..: Bez tiskárny do e-shopu ČD nelez? :..

eshop_cd_err, foto: MG Praha — dnešek je druhým dnem s tarifními novinkami v elektronickém obchodu Českých drah. Vítaným přínosem je rozšíření destinací meziregionální jízdenky eLiška, či doplnění nabídky o nový produkt SporoTiket. Ne všechny změny však vyvolávají takové nadšení. Od 13. června tak třeba není možné vytisknout obyčejné jízdné, zakoupené v e-shopu, na jízdenkových automatech UNIPAJ, stejně jako v ČD Centrech u obsluhy. Podmínky pro vnitrostátní doklady, zakoupené prostřednictvým internetu, jsou tak stejné, jako pro mezinárodní jízdenky eTiket. O změně pouze informuje červený rámeček na domovské stránce e–shopu. Ani po zevrubném prozkoumání tiskové zprávy se nám nepodařilo zjistit, proč marketing Českých drah nutí cestující k pořízení tiskárny. Ba co víc – o tomto kroku není ve zmiňovaném tiskovém avízu ani zmínka. V automatech UNIPAJ tak nyní vytisknete pouze doklady, které nakoupíte s pomocí elektronické peněženky na In–kartě, přičemž jedinou tisknutelnou jízdenkou z internetu zůstává eLiška. Možnost předložit vnitrostátní doklady ke kontrole na obrazovce svého notebooku či telefonu zůstala zachována.

Zdroj: E–shop ČD


Martin Grill Poslat mail autorovi | 14.6.2010 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
19.06.2010 (23:08)  
J. Březina:
Fajn, napsal jsem jim taky, poučen touto kocourkovskou odpovědí. Jen houšť! :)
19.06.2010 (21:19)  
Dobrý den,
tato změna nastala v důsledku obchodního rozhodnutí ČD. eShop slouží k samoobslužnému odbavení cestujících, proto bylo přistoupeno k tomu, že si cestující musí doklad vytisknout (u vnitrostátního dokladu je také možnost zobrazení na displeji přenosného počítače) - viz obchodní podmínky eShop ČD.
Uvědomuji si, že tato změna není cestujícími vítaná. Odezvy cestujícícj se vyhodnocují, je možné, že do budoucna bude tato možnost opět obnovena.

S pozdravem
L. Horenská
odbor produktů a obchodu
registrovaný uživatel Oto 
17.06.2010 (20:15)  
Miroslav Zikmund:

Díky za info. Tu cenu jsem našel u jedné firmy na webu. Je jasné, že pro velký odběr si lze vyjednat lepší podmínky ...

Potisk si ČD dělají samy? Stroj na to je, viděl jsem ho na ČVUT, kde s ním dělali/dělají studenské průkazy.
17.06.2010 (18:50)  
Rikin : jistě, že se nahrávají na IN-Kartu.

K cené čipovky - výstupní cena od výrobce je asi 30 Kč ... ČD evidují cca 600 000 IN-Karet.
registrovaný uživatel Oto 
17.06.2010 (12:42)  
"InKarta ale nabízí celkem jasně definovanou úsporu 25% - 60% z jízdného."

A můžete mi ocitovat větu, kde jsem napsal, že tohle řešení by nemohlo mít stejně výhodný nebo dokonce ještě výhodnější tarif?


Vyplývá to z toho, že byste ty věcičky prodával "za litra".
InKarta je standardní MIFARE karta, normálně sehnatelná za 50 Kč. Potisk řekněme taky za 50 Kč, celkem 100 Kč. Zbývajících 890 Kč dáte ČD podle principu "nechci slevu zadarmo", uplatňovaném i na DB, ÖBB, SBB.
Vaše nestandardní, zatím nevyvinuté, řešení byste zákazníkům musel naopak dotovat a ještě navíc jim pak dával slevu?

kontrola probíhá automaticky a není potřeba nic vyndavat a průvodčí už nemusí otravovat každého

To je sice hezké, ale kolik tím ušetříte? To jako místo jednoho průvodčího (na většině vlaků) tam pak bude 0 průvodčích?

