Roztoky u Prahy — Ve čtvrtek 29. 7. 2010 došlo v odpoledních hodinách k zahoření napáječe zabezpečovacího zařízení ve stanici Roztoky u Prahy. Následkem toho bylo vyřazeno z provozu veškeré zabezpečovací zařízení ve stanici Roztoky u Prahy a přilehlých traťových úsecích do Prahy–Bubenče a Libčic nad Vltavou. Ve stanici nelze přestavovat výhybky, nefungují návěstidla, na trati nefungují návěstidla autobloku, ani přejezdy nesignalizují blížící se vlak. První odhady zprovoznění uváděly dnešek, tedy pondělí 2. 8. 2010, avšak po detailním rozboru stavu zařízení bylo zjištěno jeho úplné zničení. Do Roztok nyní míří speciální kontejner AŽD s provizorním zabezpečovacím zařízením, který předtím sloužil ve stanici Tábor. Do konce týdne by mělo probíhat jeho přizpůsobení pro použití v Roztokách, v pondělí 9. 8. 2010 je plánováno jeho schválení Drážním úřadem a uvedení do provozu.
Vlaky dálkové dopravy jsou v postiženém úseku vedeny bez omezení, avšak je nutné, vzhledem ke snížené kapacitě úseku, počítat se zpožděním cca 15 minut. Spoje městské linky S 41 jsou v úseku Praha–Bubeneč – Roztoky u Prahy vedeny náhradní autobusovou dopravou. Regionální vlaky jsou v některých případech v úseku Kralupy nad Vltavou – Praha Masarykovo nádraží odřeknuty. Cestující mohou použít následující osobní vlak, cestující z Kralup do Prahy mohou využít rychlíky, které v Kralupech mimořádně zastaví. Před odchodem na vlak doporučujeme zkontrolovat aktuální stav odřeknutých vlaků na webu Českých drah v sekci mimořádnosti v dopravě.
Zdroj: České dráhy, AŽD Praha, ŽelPage
Podíval jsem se na mapu - neřešil ale NAD, ale cestu hasičů. Jak dlouho to jeli drážní hasiči z Prahy - byť s majáky a sirénami - a za jak dlouho tam mohli být místní a vystříkat tam 7 hasičáků? To, že vyjížděli drážní hasiči, o tom rozhoduje dispečink HZS a nebo je předpis, že se volají napřed drážní a pak teprve ostatní? Ze vzdálenosti 300 km mně připadá výjezd pražské jednotky jako neefektivní, který mohl způsobit větší škodu, než kdyby tam prioritně (ne následně) přijel místní sbor.
Na druhou stranu - je-li efektivnější poslat do Roztok hasičskou jednotku z Prahy, tak pak nemůže být přeci problém ani s NAD.
A´proč by to měla zajišťovat železniční správa ? Proč to nezajistí provozovatel dráhy ?
Co kdybyste se podíval na mapu, jak by ta NAD z Kralup do Prahy asi dlouho trvala, než by se objely všechny tarifní body ? Dvě hodiny ? Přinejlepším ... To by možná byly rychlejší čluny somálských pirátů i přes zdržení v plavebních komorách.
Jenom jízda autobusu odněkud z Podbaby na Masaryčku by trvala déle než cesta vlakem z Kralup. Proč si myslíte, že NAD Masaryčka - Veleslavín se uskutečňuje TRAM 26 a nikoli BUSem ? Ta TRAM je tam mnohem rychleji, že se BUS protáhne zacpanými ulicemi, tím spíše, že se na Masaryčce nemá kde otočit.
I kdybyste platil dopravci zlatem, tak to nezvládne.
Kterou trať myslíte ? Přes Neratovice ? V lepším případě jeden pár vlaků za hodinu ... kouknou se do grafikonu.
Na tom „starém" ZZ by se jezdilo stejně. Jak myslíte, že se začalo jezdit po likvidaci požáru ? Jednoduše na telefonické dorozumívání v mezistaničním oddíle. Kdyby vyhořel řídící přístroj elektromechaniky a kontrola přejezdů, nešla přivolávačka na světelných návěstidlech, tak by se jezdilo stejně. Snad s tím rozdílem, že signalista by chodil ke vjezdu s ruční přivolávačkou ... Přes přejezd na Op desítkou, takže cestující by to poznali ...
Jak to bylo s ÖBB, když jim loni vybouchlo zabzař na Süssenbrunnu ? Tam do toho jen bouchl blesk ...
AŽD, ať si kdokoli myslí cokoli, je v tomhle směru pohotovější ...
AD náhradní bus: Jedině Kralupy - Praha s vynecháním zastávek a stanic,zajíždění do stanic a zastávek znamená jízdní dobu busu tak 1,5 hodiny potřebu tak 10 - 15 busů a spíš víc.
Za předpokladu že by to dostala správa zaplaceno, proč ne. Takhle se na nějakou náhradí bus dopravu v pátek vyprdnul i Jančura a ten je přece hodně slušnej dopravce...
Uznávám, že Vás jako cestujícího nemusejí problémy rozdělené dráhy vůbec zajímat, jen konstatuju, že nic není zadarmo.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.