..: Požár zabezpečovacího zařízení v žst. Roztoky u Prahy :..

Roztoky u Prahy — Ve čtvrtek 29. 7. 2010 došlo v odpoledních hodinách k zahoření napáječe zabezpečovacího zařízení ve stanici Roztoky u Prahy. Následkem toho bylo vyřazeno z provozu veškeré zabezpečovací zařízení ve stanici Roztoky u Prahy a přilehlých traťových úsecích do Prahy–Bubenče a Libčic nad Vltavou. Ve stanici nelze přestavovat výhybky, nefungují návěstidla, na trati nefungují návěstidla autobloku, ani přejezdy nesignalizují blížící se vlak. První odhady zprovoznění uváděly dnešek, tedy pondělí 2. 8. 2010, avšak po detailním rozboru stavu zařízení bylo zjištěno jeho úplné zničení. Do Roztok nyní míří speciální kontejner AŽD s provizorním zabezpečovacím zařízením, který předtím sloužil ve stanici Tábor. Do konce týdne by mělo probíhat jeho přizpůsobení pro použití v Roztokách, v pondělí 9. 8. 2010 je plánováno jeho schválení Drážním úřadem a uvedení do provozu.

Vlaky dálkové dopravy jsou v postiženém úseku vedeny bez omezení, avšak je nutné, vzhledem ke snížené kapacitě úseku, počítat se zpožděním cca 15 minut. Spoje městské linky S 41 jsou v úseku Praha–Bubeneč – Roztoky u Prahy vedeny náhradní autobusovou dopravou. Regionální vlaky jsou v některých případech v úseku Kralupy nad Vltavou – Praha Masarykovo nádraží odřeknuty. Cestující mohou použít následující osobní vlak, cestující z Kralup do Prahy mohou využít rychlíky, které v Kralupech mimořádně zastaví. Před odchodem na vlak doporučujeme zkontrolovat aktuální stav odřeknutých vlaků na webu Českých drah v sekci mimořádnosti v dopravě.

Zdroj: České dráhy, AŽD Praha, ŽelPage


Nick Poslat mail autorovi | 2.8.2010 (18:50)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
03.08.2010 (11:11)  
Obrovské zmatky, přeplněné vlaky, průvodčí se raději schová, na serveru ČD s posunuje termín ukončení mimořádnosti vždy o 24 hodin. Jel jsem ten první den z Nových Ouholic v 16:18, do Prahy jsem přijel v 19:30, nikdo nebyl v Kralupech schopen říct kdy co pojede a zda nebudu v Praze dřív přes Neratovice, což bych nakonec byl, ale to jsem zjistil až v Libčicích. Slušná železniční správa by zajistila autobusy nebo jízdu po jiné trati. Na starém zabezpečovacím zařízení by cestující nepozorovali žádnou změnu, jednoduše by se zavedlo telefonické dorozumívání.
03.08.2010 (10:47)  
Web: Mě spíš udivuje, že tak důležité zařízení nemá vlastní automatický hasící systém.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
03.08.2010 (9:44)  
1) Měli jsme kliku: Můj synek (12 jar) jel v pátek 29. 7. poprvé sám samojediný za mnou do Berlina. A to EC Johánek Bráhmsovic. Z cesty volal, že do Kralup jeli nějak pomalu a projížděli "zvednuté závory". Podezíral jsem ho, že si u JLV nedal jen Colalokovu limonádu ... V Bad Schandau měli asi 30 minut, výsledný čas v Bln Hauptbahnhófovo nádraží +8. Sluší se poděkovat ČD, Správám cesty i DB - chlapi, dovezli jste mi synka i ve ztížených podmínách krásně a včas.

2) Zahoření elektrozařízení: Průsšvih. V energetice mizerné zkušenosti v 80. letech s tehdejšími Irodely (6 kV). Požár, resp. splodiny hoření zpravidla "od kabelové koncovky" zničily přilehlou ("nadlehlou") přístrojovou sekci. Jen konstrukční změna pomohla - důslednější oddělní. Když hoří kabely, je to "fosgen, difosge a já nevím co ještě". Jako když si Vetřelec / Alien uslintne ...
registrovaný uživatel Web 
03.08.2010 (0:37)  
Já tomu nějak nerozumim, proč na to jeli hasiči až z ONJ? Pak se to uhasilo 6ti hasicíma přístrojema. Jak dlouho tam jeli a co se mohlo zachránit kdyby tam jeli nějací místní? :-/
02.08.2010 (22:19)  
zaza: Jde spíš o znečištění kouřem a výpary z baterek. Tady jsou fotky: http://www.pozary.cz/rubriky/udalosti/pozar-napajece-zabezpecovaciho-zarizeni_25034.html
02.08.2010 (21:17)  
zaza: Dovolím si sem zkopírovat (z K-repu) reakci pana Zdeňka Chrdleho z AŽD ze dne 30.7.2010:

Včera cca v 14.30 došlo zatím z neznámých příčin v žst. Roztoky u Prahy k rozsáhlému požáru napájení zabezpečovacího zařízení - předpokládáme zkrat v napájecí části - baterky atd, Než příjeli hasiči a chemicky požár uhasili,došlo k totální devastaci baterií, UPS a kouřem a zplodinami k poškození zařízení AŽD 71 - zde instalováno v roce 1985. Míru devastace se pokusím poslat přiloženými fotografiemi. Došlo k úplnému výpadku staničního zařízení, elektronického autobloku ADE-1 a PZZ mezi stanicemi Praha - Bubeneč a Libčice nad Vltavou. Provoz byl přerušen. Posléze byla stanize zamčena do rovna začalo se jezdit v mezistaničním úseku Bubeneč - Roztoky a Roztoky - Libčice. ´Městská linka byla ukončena v Bubenči. Včera odpoledne jsme byli požádáni SŽDC o spolupráci. V současné době jsou ve stanici zprovoznili PN a zvýšili rychlost na 40 km/h. Byly odstrojeny stojany ABE-1 a na závodě se vše čistí v ultrazvuku. Budeme pracovat celý víkend samožřejmě i přes noc a pokusíme se v pondělí zprovoznit autoblok a tak obnovit kapacitu a propustnost tratě a snížit zpoždění vlaků. O postupu oprav a uvádění zařízení do provozu podám info. Je zbytečné zde někoho napadat či urážet, žadná bouřka nebyla a tyhle věci se prostě někdy stanou. Nyní jde o to abychom rychle obnovili provoz.
Zdenek Chrdle - AŽD Praha


1.8.2010:
Dobrý podvečer.Jenom pro informaci. Po celovíkendové práci mnoha lidí a systematickém čištění kontaktů svorkovnic, jističů, po výměně řady dílů se nám nepodařilo zařízení v Roztokách uvést do stavu, kdybychom ho mohli oživit. Tedy musím řící, že požár zařízení téměř celé zničil. Nedostali jsme izolační stavy do rozumných hodnot a zařízení opravit jednoduše nepůjde tak aby zajišťovalo bezpečný provoz. Nyní po dohodě se SDC SŽDC připravujeme kontejner s provizorním zabezpečovacím zařízením, které bude dovezeno do Roztok a převezme alespoň část stanice dále ABE-1 a PZZ. Avšak nemůžeme hovořit o několika dnech, spíše bych to viděl na týden. Moc mne to mrzí, dělali jsme co jsme mohli, ale devastace je rozsáhlá.
Zdenek Chrdle, AŽD Praha
registrovaný uživatel zaza 
02.08.2010 (20:41)  
Mám otázku na zasvěcené. Jsem elektrikář, ale ne zabezpečovák. Zahořel zdroj, to je mi jasný, pak se dále píše "avšak po detailním rozboru stavu zařízení bylo zjištěno jeho úplné zničení" Mám to chápat tak, že zdroj vzal zrátka sebou celé ZZ?
02.08.2010 (19:40)  
V současné době jsou výměny doplněny výměnovýmy zámky a rychlost přes ně zvýšena na 40km/hod.Přes přejezdy (4x) je snížena rychlost na 10 km/hod.V Roztokách fungují jen přivolávací návěsti a to na 4 návěstidlech.Vlaky jezdí mezistaničně a je zavedo telefonické dorozumívání. Kritický je úsek Libčice - Rozotky kde je kvůli přejezdům jízdní doba vlaku 15 - 17 min(v noci u nákladních vlaků i 30 min).Nákladní doprava jezdí pouze v noci a to mezi 22 a 5 hodinou.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko