Jihlava/Praha/Liberec — Jak jsme nedávno informovali, Českých dráhy uzavřely kontrakt s firmou Stadler Pankow na dodávku motorových vozů Regio–Shuttle RS1 pro Liberecký kraj. V rámci zakázky v hodnotě 1,776 miliardy korun má být dodáno 16 vozů pro Liberecký kraj a 17 pro kraj Vysočina. České dráhy spolu se švýcarskou skupinou Stadler Rail připravily pro veřejnost prezentace jednotky Regio–Shuttle RS1, které proběhnou již tento týden. Budou probíhat v krajských městech obou zadávajících samosprávních celků – Liberci a Jihlavě. Vozidlo se dále se představí také v Praze. Svou pouť po českých nádražích zahájí Regio–Shuttle v Jihlavě v úterý 4. května. Hlavním programem této akce bude opakovaná prezentační jízda mezi stanicemi Jihlava a Jihlava město. O den později bude následovat prezentace na prvním nástupišti hlavního nádraží v Praze. Zde se organizátoři omezí pouze na umožnění prohlídky jednotky. Turné zakončí Regio–Shuttle ve čtvrtek 6. května na libereckém nádraží. Ani zde nebudou uspořádány prezentační jízdy pro veřejnost.
Vozidla Regio–Shuttle RS1 mají přispět razantním způsobem k modernizaci vozového parku Českých drah v regionální dopravě. Dodávky prvních vozů započnou dle plánu v závěru roku 2011 s plánovaným zakončením v následujícím roce 2012. Nahradí především zastaralé dvounápravové vozy řady 810 s přípojnými vozy 010, které již kvalitativně nevyhovují. Některé z nich se také rekonstruovaly na dvoučlánkové motorové vozy Regionova, které poskytují částečně zvýšený komfort cestování, ale o novostavby se nejedná.
Dráhy po zrevidování svých finančních možností, vylepšených ziskem desetiletých smluv na základní dopravní obslužnost krajů, vyhlásily plán intenzivnější modernizace parku regionálních vozidel. Kromě těchto motorových vozů chystají nakoupit nové dvouvozové motorové jednotky i elektrické jednotky v počtu desítek kusů pro regionální dopravu s využitím příspěvků z fondů Evropské unie. Investice ale nebudou mířeny jen do regionální dopravy – v přípravě jsou také projekty pro modernizaci či nákup vozidel pro dálkové spoje.
Další odkazy: program v Jihlavě, v Praze a v Liberci
Zdroj: České dráhy


Samozřejmě. Vždyť to jezdí až na Špičák (přes Železnou Rudu), a ten již nepatří do pohraničních ujednání. A jezdí to tam v krásných veselých barvách-nikoliv v studeném a nevýrazném korporátu ČD. A právě tam našly ČD inspiraci a připravily VŘ takové, aby to vyšlo. Proto se další zájemci nepřihlásili, protože by musely vozidla nechat schválit Drážním úřadem. A to jak známo, není u nás snadná záležitost. FRK
Co si zákazník objedná, to výrobce dodá.
Nicméně s tím, co se nabízí v různých modifikacích "za železnou oponou" mne zklamalo. I jako velice skromnému zákazníkovi mi prostě chybí stoleček, kam si mohu položit kursbuch nebo jeho alternativu, kelímek s nápojem (případně bezplatně poskytnutý dopravcem), odpadková nádoba, kam hodím obal od Horalky / Tatranky č jiné komodity ... i když nerad, prostě skončí na podlaze vozu. Jestliže je dopravce tak lakomý, že nemá na to, aby u každé skupiny sedaček byla odpadková nádoba, tak ať vyřizuje stížosti na nepořádek ve voze ...
I vzhled nic moc. RS1 společnosti Oberpfalzbahn ve žluté barvě jezdící do "stále v lese" přímo lákají k svezení, modrá příšera - alespoň ve mně vyvolávající pocit studeného (= záporného) přístupu k zákazníkovi - odpuzuje ...
Ještě upřesním, že z těch 71 je 5 sedaček sklopných a umístěných podél bočnice, takže pevných sedadel je 66, z toho část je umístěna proti sobě a část za sebou ("čtyřek" je celkem 12, takže většina).
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