Klidně to může počítat ujetý kilometry a třeba po 10 000km vždy zvýšit slevu o procento nebo po 100 000km dát 1. třídu za cenu druhý atd. atd. atd...

Věrnostní bonusy můžete dávat i bez vašeho zařízení. Ostatně InKarta už jakési bonusy dává. A šlo by to i zcela bez zařízení, jako u aerolinií, "jen" za registraci na webu.

Prostě vaše řešení je sice pěkné, má spoustu výhod, ale většinu těchto výhod dosáhnete i s řešením podstatně levnějším.
17.06.2010 (11:07)  
Oto: Když už citujete, tak alespoň zachovejte původní kontext:

Krutas57, 16.06.2010 (20:47):
"Vysílače by obsahovali pouze ten jeden čip, takže cena řádově stovky Kč ... pokud jeden bude stát (řekněme) 200Kč, tak to je 800Kč na vagón, takže ... by se dalo těmito vysílači vybavit ... počítač by mohl stát tak 20000 no ... instalace během rekonstrukce nebo jinýho druhu oprav"

Ale ono ikdyby třeba vybavení jedné soupravy CityElefanta stálo 100 000Kč (to už snad i vy uznáváte za reálnou cenu), tak to je méně, než 0,5% (slovy půl procenta) z ceny celé jednotky. Vy by jste si koupil In-kartu, která vám nabídne slevu 0,5%? :-D Z Prahy do Brna by jste ušetřil celých 1,58Kč! A oba víme, že ČD umí dát i víc peněž do větších blbostí.

"InKarta ale nabízí celkem jasně definovanou úsporu 25% - 60% z jízdného."

A můžete mi ocitovat větu, kde jsem napsal, že tohle řešení by nemohlo mít stejně výhodný nebo dokonce ještě výhodnější tarif? U takovejhle zařízení se dá s tarifem šaškovat dle libosti. :-) Klidně to může počítat ujetý kilometry a třeba po 10 000km vždy zvýšit slevu o procento nebo po 100 000km dát 1. třídu za cenu druhý atd. atd. atd...

Hrozně se mi líbí, jak používáte slovo geek. :-) Já teda osobně svoje přiblblý netechnický spolužačky, který maj třeba BT sluchátka k mobilu nebo si občas přes BT pošlou fotky z mejdanu, jako geeky neoznačuju.

A ta pointa je právě v tom, že to nabízí zákazníkovi něco navíc. Sice něco trochu ujetýho a ne až tak důležitýho pro samotnou dopravu, ale je to milá vychytávka. Stejně jako žlutý pán dává v autobusech teplý nápoj a noviny. Nic to nestojí, ale i ti co nepijí a nečtou to ocení jako milé gesto. Přitom je to věc, která technicky navazuje na zbytek řešení, tedy je velmi levná.

A zrovna OpenCard je jako tramvajenka docela k ničemu. Je to v podstatě převtělení papírový lítačky - musim na ní normálně kupovat kupon, musim jí vyndat a "pípnout" (stejně jako bych ukazoval papírovou verzi) a slevy tam jsou jen minimální. Právě to moje řešení (narozdíl od karty) vůbec nevyžaduje vyndavání a přikládání k nějaký čtečte - kontrola probíhá automaticky a není potřeba nic vyndavat a průvodčí už nemusí otravovat každého.

A BT se dává dnes již v podstatě do všech mobilů. Samozřejmě ne všichni ho mají (taky důchodci a děti třeba vůbec nemaj mobil...), ale jeho rozšíření je masivní. A už v prvním postu jsem jasně formuloval, že to může fungovat i bez telefonu (pouze to pak bude fungovat jen jako průkazka bez těch třešniček na dortu). A rozšíření mobilů s BT je u nás "poněkud" vyšší, než třeba rozšíření mobilů se speciálním čipem pro platby (existuje pouze jeden výrobek, špatně se shání, má slabý parametry a je totálně předraženej).

"A hlavně turista si nemusí kupovat žádný český usb&gps&bt krám."

To taky netvrdim. Ten turista si taky nebude kupovat ani OpenCard ani In-kartu ani nic jinýho. Ať už se bude používat In-karta, "usb&gps&bt krám", kreditka, mobil nebo třeba In-čip implantovanej v mozku ( :-DDD ), tak se vždycky najde někdo, kdo tim nedisponuje a bude mít potřebu koupit si papírovou verzi jízdního dokladu - ten prostě musí zůstat.

