..: Na české tratě chce další dopravce: Rapid Express a Regio :..

Rapid Express - propagační grafika, foto: Rapid Express, a.s. Praha — Třetí dopravce na trase Praha – Ostrava od prosince 2012, taková je představa firmy RAPID Express, a.s., jež by jako další ráda vstoupila na trh dálkové i regionální drážní dopravy v Česku. Avizovaný projekt by měl na komerčně nejzajímavější trasu přinést vlakové spoje, vedené v dvouhodinovém intervalu elektrickými jednotkami Stadler FLIRT, jejichž pořízení potvrdil i výrobce jednotek. Společnost pod vedením syna někdejšího většinového majitele potravinářského koncernu Hamé Leoše Novotného by se ale v budoucnu pod obchodní značkou RAPID Regio ráda ucházela také o veřejné zakázky v regionální dopravě. Firma RAPID Express, sídlící na pražském Žižkově, zatím v České republice nemá licenci dopravce a své další kroky nechce blíže komentovat. Finanční zajištění projektu vlastních dálkových vlaků by měl poskytovat investiční fond Aakon Capital, patřící rovněž rodině Novotných.

Stadler FLIRT Rapid Regio - propagační grafika, foto: Rapid Express, a.s. Česká média dávají informace o záměrech RAPID Expressu do souvislosti především s připravovaným projektem dopravce RegioJet, který chce své vlaky InterCity na trase Praha – Ostrava – Žilina naplno rozběhnout v létě příštího roku s pomocí devíti lokomotiv řady 162 a 50 osobními vozy klasické stavby od zatím neznámého dodavatele. Pražský konkurent chce naopak sáhnout po elektrických jednotkách FLIRT švýcarského výrobce Stadler Rail, jež jsou v současnosti jako jediné ve své kategorii schválené pro provoz na české železniční síti, byť zatím pouze na střídavém systému 25 kV/50 Hz. Vedle perspektivní linky Praha – Ostrava se RAPID Express bude chtít prosadit také na dalších rychlíkových linkách, což by mu mohla umožnit postupná liberalizace trhu dálkové vnitrostátní dopravy. Tu chce ministerstvo dopravy rozběhnout už příští rok vypsáním dvou výběrových řízení na soubory linek na severní Moravě a v severozápadních Čechách.

Zdroj: E15, iDNES, Rapid Express, Stadler Rail, Obchodní rejstřík ČR, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 25.10.2010 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 17      Zpráv na stránku:   
26.10.2010 (20:04)  
tarten: Odkdy naklápěcí jednotky nemohou mít velkroprostory 2+2? ( samozřejmě nic proti )

George_Couser:

No, tenkrát jsem tu částku přehnbal, protože jsem se nezajímal o částky vozů. Dnes bych řekl 2 - 3 mld. za ojetiny maximálně. To se omlouvám-

Ovšem na VagonWebu jsem propagoval akorát rychlost 230 km/h a sedačky Grammer ( které má RailJet ), ale ne jednotku! Já jednotku do Česka pro dálku jsem nikdy nepropagoval.

A ještě poslední bod: Pokud bychom Němcům posílali každý den 4 naše Velara a oni taky, jak by to asi dopadlo? Teď máme sice svých 7 Pendolin, ovšem nikdo jinej nám nic pro rychlost 230 km/h neposílá.
registrovaný uživatel pekař 
26.10.2010 (19:38)  
M, Waszyn: kluci, už jste slyšeli o dyslexii? Zkuste si přečít ještě jednou můj příspěvek ze 17:25, tam jsem snad dostatečně oddělil dopravu od přepravy...
registrovaný uživatel tarten 
26.10.2010 (19:32)  
M:
Vašemu výpočtu s dovolením vůbec nerozumím. Tramvaj č. 8 v Brně bez šalinkarty je snad 22 Kč na nádraží z konečné v Líšni, nebo odkudkoli blíže, ne? Vlak pro 1 osobu bez vlakokarty Brno - Prostějov 106 Kč (s vlakokartou 80 Kč), 159 (120) pro dva, 212 (160) pro tři, 265 (200) pro čtyři. Zpáteční sleva ještě 10% ze všeho. Kam na ty vaše ceny chodíte?

Cena jízdy auta za 4,50 Kč nepovažuji za nijak předraženou, je to normální auto s normální spotřebou (Octavia, nějakých 5,7 l/km), levnější staroba s větší spotřebou, nebo drahé auto s malou spotřebou, roční průběh 20 000 km.
Sedí se v něm samozřejmě mnohem lépe, a čas jízdy si řídíte sám, o tom žádná. Řešíme otázku, jestli Češi preferují vždy to levnější před kvalitou a vypadá to že většinově naopak.
No, ještě je tu ta nevýhoda, že si to musíte řídit sám, najatý řidič by to dost prodražil. Ale hodně lidí to baví. :-)
registrovaný uživatel M 
26.10.2010 (19:23)  
Proste velmi jednoduchy priklad - jeden sef koupi 5 netrakcnich souprav se specifiky pro dany region. Koupi to hrozne draho a pak ho vyhodi. Tyhle soupravy zdeni druhy sef s tim, co s tim. Jsou v podstate neprodejne (nebo za mnohem nizsi cenu, protoze o ne proste zajem neni a je tam ta vyrazna specifikace). Ten sef ma dve moznosti - neudelat vubec nic a byt na nule (se zapocitanim pocitani predchudce v obrovske ztrate) nebo k tomu dokoupit lokomotivy a jezdit, cimz se jeho napad dostane do plusu (byt celkove to bude porad v minusu).
Kritizovat ma tudiz smysl jen toho prvniho sefa, ale ten druhej udelal to nejlepsi mozne rozhodnuti.

PS: Za tim druhym sefem nehledejte prosim Zaludu, tak to myslene neni
registrovaný uživatel M 
26.10.2010 (19:19)  
Pokud jde o tech 180%, tak to cislo (asi) odpovida tomu, kdyby melo zaplatit i svuj nakup. Souhlasim s pekarem, ze SCP je dobry produkt, ale soucasne je treba rict, ze on je "dvouokym" kralem mezi nekolika malo jednookymi a mnoha slepymi (dokonce bych rekl, ze mnozi maji minus jedno oko:-). SCP je rekneme CSA, ktere porovnavame s Uganda Airlines. Takove srovnani je samozrejme jasne ve prospech CSA. Kdyz to ale porovname s Lufthansou nebo nedejboze Emirates, tak uz to zase dopadne jinak.
Ale ano, SCP povazuji za jasneho konkurenta k autu na trase Praha-severni Morava. Abych tak rekl, je to dopravni prostredek vhodny pro rok 2010 a to se vsim vsudy. Nic vic, nic min.

waszyn - je to tak, i kdyz to jsem se taky snazil uz resit. Ted uz odpisy nema cenu resit, protoze pendolina ted delaji uplne neco jineho, nez pro co byly koupene. Kdyz uz se jednou koupili, tak se musi resit to, co je. Mereno pohledem roku 1995 to samozrejme je a uz vzdy bude tunel jak Brno. Mereno ale pohledem roku 2010 je to (jakkoliv bohuzel) to nejlepsi, co se s nimi da delat a ziskava se z nich maximum.
registrovaný uživatel M 
26.10.2010 (19:05)  
Je to 57 kilometru, coz provozne dela nejakych 180 korun (zde vsuvka - protoze vlak jezdi taky praveky hnusny becko, tak povazuji za nefer jako protipol davat auto s velkou amortizaci, ale taky nejaky archivek z vrakace). Kdyz teda zapocteme nejake normalni auto, tak da nejakych treba 280 korun. Jenze u normalniho auta jsme uz nekde uplne jinde, protoze na jedne strane mame soudoby dopravni prostredek a na strane druhe historicke vozidlo, coz asi neni dobre srovnani.
Vlak stoji 160 korun. MHD v Prostejove 16, v Brne 44. Celkem 220 korun. Muj nazor je, ze je to opravdu remiza. Ano, v mojem (a ve vetsine) aut to vyjde draz, ale jsou to proste dve nesrovnatelne veci. Je to jak srovnavat serrano a sunkovy narez a vyvodit z toho zaver, ze Spanele maji drahou sunku...
Ted resme cas. Slibuji jako jiskra jasna, ze stanovim prijezd, aniz bych si napred zjistil jak to jezdi a to na 12:00 a 18:00. Body budou Prostejov, nam. J.V.Sladka a Brno nam. Karla IV. Autem to znamena vyjet v 11:15, resp. 17:15.
Vlakem to znamena vyjet v 8:50, resp. 14:55. Tedy neco pres 3 hodiny. OK, uznavam, castecne je to dane i tim, ze vlak jezdi v dvojhodinovem taktu a ja ten prijezd zvolil zrovna v blbou hodinu, ale nekdy si holt dobu prijezdu vybrat nemuzete... I kdyz vezmu vylozene cistou dobu cestovani (budu si moct vybrat, kdy vyjet), tak je to porad pres dve hodiny. Takze to mame 220 korun za dve hodiny nebo 180-280 korun za 45 minut a muzeme se prit o to, co je "levnejsi"...

Ja vlaku nijak jeho vyhody brat nechci, ale skutecne nelze souhlasit s tim, ze auto je pausalne drazsi. A to ani na soubeznych trasach
registrovaný uživatel waszyn 
26.10.2010 (18:43)  
pekař: tak pokud jančurovi případně jinému dopravci vozidla "spadnou z nebe zdarma*" tak nebude vůbec žádný problém dosáhnout srovnatelného úspěchu.
*) možná se mýlím, ale pendolíno je úspěšné pouze pokud zapomeneme na takový detail jako jsou odpisy. Pokud si na ně hrát budeme, což je v normálních firmách normální, je Pendolíno docela solidní průser...
26.10.2010 (18:06)  
TP: Ano, co slovo to perla. Ovšem z tvé klávesnice. ;-) Mimochodem na to, že jsi tak mladý, tak už trpíš ztrátou paměti. Ty předražené ojetiny jsi třeba propagoval zde:

http://www.zelpage.cz/zpravy/7609

Viaggia tady:

http://forum.vagonweb.cz/read.php?15,1505,1525#msg-1525

A ostatní věci co jsi psal není problém odkázat taky... ;-)

A perlou na konec je prosazování 5 souprav místo 7 za stejnou cenu. Navíc VR soupravy místo naklápěcích i když požadavek byl na naklápění - to si žádá přímo Nobelovu cenu za ekonomii ne? :-D
registrovaný uživatel tarten 
26.10.2010 (17:56)  
Tomáš Palíšek: No jo, ale aby Pnedolino aspoň trochu redukovalo svoji ztrátovost, muselo by být zapnlěno aspoň na 180% jeho kapacity.
A to jste vzal kde? Snad ne z pomluvy konkurenta v nějaké televizní diskusi? :-)))

Částečně by tomu pomohl ten fakt, kdyby uspořádání sedaček ve 2.třídě bylo 2+2.
Nepomohl, protože to nejde.
registrovaný uživatel pekař 
26.10.2010 (17:53)  
No jo, ale aby Pnedolino aspoň trochu redukovalo svoji ztrátovost, muselo by být zapnlěno aspoň na 180% jeho kapacity. Částečně by tomu pomohl ten fakt, kdyby uspořádání sedaček ve 2.třídě bylo 2+2, řekl Jančura:)
Ale uznávám, nákup Pendolina byl drahý. To ovšem nic nemění na jeho následném úspěchu:)
  1 2 3 4 5 6 ... 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko