Roztoky u Prahy — Ve čtvrtek 29. 7. 2010 došlo v odpoledních hodinách k zahoření napáječe zabezpečovacího zařízení ve stanici Roztoky u Prahy. Následkem toho bylo vyřazeno z provozu veškeré zabezpečovací zařízení ve stanici Roztoky u Prahy a přilehlých traťových úsecích do Prahy–Bubenče a Libčic nad Vltavou. Ve stanici nelze přestavovat výhybky, nefungují návěstidla, na trati nefungují návěstidla autobloku, ani přejezdy nesignalizují blížící se vlak. První odhady zprovoznění uváděly dnešek, tedy pondělí 2. 8. 2010, avšak po detailním rozboru stavu zařízení bylo zjištěno jeho úplné zničení. Do Roztok nyní míří speciální kontejner AŽD s provizorním zabezpečovacím zařízením, který předtím sloužil ve stanici Tábor. Do konce týdne by mělo probíhat jeho přizpůsobení pro použití v Roztokách, v pondělí 9. 8. 2010 je plánováno jeho schválení Drážním úřadem a uvedení do provozu.
Vlaky dálkové dopravy jsou v postiženém úseku vedeny bez omezení, avšak je nutné, vzhledem ke snížené kapacitě úseku, počítat se zpožděním cca 15 minut. Spoje městské linky S 41 jsou v úseku Praha–Bubeneč – Roztoky u Prahy vedeny náhradní autobusovou dopravou. Regionální vlaky jsou v některých případech v úseku Kralupy nad Vltavou – Praha Masarykovo nádraží odřeknuty. Cestující mohou použít následující osobní vlak, cestující z Kralup do Prahy mohou využít rychlíky, které v Kralupech mimořádně zastaví. Před odchodem na vlak doporučujeme zkontrolovat aktuální stav odřeknutých vlaků na webu Českých drah v sekci mimořádnosti v dopravě.
Zdroj: České dráhy, AŽD Praha, ŽelPage
no, a to se tedy asi budes divit, ale pojedou -:) nekdy v roce 2003 se stalo, ze u cisterny na prevoz hluboce schlazeneho ethylenu, podchazel plnici ventil - pozna se podle takovy hezky vypadajici mlhy, ktera se stane nehezkou ve chvili, kdy se ji se vzduchem smicha vic, jak 3% [dodneska slysim instruktora PO, kterej nam suse oznamil, ze kdyby se roztrhl jeden tank s ethylenem a ten psouknul do ovzdusi, sverocesky kraj by prestal existovat...]. ridic cisterny zastavil na benzince a sel si neco nakoupit. vraci se zpatky, vidi "mlhu" u zadku, a zacal tanec: nejdriv prijeli mistni - stalo se to nekde na d11, zjistili podle ADR stitku, co v tom je a hned volali do litvinova, co ze jako s tim maj delat. no a podnikovi jim poradili: ihned odjet na dalnici do nejopustenejsiho useku, vsechno zavrit, vsechny vyhnat, a cekat -:) prej tam tenkrat dorazili za dve a pul hodky s "predjezdcem" v podobe nejakyho silene vybavenyho terenaku, za dalsi hodku prijel DENIS v plny vybave. ridice toho polskyho vraku uz jsme ve fabrice na staceni ethylenu nikdy nevideli -:)
Jen opakuji pro horké hlavy, že železnici mám rád, maximálně využívám a výluky chápu. Chci jen pořádné informace, ne krčení rameny a nasranost zaměstnanců infocenter, když se jich ptám na něco, co musí někde vyhledat (což je pro ně nepřekonatelný problém). Když to srovnám s dlouhodobou německou zkušeností, tak se mi v tomto směru chce brečet. Např. týden před stávkou DB v Porýní železničáři aktivně oslovovali cestující na nádražích, vysvětlovali důvod protestu a informovali o náhradních spojích. Tady jsou to prostě modré čepice, jak zpívá Nohavica. Dokud se ČD nenaučí řádně informovat, tak to tady bude nadále jak za komoušů - cestující je ovce, která na nic nemá nárok a která má jen sedět a tupě čekat, až dorazí na místo určení. Doba se změnila, ČD to ale chápou pomaleji...
Jak se v techto souvislostech kouka na infrastrukturu a jeji dostupnost? Treba akademicky, kdyz uz ne v realite SZDC?
Když dneska můžete podle návodu operátora tísňové linky dávat první pomoc včetně řekněme nepřímé masáže srdce tak to snad ani s rekognoskací terénu dobrovolnými hasiči za asistence jejich dispečinku nemůže být neřešitelné...
Takže dojezd by měl být na prvním místě, vše ostatní až pak. Koneckonců pokud si to dobře pamatuju tak existujou nějaké ty sněhové HP (sníh CO2), které by snad měly být natolik univerzální že by se jejich použitím nemělo nic zkazit - nevodí (nehrozí úraz proudem), jsou prakticky chemicky netečné (sníh posléze vysublimuje) a nějak rozumně hasí snad všechno na co si vzpomenu...
Možná si to představuju jak Hurvínek válku ale myslím si že tak nějak by to mělo být.
Jo a doufám že po neblahé zkušenosti s baterkama UPSky při požáru bude do budoucna tato (UPSka nebo aspoň baterky) umisťována mimo hlavní rozvaděč nebo jinak odděleně... sice to trošku zkomplikuje ale zase co by to v tomto případě přineslo za milionové úspory! A že by to byl doposud jediný případ?
A ještě jedna - pokud bylo vybavení rozváděče uvedeno do jakžtakž použitelného stavu a problém se ukázal být v kabelech, pak trošku nechápu jak by situaci pomohl kontejner s nouzovým zabzař., spíš by to mělo řešit několik kol "nouzových drátů" ne? Ale možná že nešlo jen o ty dráty na vstupech rozváděče (které by snad nebyly poškozené v celé délce, spíš bych předpokládal posledních několik metrů od rozváděče, které by přece něměl být až takový problém vyměnit).
Či se myslí kabeláž v rozváděči? Tu bych tedy jako očekával hodně poškozenou, to jo, jde o to jak rozumně se to dá "předrátovat" - jak moc toho je a jak se to dá stihnout...
Na elektrárně jsme měli extra chlapi cvičené pro taková zařízení (uhelný prach, kabely, zařízení pod / v blízkosti napětí). Ty "z ulice", natož dobrovolné, jsme se vždy báli tam pustit, vlastně zam snad ani nesměli. Na dráze to može být podobné.
Když ale ti elektrárenští vyjeli ven, tak v 70 (sedmdesáti) procentech případů nabourali ...
nevim, jestli by to mel byt zrovna ten duvod,ktery uvadis, protoze vypadek zabezpecovacky je ve sve podstate "bezpecny" - hodne zjednodusene receno. nevim jak dnes ale kdysi jsem se ucil, ze kdyz fira potka na trati klacek bez svetla, musi snizit okamzite rychlost, jet na dohled, a kontaktovat dispecera v ridici stanici, ktery mu sdeli dalsi, nstalo-li se tak okamzite po vypadku ZZ... nic mene uznavam, ze doba jde kupredu a dneska to muze byt jinak...
dalsi nesouhlas mam s tim, ze kazdy hasic prochazi vycvikem. operacni se te pri nahlaseni pozaru pta, co tam hori [baterie, kabely, umelohmotny nabytek ci cokoliv...] a ti hasici uz dopredu vi, do ceho jdou. takze tudy cesta nevede... jedinou vyjimku snad tvori podniky strategickeho vyznamu [synthesia pardubice, rafinerky v kralupech a litvinove], ktere maji vlastni pozarni jednotky velmi specialne vycvicene na dane prostredi - a hlavne jsou UVINTR DANEHO AREALU, takze dojezd do minut... pamatuju si na pozar tanku s naturalem v CR a.s. Litvinov, mel jsem moznost to zpovzdali videt zevnitr - od ty doby povazuju hasice z litvinovske chemicky za bohy...
Dráhy neměly co hlásit, neboť JIM to nevyhořelo a ONY to neopravovaly. Jinak si přečtěte zprávy p. Chrdleho na Káčku. Vypadalo to, že vlastní technologie půjde poměrně dobře vyčistit (což se ve slibovaném termínu do konce víkendu i povedlo), nicméně kabely byly jak houba, což se zprvu nevědělo.
No nevím, kdybych se zkusil dostat 26-kou z Mas na Velesl, tak by mě to po nějakých 2 - 3 hodinách čumákování na KONEČNÉ NA ŠPEJCHAŘE asi přestalo bavit :-)))...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.