Praha — Třetí dopravce na trase Praha – Ostrava od prosince 2012, taková je představa firmy RAPID Express, a.s., jež by jako další ráda vstoupila na trh dálkové i regionální drážní dopravy v Česku. Avizovaný projekt by měl na komerčně nejzajímavější trasu přinést vlakové spoje, vedené v dvouhodinovém intervalu elektrickými jednotkami Stadler FLIRT, jejichž pořízení potvrdil i výrobce jednotek. Společnost pod vedením syna někdejšího většinového majitele potravinářského koncernu Hamé Leoše Novotného by se ale v budoucnu pod obchodní značkou RAPID Regio ráda ucházela také o veřejné zakázky v regionální dopravě. Firma RAPID Express, sídlící na pražském Žižkově, zatím v České republice nemá licenci dopravce a své další kroky nechce blíže komentovat. Finanční zajištění projektu vlastních dálkových vlaků by měl poskytovat investiční fond Aakon Capital, patřící rovněž rodině Novotných.
Česká média dávají informace o záměrech RAPID Expressu do souvislosti především s připravovaným projektem dopravce RegioJet, který chce své vlaky InterCity na trase Praha – Ostrava – Žilina naplno rozběhnout v létě příštího roku s pomocí devíti lokomotiv řady 162 a 50 osobními vozy klasické stavby od zatím neznámého dodavatele. Pražský konkurent chce naopak sáhnout po elektrických jednotkách FLIRT švýcarského výrobce Stadler Rail, jež jsou v současnosti jako jediné ve své kategorii schválené pro provoz na české železniční síti, byť zatím pouze na střídavém systému 25 kV/50 Hz. Vedle perspektivní linky Praha – Ostrava se RAPID Express bude chtít prosadit také na dalších rychlíkových linkách, což by mu mohla umožnit postupná liberalizace trhu dálkové vnitrostátní dopravy. Tu chce ministerstvo dopravy rozběhnout už příští rok vypsáním dvou výběrových řízení na soubory linek na severní Moravě a v severozápadních Čechách.
Zdroj: E15, iDNES, Rapid Express, Stadler Rail, Obchodní rejstřík ČR, ŽelPage
S 680 se počítalo - Vídeň - Praha - Berlín, případně Hamburg (vindobona?). Samozřejmě ta rychlost je konstrukční, 680 je co vím schválena na 200km/h, ale i to je na Ovu až moc, tolik tu neudělá. Pokud by se ta jednotka (nějaká-né 680) kupovala na trasu do Ostravy, tak by stačil systém 3 Kv, max. provozní rychlost 160, případně 200- pokud by se počítalo se zrychlením této relace. A bez naklápění. Nevím co je vám na tom nejasného...
Ty jsi napsal, ze se 680 nekoupili na to, aby jezdily (az) 680 do Ostravy. Tak co jsi tim myslel? Aby jezdily pomaleji nekam jinam?
Co se tyce tve uvahy, tak neni nezajimava. Zejmena v tom smyslu, ze pokud budou Praha-Ostrava jezdit tri ruzni dopravci po dvou hodinach (plus rychliky), tak to uz je hodne zajimavy. No ale nastesti je to jejich problem, jako cestujici z toho muzu mit jen radost (a doufat, ze nebudou jezdit :00, :05 a :10 a pak dve hodiny nic).
Kde vezmou cestujici? trosku odcepraji z pendolina, hodne odcerpaji z tzv. EC vlaku (nebo snad i rychliku, pokud tema tam nekdo jezdi), z autobusu a ja si myslim, ze i z IAD. Pises, ze kdo doted nepresel z aut do EC, tak neprejde. Ale ted tam zadne EC nejezdi. Nedavno jsem jel asi tim nejlepsi (nebo co jsem myslel, ze je nejlepsi), co na tehle trati je - Prahou - a bylo to utrpeni. Pravda, se Slovakem jsem jeste nejel, mozna je lepsi. Pokud (samozrejme jen domnenka) budou SA vlaky na urovni normalnich EC a nikoliv pseudoEC, tak dalsi zakazniky odcerpat muze. Ve sve uvaze jsi proste vynechal jeden podstatny element - kvalitu prepravy.
Kacirska myslenka podle mne neni utopie, ale nabizi se kontra - proc by se CD mely spojovat s SA, kdyz muzou s tim "tretim":-) Obecne je muj nazor ohledne tretiho na te trati takovy, ze je to medialni zkouska a seriozni zajem o to neni. Nicmene souhlasim s tim, ze s necim takovym asi SA nepocitali:-)
naroznej - a jak mel vystupovat? Davat otevrene najevo, ze nema sanci? No, to by byl panecku manazer. Je to vicemene stejne jako kdyz ministr vnitra dostane otazku "hrozi zemi teroristicky utok?" - asi tezko bude odpovidat ve stylu "ano, hrozi, panikarte"...
Railpic - ja teda moc ne, uz vubec ne do Pardubic. Leda by pracoval primo na nadrazi. Ale je fakt, ze kdyz neni prace, tak se neco obetovat musi:-(
strejcekms - a kam to tech 230 melo jezdit? Do Blavy? Do Vidne? Hahaha:-(( Myslim, ze ani do Berlina to na 230 neni, ne? 680 se sice nekupovaly na jezdeni do OStravy, ale pokud jde o prumernou rychlost na nejake trase, tak Praha-Ostrava je asi to nejrychlejsi, kam muze jezdit (mozna krome Decin-Berlin...)
EDIT: Ty dobytcaky nizsi kategorie z meho pohledu asi moc ne, protoze v Prelouci nebo Cervence asi SA moc stavet nebude a ze by tim nekdo jel treba Olomouc-Pradubice, tak takovych zoufalcu snad mnoho neni (proto vyse moje pochybnost, jestli tim nekdo jezdi)
Mě bylo řečeno, že to bylo v Movu na nějaké opravě- údajně, tak nevím..
Jo a do Plzně jazdia 680 tuším na váhu.
ODkaz - http://www.dds.estranky.cz/fotoalbum/pendolino-v-plzni---pretah-z-dilen-movo-plzen-do-dkv-praha/
- S tou žiadanosťou pendolina by som bol opatrný. Keby išlo len o ZSSK, tej je to vcelku jedno. Aj preto bude Strela v novom GVD vedená de facto ako EC.
- Velaro ČD? Na čo? Aby sa to mohlo požičiavať do zahraničia, pretože najbližšia trať, kde by sa využilo, začína až v Ingolstadte? Aký by to malo význam pre ČD? A čo by mal ktokoľvek z toho, že by sem Nemci úplne zbytočne poslali vozidlá, ktorých majú málo (ICE3M je len pár kusov, ktoré jazdia Paríž a Amsterdamy; Velaro D sa ešte len začne dodávať a je primárne určené na Brusel a Londýny).
Medzi nami, má vôbec nejaký reálny význam naklápacia jednotka? Ja len že sa vždy hovorilo, aká je to bomba, že to jazdí v oblúkoch o 30 % rýchlejšie, a potom zistíme, že v realite SŽDC plus-mínus rovnaký čas ako pendolino zvládne aj peršing...
1. To je mi taky záhadou...
2. Proč se kupovaly jednotky, které žádná okolní země k sobě moc nechce ( vyjma Slovenská Strela od příštího GVD )?
3. a/ To si myslíš, že by k nám nejezdilo žádné ICE 3, kdyby naše Velara jezdila do Německa? Podívej se na Nizozemce nebo na Rakušany.
b/ Myslím, že kdyby se schválilo Velaro ČD, nebyl by problém schválit Velaro DB. Pokud by se Velaro DB vůbec muselo schvalovat...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.