Mimochodem, tenhle "krám" by se dal zařídit i tak, že turista zaplatí 1000Kč (€39) zálohu a vezmi si ho, nabije kredit v eurech, při jízdě se mu to bude rovnou účtovat v eurech (podle aktuálního přepočtu CZK/EUR z netu) a při opuštění česka vrátí "krám" a ČD mu vrátí zálohu... To by klidně mohlo fungovat. A turista se rád vrátí "do tý země, kde mu vlak nabízí místa k sezení". :-)

A určitě jsem nijak nevyloučil koexistenci "gps&bt&usb krámu" & In-karty & kreditky & mobilu & papíru. V pražské MHD se běžně užívá kombinace papírovch jízdenek (dokonce v několika dost odlišných provedeních) & papírových lítaček (taky v několika odlišných provedeních) & OpenCard & SMS jízdenky (sice s omezeními, ale možnost tam je). A to klidně i kombinace více druhů pro jednu cestu (např. OpenCard po praze a dokoupení zlevněné papírové jízdenky na vnější pásma). Když to zvládá DPP, tak ČD to musí zvládnout taky.
registrovaný uživatel Rikin  mail  
17.06.2010 (4:15)  
Čtečku (IF) čárového kódu mají pouze POPy používající se na vlacích SC. U DB má tento scaner každý POP stejného typu jako máme my (ovšem čtvercového kódu), včetně čtečky magnetických platebních karet. A spousta cestujících má "hadr" z tiskárny nebo-li elektronickou jízdenku. Z eShopem ČD jsem neměl nikdy problém a raději nakupuji doklady on-line.
registrovaný uživatel Oto 
17.06.2010 (1:49)  
waikiki: Tak ověřeno dnes v UNIPAJ: minimálně rezervace na SC z eShopu to tiskne. Celé to bude nejspíš nějaká kachna...

Spíš bych to tipnul na akci dočasného charakteru, např. kvůli úpravě SW nebo jiné údržbě. Kdyby to bylo trvalé, tak by se to neobjevilo jen jako message v eShopu.
registrovaný uživatel Oto 
17.06.2010 (1:45)  
Krutas57:

800Kč na vagón

No zkuste s tím oslovit nějakou firmu. Za tuhle cenu vám tak zhruba pořádně umejou okna (http://www.uklidova-firma.cz/cenik).

Já osobně, pokud bych vlak využíval pravidelnějc (bohužel k nám to z Prahy vlakem moc nejde) tak toho litra (při životnosti minimálně 2 roky) dám. In-karta snad taky neni zadarmo, ne?

InKarta ale nabízí celkem jasně definovanou úsporu 25% - 60% z jízdného. Mají ji řádově stovky tisíc lidí. Myslíte, že by těch lidí bylo tolik, kdyby to byla jen "hračka"? A teď náklady na úpravu vozů vydělte počtem takových geeků. OpenCard by byl proti tomu úspěšný projekt.

A jinak turisti nemaj ani in-kartu a ani v batůžku nemaj tiskárnu

Seznamem mobily, platební karty, tiskárny, osobní doklady jsem myslel "něco z toho", ne "všechno najednou".

Turista jistě má platební kartu, při koupi se v systému zanese vazba číslo karty-jízdenka (klidně už jako hash, aby nebylo možné čísla karet zneužít). Náklady jen na SW, POPka už čtečku karet jako příslušenství má. A hlavně turista si nemusí kupovat žádný český usb&gps&bt krám.
registrovaný uživatel M 
16.06.2010 (23:29)  
Ses moc dlouhej, ale... Ne vsechny pocitace maji BT. Ne vishni pouzivaji na telefonu BT a jeste min lidi to ma furt zaply (a to pomijim fakt, ze ne vsichni maji telefon s BT). Listek by slo koupit jen, kdyz bys mel u sebe tu flashku.
Popisovane reseni je pravdepodobne proveditelne, ale je dobre pro rekneme technicke silence a fandy. Plusminus
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko