřejněných plánů chtějí letos vypsat výběrová řízení na celkem 23 jednopatrových elektrických jednotek v jedno– a dvojsystémovém provedení také například pro kraj Ústecký, Jihočeský nebo Moravskoslezský. V současnosti je v regionální dopravě na Pardubicku podíl moderních vozidel zhruba 40 %. Jedná se například o 14 modernizovaných souprav RegioNova, nebo dvoupatrové jednotky CityElefant nasazované na osobní vlaky z Pardubic přes Kolín až do Prahy. Do roku 2013 by po dodání nových vlaků měl tento podíl stoupnout až na 75 %. Na nová vozidla budou České dráhy čerpat finance z ROP Severovýchod, který však momentálně bojuje se ztrátou financování ze strany vlády.
Kde lze počítat s novými vozidly?
- Nasazení 4 nových motorových vozů
- Česká Třebová - Lanškroun
- Pardubice - Hlinsko v Čechách
- Nasazení 5 nových elektrických jednotek
- Pardubice - Hradec Králové - Jaroměř
Zdroj: Regionální příloha MF DNES
Z hlediska údržby je to asi jedno. Nové jednotky pro Královéhradecký kraj se budou pravděpodobně udržovat přímo v Hradci Králové (mají zde na to prostor), takže jestli se mají do nového střediska dodat ND na opravu elefantů či čehokoliv jiného, tak je to jedno. A navíc kdyby zajížděly elefanty DKV Praha na výkony Královéhradeckého kraje, tak by kraj musel platit za jejich nasazení. Takto budou naše vlastní a není potřeba nikomu nic platit. A elefanty jsou na takto krátký výkon zbytečné. Nové jednotky totiž nahradí soupravy 163 + 2-3x Bdmtee, které na části výkonů jezdí zaplněné sotva z poloviny a navíc ani garantovaná první třída by na těchto vlacích nebyla využita. Takže z tohoto hlediska je lepší asi něco menšího a méně kapacitního =)
Z hlediska logiky , oprav a údržeb je určitě lepší mít 100 stejných jednotek , než stejné množství nejrůznějších typů jednotek.
Je to další typ vozidla, který na české železnici chybí, nejen v stejnosměrné trakci..
Soupravy by byly potřeba i v jiných regionech. Ty, které jezdí na tratích Veselí n.L. - Havlíčkův Brod, nebo Kolín - Havlíčkův Brod (laminátka či plecháč + BDs + dvoupatrový Bdto) vypadají dost neuspořádaně)...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.