..: Prezentace motorové jednotky Regio-Shuttle :..

Stadler RS1 v provedení pro Liberecký kraj, foto: Stadler Jihlava/Praha/Liberec — Jak jsme nedávno informovali, Českých dráhy uzavřely kontrakt s firmou Stadler Pankow na dodávku motorových vozů Regio–Shuttle RS1 pro Liberecký kraj. V rámci zakázky v hodnotě 1,776 miliardy korun má být dodáno 16 vozů pro Liberecký kraj a 17 pro kraj Vysočina. České dráhy spolu se švýcarskou skupinou Stadler Rail připravily pro veřejnost prezentace jednotky Regio–Shuttle RS1, které proběhnou již tento týden. Budou probíhat v krajských městech obou zadávajících samosprávních celků – Liberci a Jihlavě. Vozidlo se dále se představí také v Praze. Svou pouť po českých nádražích zahájí Regio–Shuttle v Jihlavě v úterý 4. května. Hlavním programem této akce bude opakovaná prezentační jízda mezi stanicemi Jihlava a Jihlava město. O den později bude následovat prezentace na prvním nástupišti hlavního nádraží v Praze. Zde se organizátoři omezí pouze na umožnění prohlídky jednotky. Turné zakončí Regio–Shuttle ve čtvrtek 6. května na libereckém nádraží. Ani zde nebudou uspořádány prezentační jízdy pro veřejnost.

Vozidla Regio–Shuttle RS1 mají přispět razantním způsobem k modernizaci vozového parku Českých drah v regionální dopravě. Dodávky prvních vozů započnou dle plánu v závěru roku 2011 s plánovaným zakončením v následujícím roce 2012. Nahradí především zastaralé dvounápravové vozy řady 810 s přípojnými vozy 010, které již kvalitativně nevyhovují. Některé z nich se také rekonstruovaly na dvoučlánkové motorové vozy Regionova, které poskytují částečně zvýšený komfort cestování, ale o novostavby se nejedná.

Dráhy po zrevidování svých finančních možností, vylepšených ziskem desetiletých smluv na základní dopravní obslužnost krajů, vyhlásily plán intenzivnější modernizace parku regionálních vozidel. Kromě těchto motorových vozů chystají nakoupit nové dvouvozové motorové jednotky i elektrické jednotky v počtu desítek kusů pro regionální dopravu s využitím příspěvků z fondů Evropské unie. Investice ale nebudou mířeny jen do regionální dopravy – v přípravě jsou také projekty pro modernizaci či nákup vozidel pro dálkové spoje.

Další odkazy: program v Jihlavě, v Praze a v Liberci

Zdroj: České dráhy


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 3.5.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel ANKU 
05.05.2010 (15:56)  
tak RS1 vypada pekne, ted jeste pockat jak bude vypadat seriovka pro CD, tenhle kousek je odnekud z Nemecka, podle prelepeneho znaku bych odhadoval spolkovou zemi Durynsko, tam Stadler dodaval pro Erfurter Industriebahn a Süd-Thüringen Bahn a obe spolecnosti maji spodni cast lakovanou zelenou tak tezko rict od ktere to je.
05.05.2010 (13:14)  
Ty fotky z prezentace jsou perfektní. A jak tam stojí RS1 v modré vedle oranžové 810, vzpomněl jsem si na právě probíhající volební kampaně - je to taková demonstrace dvou největších stran :D Jako volič bych preferoval modrou :) Škoda, že tuto výstavku neudělají ve všech krajích
registrovaný uživatel happy 
05.05.2010 (11:02)  
Pěkná sbírka fotek, koukám že setkání RS1 s oranžovou 810 se uskutečnilo.

JJ. Dívat se na obě vozidla, která stála vedle sebe, to mě fakt bavilo :) Ten rozdíl je prostě brutální, navíc ta socdem 810 působila směšně, tragikomicky.
05.05.2010 (8:31)  
Koukám, že zde prezentovaný kousek je z nějaké starší série, čekal jsem lepší ten interiér, a v barvách a podání DB se mi líbí více.
05.05.2010 (7:58)  
SYN : ale kraj platí za poskytování přepravních služeb a do ceny vlakového km jsou zakalkulovány odpisy i náklady na údržbu, včetně nákladů spojených s provozem technickéí základny - nakonec to srozumitelně popsal ing. Paroubek v případě "žlutých vlaků" v jiné diskusi.
Kraji Vysočina (abych byl konkrétní) naprosto nic nebrání, aby sáhl do kešeně a vycáloval za každé RS1 oněch 55 milionů a pak se rozhodl, kterému dopravci ta vozidla "propůjčí" k poskytování přepravních služeb. Dopravce si bude účtovat pouze "provozní náklady" a přiměřený zisk, kraj ponese náklady spojené s údržbou. Na základě objednávky může tyto činnosti zajišťovat dopravce nebo jiný subjekt - třeba CZ Loko ...
Takovéto řešení však není zřejmě pro kraje "pravé ořechové".
registrovaný uživatel aron 
05.05.2010 (7:47)  
FRK: Myslim, ze trh nabidl pouze tyto vozy, nikdo jinej se neprihlasil. Mohlo se vyberove rizeni zrusit a pristi treba zmekcit, ale kdo vi KDY a CO by s toho vylezlo.
05.05.2010 (7:12)  
Ad George_Couser:
Co by trh nabídl. Zdá se mi to celé uspěchané. FRK
05.05.2010 (2:11)  
"Vlaky by měly také lépe odolávat vandalům - okna budou opatřena fólií proti poškrábání, sedačky budou ze speciálních materiálů a povrchová úprava vlaků umožní omýt barevné kresby sprejerů, přiblížil ředitel společnosti Stadler Pankow Michael Daum."

Jsem zvědav...
05.05.2010 (1:20)  
happy: Pěkná sbírka fotek, koukám že setkání RS1 s oranžovou 810 se uskutečnilo. Ta hesla "Lepší budoucnost pro obyčejné lidi" a "Bojujeme za vás" vypadají na skleníku vedle Stadlera skutečně tragikomicky.
registrovaný uživatel Qaws 
05.05.2010 (0:37)  
Pěkný vozítko. Ale už teď můžu říct, že mi tam hodně scházejí opěrky na ruce!
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko