Praha/Poprad — České dráhy pro dosažení cílů VIZE2012 razantně modernizují svůj vozový park. V minulých dnech začaly vybírat potenciálně nové osobní vozy, které chtějí nasadit na zvláštní fotbalové vlaky, zejména mezi Prahou, Brnem a Ostravou. Technická specifikace, která je součástí veřejného výběrového řízení, požaduje mnohé moderní prvky. Podle nám dostupných informací se zatím přihlásil jediný zájemce — slovenský výrobce Tatravagonka Poprad. Ten se netají, že chce nabídnout údajně svá nejnovější technická řešení. Na náš dotaz, který z nově představeného sortimentu drahám výrobce nabídne, nechtěla věc jakkoliv komentovat. Na mezinárodním veletrhu InnoTrans 2010 v Berlíně však představila jediný model – samovýsypný vůz pro dopravu substrátů. Na náš dotaz, zda–li by takové vozy byly využitelné i v osobní přepravě, výrobce odpověděl kladně.
„Jejich úprava pro zvláštní osobní dopravu není těžká. Základem je použít doplňkové obkladové materiály interiéru. Takové prvky si může zákazník objednat v rámci doplňkových balíčků,“ komentuje potenciální dodávku jeden z manažerů vagonky. Odbor kolejových vozidel ČD nám exkluzivně podal další podrobnosti zakázky. Vozy budou značeny jako řada FCBeer. Budou vybaveny dvojicí širokých dveří na každé straně. Interiér bude přirozeně klimatizovaný. V doplňkové výbavě mají být i přídavné schůdky. Ty ale doprovodný personál vlaku použije jen v případě, že cestující z vozu nevypadnou hned po dojezdu sami. Barevné řešení bude samozřejmě korespondovat s vizuální indentitou dopravce, kterou jsme, myslím, dostatečně představili přesně před rokem.
Kontrakt v hodnotě 333 mil. korun bude částečně financován také z Operačního programu Sport. Dráhy si od nových souprav slibují větší atraktivitu vlaku jako prostředku pro dopravu na sportovní utkání. V rámci akviziční tarifní nabídky SPORT+ navíc cestujícím v ceně místenky nabídnou aerosolové grafické potřeby, s kterými si mohou krátit dlouhou chvíli během cesty. „Nabídneme např. modrou a tmavě červenou; chceme, aby se cítili jako doma,“ obhajuje tuto nabídku marketingové oddělení drah. Vozy přinesou 10% provozní úspory na údržbě. „Zejména úklid souprav by měl být mnohem rychlejší, než dosud. Vozy bude možné omývat i v hůře vybavených provozních jednotkách a železničních stanicích. Proto nebude nutné zajíždět do plnohodnotné mycí linky,“ vysvětluje náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu Blahoš Antoš. Nasazení první ucelené soupravy se plánuje na začátek ligové sezony 2012.
Zdroj: Tlačová agentúra Divoká kačica, Tisková agentura JFP, ŠotoLeaks CZ
:-) hlavně to udělat tak, aby se nic nedalo rozbít, aby to údržba jenom vyhrabala a vypláchla vodou :-)
Jinak všem do nového roku všechno jen to nejlepší, co si kdo budete přát.
Jinak taky všem vše nej do nového roku ;-)
Staňa: Taky se mi poštěstilo nastoupit do vagónu a být vystoupen policií. Vstup umožňovali pouze cestujícím vybaveným šálou, podivné, když to bylo létě. Prý nějací Slavníkovci či co...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.