Švýcarsko — Švýcarský dopravce SBB Cargo uzavřel se společností Stadler Winterthur kontrakt na výrobu třiceti kusů elektro–dieselových lokomotiv o výkonu 1 500 kW, určených pro posun a lehkou traťovou službu. Dodány by měly být nejpozději do konce roku 2013 a nahradit mají starší řady. Smlouva taktéž zahrnuje možnost objednávky dalších lokomotiv v případě potřeby. Design nové řady Eem 923 se bude odvíjet od strojů typu Ee 922, jichž si SBB objednaly celkem 21. Stejně jako tyto lokomotivy, bude i nová řada schopna provozu pod oběma napěťovými soustavami 15 kV 16,7 Hz a 25 kV 50 Hz; novinkou zde bude pomocný dieselový motor s výkonem 360 kW, s jehož využitím se počítá například na neelektrifikovaných vlečkách. Nejvyšší provozní rychlost bude dosahovat 100 km/h, váha pak 42 – 45 tun.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Rozchod | 1 435 mm |
Počet náprav | 2 |
Napěťové soustavy | 15kV 16,7Hz; 25kV 50Hz |
Pohon | Elektromotor (1 500 kW) Dieselagregát (360 kW) |
Délka přes nárazníky | 9 000 mm |
Šířka | 3 100 mm |
Výška | 4 306 mm |
Hmotnost | 42 – 45 tun |
Průměr kola (nové) | 1 100 mm |
Tažná síla | 150 kN |
Maximální rychlost | 100 km/h |
Průjezdný profil | UIC 505-1 AB-EBV U3 |
Zdroj: RailwayGazzete.com, Bahnaktuell.net
Jen připomenu, že mnozí ještě pamatují nákladní vlaky s přepravou cestujících, kdy M810 vezla jeden nebo dva nákladní vozy a s nimi v mezilehlé konečné stanici posunovala ...
Řada 218 - http://spz.logout.cz/novinky/novinky1.php?rok=2008&mesic=6
Ten "ksilt" tipuju ze by mohl stinit slunicko, jednak aby prilis neoslnovalo ridoce, druhak aby zbytecne nevytapelo prosklenou kabinu (a snizilo se zatizeni klimy). Ale je to jen muj tip. Tez by to mohlo souviset s tim pantecem na strese, ve slozenem stavu aby nprecuhoval...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.