Praha — dnešek je druhým dnem s tarifními novinkami v elektronickém obchodu Českých drah. Vítaným přínosem je rozšíření destinací meziregionální jízdenky eLiška, či doplnění nabídky o nový produkt SporoTiket. Ne všechny změny však vyvolávají takové nadšení. Od 13. června tak třeba není možné vytisknout obyčejné jízdné, zakoupené v e-shopu, na jízdenkových automatech UNIPAJ, stejně jako v ČD Centrech u obsluhy. Podmínky pro vnitrostátní doklady, zakoupené prostřednictvým internetu, jsou tak stejné, jako pro mezinárodní jízdenky eTiket. O změně pouze informuje červený rámeček na domovské stránce e–shopu. Ani po zevrubném prozkoumání tiskové zprávy se nám nepodařilo zjistit, proč marketing Českých drah nutí cestující k pořízení tiskárny. Ba co víc – o tomto kroku není ve zmiňovaném tiskovém avízu ani zmínka. V automatech UNIPAJ tak nyní vytisknete pouze doklady, které nakoupíte s pomocí elektronické peněženky na In–kartě, přičemž jedinou tisknutelnou jízdenkou z internetu zůstává eLiška. Možnost předložit vnitrostátní doklady ke kontrole na obrazovce svého notebooku či telefonu zůstala zachována.
Zdroj: E–shop ČD
České dráhy, a.s.
Zákaznická péče
P.O. Box 24
110 15 Praha 1
Vážený pane,
zrušení možnosti vyzvednutí jízdenky zakoupené přes eShop ČD u pokladní přepážky ČD vyplývá ze skutečnosti, že tato možnost odporuje systému samoobslužného odbavení tak, jak ho ČD vnímají. Dočasně bylo vydání u pokladní přepážky umožněno, než se celý systém stabilizuje, ale v tuto chvíli již k tomu není žádný důvod. Cestující získá za nákup na eShop slevu z ceny jízdenky právě za to, že se sám odbaví a nemusí vykonávat činnosti pokladník ČD. Tím, že si ji sice zakoupil a zaplatil (se slevou) a pak si došel pro jízdenku na pokladnu, byl vlastně popřen celý systém eShopu.
Zakoupenou jízdenku přes eShop ČD si cestující může sám vytisknout nebo ji zobrazit na monitoru notebooku či jiného přenosného elektronického zařízení. Další možností je nákup přes TeleTiket, takovou jízdenku ČD vytisknou jako klasický eTiket v cestujícím určené stanici, kde si ji může následně vyzvednout.
Předpokládáme, že po vyřešení technických problémů bude výdej jízdenek zakoupených přes eShop opět umožněn z automatu UNIPAJ. Tato možnost bude opět oznámena v obchodních podmínkách na eShop.
Pokud Vám změna přivodila komplikace, přijměte, prosím, omluvu jménem Českých drah, a.s.
S pozdravem
Ing. Robert Černý
zástupce ředitele
Odboru provozu osobní dopravy
Generální ředitelství ČD, a.s.
Taková blbost, akorát se lidi nase.ou, ale vyzkoušet si ji na nich musí...
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.