..: Požár zabezpečovacího zařízení v žst. Roztoky u Prahy :..

Roztoky u Prahy — Ve čtvrtek 29. 7. 2010 došlo v odpoledních hodinách k zahoření napáječe zabezpečovacího zařízení ve stanici Roztoky u Prahy. Následkem toho bylo vyřazeno z provozu veškeré zabezpečovací zařízení ve stanici Roztoky u Prahy a přilehlých traťových úsecích do Prahy–Bubenče a Libčic nad Vltavou. Ve stanici nelze přestavovat výhybky, nefungují návěstidla, na trati nefungují návěstidla autobloku, ani přejezdy nesignalizují blížící se vlak. První odhady zprovoznění uváděly dnešek, tedy pondělí 2. 8. 2010, avšak po detailním rozboru stavu zařízení bylo zjištěno jeho úplné zničení. Do Roztok nyní míří speciální kontejner AŽD s provizorním zabezpečovacím zařízením, který předtím sloužil ve stanici Tábor. Do konce týdne by mělo probíhat jeho přizpůsobení pro použití v Roztokách, v pondělí 9. 8. 2010 je plánováno jeho schválení Drážním úřadem a uvedení do provozu.

Vlaky dálkové dopravy jsou v postiženém úseku vedeny bez omezení, avšak je nutné, vzhledem ke snížené kapacitě úseku, počítat se zpožděním cca 15 minut. Spoje městské linky S 41 jsou v úseku Praha–Bubeneč – Roztoky u Prahy vedeny náhradní autobusovou dopravou. Regionální vlaky jsou v některých případech v úseku Kralupy nad Vltavou – Praha Masarykovo nádraží odřeknuty. Cestující mohou použít následující osobní vlak, cestující z Kralup do Prahy mohou využít rychlíky, které v Kralupech mimořádně zastaví. Před odchodem na vlak doporučujeme zkontrolovat aktuální stav odřeknutých vlaků na webu Českých drah v sekci mimořádnosti v dopravě.

Zdroj: České dráhy, AŽD Praha, ŽelPage


Nick Poslat mail autorovi | 2.8.2010 (18:50)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Web 
04.08.2010 (10:19)  
Mikšín: Já se obávám že i fotky na Požárech podporují verzi že nejprv tam byli hasiči drážní (Roztočtí stojí za nimi). Nevím co tam je tak specifického, chápal bych to při požáru lokomotivy pod trolejí. Co kdyby tam někdo zůstal, bude se čekat 45 minut na hasiče z ONJ? :-/
04.08.2010 (10:04)  
No právě, protože je nikdo nemá a ani nikdo nemá zájem je zjišťovat. Dráhy ješte v sobotu dopoledne hrdě hlásily, že v poledne budou mít hotovo. Každému včetně nám kaštanům bylo ale jasné, že je to další blud, zvlášť když se o průseru jako vrata mluvilo už ve ČT. Nebýt průvodčích, tak se člověk info nikde nedozvěděl. Prostě informační šlendrián.
04.08.2010 (9:08)  
Ono je problém podávat informace které nikdo nemá.Dopravce nemá snahu něco řešit.V sobotu bylo víceméně jasné že provoz v pracovný dny za současného stavu nepůjde zvládnout,resp že bude nutné ve špičkách vynechat jeden vlak,Ale opatření vzniklo až v ponděli dopoledne protože se čekalo na zázrak,resp. nejdřív se v tom nechaly vykoupat zaměstnaci v přímém styku s cestujícímy a když se ukázalo že to opravdu nejde tak se něco honem slepilo.Jen škoda že nepoužilo opatření jako udělal RJ "vlak je odřeknut bez nárady,použijte služby jiného dopravce".
04.08.2010 (0:48)  
Co se v Roztokách stalo, to mě nezajímá. Takové věci se stávají, proti tomu ani slovo. Ale ten přístup drah k podávání informací je děsivý, na infolince je obtěžuji, protože chci informaci k vlaku, kterou oni nemají a museli by někam zavolat. Na informacích na Masárně začala "pracovnice" řvát, že jsem nedůvěřivej, že vlak pojede, když to říká. Ptal jsem se dvě hodiny před odjezdem zmíněného spoje (Sp 1710). Samozřejmě nejel. Levá ruka neví, co dělá pravá. To nejsou informace, ale zoufalá parodie bez vtipu. O infu na ČD webu - kdy to skončí, jak to pojede atd. - darmo mluvit.
03.08.2010 (23:57)  
To Vlad- důvodů proč tam nebyla některá jednotka dřív by se pár našlo, i když mám podezření, že informace na www.pozary.cz jsou nepřesné a jednotka HZS SŽDC tam možná nebyla první. Jde taky o to, že se jedná vlastně o požár v podniku a proto existují jednotky podnikových hasičů- už jenom pro eliminaci škod při zásahu a taky kvůli znalosti prostředí, zařízení, technologie.
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
03.08.2010 (23:34)  
Miroslav Zikmund: Co kdybyste se podíval na mapu, jak by ta NAD z Kralup do Prahy asi dlouho trvala

Podíval jsem se na mapu - neřešil ale NAD, ale cestu hasičů. Jak dlouho to jeli drážní hasiči z Prahy - byť s majáky a sirénami - a za jak dlouho tam mohli být místní a vystříkat tam 7 hasičáků? To, že vyjížděli drážní hasiči, o tom rozhoduje dispečink HZS a nebo je předpis, že se volají napřed drážní a pak teprve ostatní? Ze vzdálenosti 300 km mně připadá výjezd pražské jednotky jako neefektivní, který mohl způsobit větší škodu, než kdyby tam prioritně (ne následně) přijel místní sbor.

Na druhou stranu - je-li efektivnější poslat do Roztok hasičskou jednotku z Prahy, tak pak nemůže být přeci problém ani s NAD.
03.08.2010 (22:08)  
M 474 003: Slušná železniční správa by zajistila autobusy nebo jízdu po jiné trati.

A´proč by to měla zajišťovat železniční správa ? Proč to nezajistí provozovatel dráhy ?
Co kdybyste se podíval na mapu, jak by ta NAD z Kralup do Prahy asi dlouho trvala, než by se objely všechny tarifní body ? Dvě hodiny ? Přinejlepším ... To by možná byly rychlejší čluny somálských pirátů i přes zdržení v plavebních komorách.

Jenom jízda autobusu odněkud z Podbaby na Masaryčku by trvala déle než cesta vlakem z Kralup. Proč si myslíte, že NAD Masaryčka - Veleslavín se uskutečňuje TRAM 26 a nikoli BUSem ? Ta TRAM je tam mnohem rychleji, že se BUS protáhne zacpanými ulicemi, tím spíše, že se na Masaryčce nemá kde otočit.
I kdybyste platil dopravci zlatem, tak to nezvládne.

Kterou trať myslíte ? Přes Neratovice ? V lepším případě jeden pár vlaků za hodinu ... kouknou se do grafikonu.

Na tom „starém" ZZ by se jezdilo stejně. Jak myslíte, že se začalo jezdit po likvidaci požáru ? Jednoduše na telefonické dorozumívání v mezistaničním oddíle. Kdyby vyhořel řídící přístroj elektromechaniky a kontrola přejezdů, nešla přivolávačka na světelných návěstidlech, tak by se jezdilo stejně. Snad s tím rozdílem, že signalista by chodil ke vjezdu s ruční přivolávačkou ... Přes přejezd na Op desítkou, takže cestující by to poznali ...

Jak to bylo s ÖBB, když jim loni vybouchlo zabzař na Süssenbrunnu ? Tam do toho jen bouchl blesk ...

AŽD, ať si kdokoli myslí cokoli, je v tomhle směru pohotovější ...
03.08.2010 (21:01)  
Zmatky pořád opatření na podělí vzniklo v neděli někdy kolem 23 hodiny a to navíc řešilo steží dopoledne.Každý se bojí rozhodnout a hlavně nikdo není schopen a ochoten poskytnout jakoukoliv informaci.
AD náhradní bus: Jedině Kralupy - Praha s vynecháním zastávek a stanic,zajíždění do stanic a zastávek znamená jízdní dobu busu tak 1,5 hodiny potřebu tak 10 - 15 busů a spíš víc.
03.08.2010 (14:54)  
M 474 003: jo, na starém ZZ byste byl na tu "bonusovou půlhodinu" zvyklej, bo byste ji absolvoval při každý jízdě ;-)
03.08.2010 (13:06)  
M 474 003: Slušná železniční správa by zajistila autobusy nebo jízdu po jiné trati.

Za předpokladu že by to dostala správa zaplaceno, proč ne. Takhle se na nějakou náhradí bus dopravu v pátek vyprdnul i Jančura a ten je přece hodně slušnej dopravce...
Uznávám, že Vás jako cestujícího nemusejí problémy rozdělené dráhy vůbec zajímat, jen konstatuju, že nic není zadarmo.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko