..: Království železnic slaví první rok provozu prázdninovou soutěží :..

Skladiště - Království železnic, foto: Josef Petrák Praha — Léto a prázdniny jsou již v plném proudu a většina z nás jistě plánuje, kam vyrazí. Ať už na dovolenou nebo jen tak na výlet. Ne vždy však vyjde počasí vhodné ke koupání a tak přijdou vhod zajímavá místa pod střechou, ať jsou to muzea, výstavy nebo různé atrakce. Mezi zajímavosti vhodné k návštěvě bezesporu patři i Království železnic, které 1. července oslavilo první rok od svého otevření. Jak jistě většina čtenářů ví, jedná se o projekt největšího modelového kolejiště nejen u nás, ale i ve střední a východní Evropě. Kolejiště představuje zmenšený model České republiky, kde nejezdí jen modely vlaků a aut, ale jsou zde ztvárněna různá významná a zajímavá místa naší vlasti. Protože se jedná o projekt velkého rozsahu, je kolejiště budováno postupně. Výstavba je rozdělena na několik etap, kdy jsou na kolejišti budovány a zprovozňovány jednotlivé kraje naší republiky. K prvnímu výročí byla připravena soutěž, která zejména cenami mnohé osloví.

Království železnic, jak byl pojmenován velkolepý projekt nejen modelové železnice, bylo slavnostně otevřeno 1. července loňského roku. Projekt, jehož výsledkem by měl být model České republiky umístěný na ploše cca 1000 m2, byl započat představením tří startovacích kolejišť. Začátkem tohoto roku slavnostně otevřeli hejtmanka Ústeckého kraje Jana Vaňhová, generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Jan Komárek a dnes již bývalý ředitel společnosti ČD Cargo Josef Bazala první z krajských modulů představující zjednodušený model Ústeckého kraje. Ten obsahuje Mostecké doly, Mariánskou skálu v Ústí nad Labem, přístaviště v Děčíně i nebo třeba autodrom v Mostě. Plány na další moduly si návštěvníci mohou prohlédnout přímo v expozici a také nahlédnout, jak stavba prokračuje. Další v pořadí jsou Plzeňský a Karlovarský kraj, které by mohly být otevřeny pro veřejnost ještě letos. Během roku proběhlo také několik odborných modelářských workshopů na různá témata.

Glacier Express, foto: Swiss Travel System Za podpory Obchodní komory Švýcarské–Česká republika, ŽelPage a dalších partnerů je během měsíců července a srpna uspořádána vědomostní soutěž pro všechny návštěvníky Království železnic. Každý, kdo si zakoupí vstupenku, obdrží anketní kupon. Otázky se týkají veřejné dopravy ve Švýcarsku, o které naleznete také drobnou výstavku přímo v expozici. Klíčovou otázkou je uhádnutí, kolik lidí navštíví během konání soutěže modelovou expozici. A ceny jsou více než zajímavé – ve hře jsou síťové jízdenky SwissPass pro cestování po celém Švýcarsku poskytující také slevy na lanovky a volný vstup do více jako 450 muzeí, jízdenky na nejvýše položenou evropskou železniční stanici Jungfraujoch, základní sety modelového kolejiště nebo kalendáře ŽelPage 2011. Kromě toho platí v červenci a srpnu sleva 10 % pro zákazníky, kteří v modelové prodejně nakoupí za více jak 1000 korun.

Zdroj: Království železnic, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi , JRtrain Poslat mail autorovi | 8.7.2010 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Modelová železnice

Další z regionu Evropa Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel mabis 
01.10.2010 (17:21)  
Je zdejším dobrým zvykem KŽ totálně rozcupovat a jistě jen máloco z toho, co je tu uvedeno není pravda... Ale protože jsem s tím projektem trochu pomáhal, měl jsem možnost vidět trochu do zákulisí a pak se pár drobností jeví jinak.
Začnu hned zhurta, jako většina přispěvovatelů:

Každý dobře ví, jak by to měli dělat a všem se zdá přepálený jejich slogan "největšího modelového kolejiště v ČR". Tak a teď mi prozraďte, kde je u nás větší kolejiště a kdo z nás dokázal postavit něco byť jen v podobném rozsahu a především to už rok a půl denně 12 hodin provozovat?

To by také mohla být odpověď na to, proč je Hamburk o tolik lepší. Je tu snad někdo, kdo viděl MWH v roce 2001, tedy také cca rok a půl od otevření? Jsou v provozu 10 let (tedy mají náskok 8,5 roku) a za dospělého chtějí 12€. Všichni srovnáváme nesrovnatelné, ale je to vždycky snazší, někomu práci pohanit, než se zkusit zamyslet nad tím, co to asi doopravdy obnáší. Je jasné, že měli velké oči a teď zjišťují, že spoustu věcí mohli (měli) udělat jinak, ale kde se měli zeptat a koho? Nikdo v téhle zemi nemá s podobným projektem zkušenosti.

Souhlasím ale se všemi, že absolutně nejslabším článkem je ochranka - to je opravdu výběr. Ale to, že se jim nelíbí, když se jim někdo toulá s pitím okolo kolejišť, to celkem chápu - Vy ne? Znáte Čechy, když to povolí, tak budou za dvě hodiny luxovat z kolejišť brambůrky.
30.08.2010 (14:20)  
Z vlastní zkušenosti mohu doporučit toto: http://www.eisenbahnwelten-rathen.de/frameset_zentriert_cz.htm . Kousek od Děčína a při pěkném počasí super výlet. Je to sice zahradní železnice, ale co do vybavení a srovnání cena/zážitek, se jim nemůže KŽ rovnat.
05.08.2010 (15:55)  
Tak jsem tam tento týden se svým malým synkem zavítal. Negativa převažují. Cena absolutně nepřiměřená stavu expozice. Tři největší HO kolejiště mají tak slabý provoz,že to vypadá jak po kalouskových škrtech. A soupravy to je případ sám pro sebe :-(
10.07.2010 (21:18)  
Je něco lepšího v Praze (nebo okolí)? Malý chce jet do Prahy na letiště a chci mít i něco do dalšího. Děkuji.
10.07.2010 (19:03)  
Ze začátku jsem se KŽ zastával, že je to především pro děti a těm že se to líbí..Na vlastním synovi vidím, že už to není pravda. Při naší poslední návštěvě už ho zaujal snad jen dětskej koutek, jinak je to pořád stejný. Kolejiště č.2 (tuším, to s Troskama) mimo provoz, hlavně že obsluha každou chvíli vyvolávala do rozhlasu, aby se návštěvníci nedotýkali bezpečnostních skel..
Obsluha, to je jedna velká tragédie, krom důchodců je tam i jedna "ježibaba".. Kolejiště Tomáše, to je taky kapitola sama pro sebe. Náš malej je do těchhle mašinek blázen, ale kolem jejich "zázraku" vždy pouze znuděně projde..
registrovaný uživatel Sim 
10.07.2010 (9:10)  
Klidne bych se taky pridal, ale terminove jsem ponekud vyhranenej - letni volno chci travit v sedle motorky, takze bych uprednostnoval spis neco ve smyslu uprseneho podzimu ...

... co se tyka navstevy KZ, nehodlam od nej nikoho odrazovat, zastavam nazor, ze je vhodny si na to udelat svuj vlastni nazor ne podle ostatnich, ale podle zive navstevy. Jeden z duvodu je ten, ze zrovna KZ bych - v pripade pozitivnich dojmu - urcite navstivil nekolikrat ... presne ve smyslu "spokojeneho zakaznika" u jakehokoliv podnikani.

Soucasny "myslenkovy" stav u me je takovy, ze cekam na vetsi expozici a take na vyvoj cen. A podle toho se hodlam zaridit.
registrovaný uživatel Kutil 
09.07.2010 (17:00)  
To Mat a R.U.R., no vida synci, už je nás pět, a DB dávají skupinové slevy zřejmě již od 6. lidí. Nevím jestli jsem se díval správně (když tak mne "tarifoznalci" opravte), tak DB z Schöny do Hamburgu Hbf pro 6 lidí zpáteční je za 264 Euro.
Teď se ještě shodnout na termínu vhodném pro všechny, zajistit nocleh (zřejmě 2 noci?) a můžeme "pálit", ať po návratu můžeme zde referovat co je lepší, zda "Království" na Smíchově, či "Království" v Hamburgu! Abychom neplevelili tuto diskuzi, tak mi klidně pište na qwertz@klikni.cz Čau.
registrovaný uživatel R 646  mail  
09.07.2010 (15:12)  
Chtěl jsem se zajít podívat,ale jak to čtu tak raději ne
registrovaný uživatel mat.mt  mail  
09.07.2010 (14:57)  
Kutil, R.U.R.: Super,zamluvte mi prosím 3 lístky.
Ke KŽ se radši vyjadřovat nebudu, padala by neslušná slova o odfláknuté práci a nemodelovosti.
PS: Už jste někdy (v reálu) viděli svah dole zakončený montážní pěnou?
09.07.2010 (14:42)  
Byl jsem se tam podívat před měsícem a byl jsem velmi zklamaný - modelové kolejiště volně parafrázuje reklamní slogan ČD, tedy "vlaky stojí, auta jezdí". Ano, autíčka pilně jezdila sem a tam, zato vlaky stále někde postávaly a v podstatě jich na tak velkou plochu jezdilo málo. Blbne softwér, říkal hlídač.

Hlídači - opravdu se chovají jako neuznaní zatrpklí dědci. Kdekoho okřikují, děti jsou jim na obtíž...

Ústecký kraj - stojím-li na zemi, je blbě vidět, stoupnu-li si na jakýsi prkenný ochoz, aktivizuji dědka hlídače, páč se to nesmí a je to tam přece napsáno - kdesi na kraji malým písmem na cedulce, které si bez brejlí ani nevšimnu.

Vlastní provoz - vlaky zastavují nelogicky bez ohledu na návěstidla, na peróny, na provozní zvyklosti (když už ne předpisy). Blbne softwér, prý...

Jak už jsem napsal, byl jsem zklamaný. A až to bude dostavěno celé, bude vstupné alespoň litr (za dítě) a bude tam prázdno a hlídači budou mít klid.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko