..: FCBeer – vozy pro fotbalové vlaky :..

Osobní vůz řady FCBeer a redaktor Juraj Kováč, foto: Josef Petrák Praha/Poprad — České dráhy pro dosažení cílů VIZE2012 razantně modernizují svůj vozový park. V minulých dnech začaly vybírat potenciálně nové osobní vozy, které chtějí nasadit na zvláštní fotbalové vlaky, zejména mezi Prahou, Brnem a Ostravou. Technická specifikace, která je součástí veřejného výběrového řízení, požaduje mnohé moderní prvky. Podle nám dostupných informací se zatím přihlásil jediný zájemce — slovenský výrobce Tatravagonka Poprad. Ten se netají, že chce nabídnout údajně svá nejnovější technická řešení. Na náš dotaz, který z nově představeného sortimentu drahám výrobce nabídne, nechtěla věc jakkoliv komentovat. Na mezinárodním veletrhu InnoTrans 2010 v Berlíně však představila jediný model – samovýsypný vůz pro dopravu substrátů. Na náš dotaz, zda–li by takové vozy byly využitelné i v osobní přepravě, výrobce odpověděl kladně.

„Jejich úprava pro zvláštní osobní dopravu není těžká. Základem je použít doplňkové obkladové materiály interiéru. Takové prvky si může zákazník objednat v rámci doplňkových balíčků,“ komentuje potenciální dodávku jeden z manažerů vagonky. Odbor kolejových vozidel ČD nám exkluzivně podal další podrobnosti zakázky. Vozy budou značeny jako řada FCBeer. Budou vybaveny dvojicí širokých dveří na každé straně. Interiér bude přirozeně klimatizovaný. V doplňkové výbavě mají být i přídavné schůdky. Ty ale doprovodný personál vlaku použije jen v případě, že cestující z vozu nevypadnou hned po dojezdu sami. Barevné řešení bude samozřejmě korespondovat s vizuální indentitou dopravce, kterou jsme, myslím, dostatečně představili přesně před rokem.

Kontrakt v hodnotě 333 mil. korun bude částečně financován také z Operačního programu Sport. Dráhy si od nových souprav slibují větší atraktivitu vlaku jako prostředku pro dopravu na sportovní utkání. V rámci akviziční tarifní nabídky SPORT+ navíc cestujícím v ceně místenky nabídnou aerosolové grafické potřeby, s kterými si mohou krátit dlouhou chvíli během cesty. „Nabídneme např. modrou a tmavě červenou; chceme, aby se cítili jako doma,“ obhajuje tuto nabídku marketingové oddělení drah. Vozy přinesou 10% provozní úspory na údržbě. „Zejména úklid souprav by měl být mnohem rychlejší, než dosud. Vozy bude možné omývat i v hůře vybavených provozních jednotkách a železničních stanicích. Proto nebude nutné zajíždět do plnohodnotné mycí linky,“ vysvětluje náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu Blahoš Antoš. Nasazení první ucelené soupravy se plánuje na začátek ligové sezony 2012.

Zdroj: Tlačová agentúra Divoká kačica, Tisková agentura JFP, ŠotoLeaks CZ


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 31.12.2010 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Fikce a vtipy

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
31.12.2010 (12:02)  
Jiří Pekárek) :-) Chápu, že plzeňským zkratka FCB moc neříká...
31.12.2010 (12:01)  
Dobře vy! Už samotné označení vozu FCBeer mě dalo do kolen :-) Námět však víc než reálný. S fotbalovými fanoušky jsem jel ve společném vlaku jen jednou a naposledy!!!
31.12.2010 (11:59)  
Rail-2005: ...Vozy budou značeny jako řada FCBeer... - Proberu tedy písmenko po písmenku
- F - poštovní vůz (zde přeprava fandů službou ČD Kurýr)
- C - III. vozová třída (drobet se o ní mluvilo loni)
- B - II. vozová třída (loni se o ní také mluvilo v souvislosti s III.)
- ee - vůz se zásobováním energií z napájecího vedení (CZE)
- r - zvláštní výbava nebo zvláštní uspořádání interiéru (zde bez lavic)
31.12.2010 (11:54)  
Co se týče barevného řešení vozů, měly by se do něj zapojit i jednotlivé fotbalové kluby a vozy barevně sladit s klubovýma barvama. Dále by mohly být vozy po vzoru mlékomatů, vybaveny zodolněnými pivomaty případně prodejními automaty na pivo v PET lahvích. Samozřejmostí by byl prodej jízdenek pouze s přirážkou za nerozbitný půllitr, který by byl vydáván vlakovým personálem při nástupu.
registrovaný uživatel Neonym  mail  
31.12.2010 (11:51)  
Chvíli jsem měl opravdu radost, než mi došlo, že to není pravda. Vagony svým fanouškům by měly koupit fotbalové kluby.
31.12.2010 (11:23)  
klimatizaci bych doplnil zařazením parní lokomotivy do čela vlaku a použit uhlí s vysokým obsahem popílku aby bylo možno ušetřit na topení.
registrovaný uživatel M 
31.12.2010 (11:03)  
Z clanku neni jasne, jak to bude s mistenkama a jestli tam bude rezervacni system
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
31.12.2010 (10:55)  
Teď jsem na nějaké stránce vyhledal, že vozy budou členěny jako 1. a 2. třída. Vozy 1. třídy budou pro větší komfort vybaveny uzamykatelnými mřížemi, rozdělujícími vůz do pohodlných 24 místnných kójí. Součástí servisu 1. třídy bude rovněž sud piva s pípou na jednu kóji.
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
31.12.2010 (10:50)  
Hodně štěstí všem v roce 2011 a přání redakci, ať se podaří co největší množství fajn článků.
A k tomuto článku jen tolik, že bych si někdy podobné vozy v soupravě docela přál, protože vozit tyto "lidi" je opravdu štěstí. Jen ta úroveň těch vozů by mohla být ještě trochu nižší. Jako ideální bych viděl kontajner v barvách klubu.
registrovaný uživatel Liška 
31.12.2010 (10:47)  
Podle zpráv od výrobce je třeba ještě doplnit kapacitu vozů. Je uváděna na 120 stojících exemplářů druhu Homo fotbaliens. Je rovněž doporučováno ložit vozy v soupravě na plnou kapacitu, aby při brzdění nedocházelo k přesypávání "substrátu" k čelům vozu. :-)
Díky za fajn Silvestra!
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko