..: Stadler dodá SBB Cargo další lokomotivy pro posun :..

Lokomotiva Eem923, foto: SBB Cargo Švýcarsko — Švýcarský dopravce SBB Cargo uzavřel se společností Stadler Winterthur kontrakt na výrobu třiceti kusů elektro–dieselových lokomotiv o výkonu 1 500 kW, určených pro posun a lehkou traťovou službu. Dodány by měly být nejpozději do konce roku 2013 a nahradit mají starší řady. Smlouva taktéž zahrnuje možnost objednávky dalších lokomotiv v případě potřeby. Design nové řady Eem 923 se bude odvíjet od strojů typu Ee 922, jichž si SBB objednaly celkem 21. Stejně jako tyto lokomotivy, bude i nová řada schopna provozu pod oběma napěťovými soustavami 15 kV 16,7 Hz a 25 kV 50 Hz; novinkou zde bude pomocný dieselový motor s výkonem 360 kW, s jehož využitím se počítá například na neelektrifikovaných vlečkách. Nejvyšší provozní rychlost bude dosahovat 100 km/h, váha pak 42 – 45 tun.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Rozchod1 435 mm
Počet náprav2
Napěťové soustavy15kV 16,7Hz; 25kV 50Hz
PohonElektromotor (1 500 kW)
Dieselagregát (360 kW)
Délka přes nárazníky9 000 mm
Šířka3 100 mm
Výška4 306 mm
Hmotnost42 – 45 tun
Průměr kola (nové)1 100 mm
Tažná síla150 kN
Maximální rychlost100 km/h
Průjezdný profilUIC 505-1 AB-EBV U3

Zdroj: RailwayGazzete.com, Bahnaktuell.net


Dominik Jaroš | 18.7.2010 (9:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Švýcarsko


26.07.2010 (9:35)  
Hezká mašinka - pokud jde o ten posun. Vážení pochybovači viděli jste, jak se posunuje ze stanice na vlečku, třebas zrovna v tom Švýcarsku ? Tam bohatě postačuje i dvacetikiometrová rychlost. Manipulák přijede do stanice, odvěsí se příslušný počet vagónků, ty se šoupnou na vlečku nebo se se pro ně na vlečku zajede.
Jen připomenu, že mnozí ještě pamatují nákladní vlaky s přepravou cestujících, kdy M810 vezla jeden nebo dva nákladní vozy a s nimi v mezilehlé konečné stanici posunovala ...
20.07.2010 (11:06)  
18.07.2010 (16:08)  
Syn: S přístupem "Na naftě by se to zaplatilo až za 10 let a tak se to nevyplatí" to nebude nikdy. :((
Registered user SYN 
18.07.2010 (14:00)  
Hm, myslim ze tomuhle uz chybi akorat kombinace aku+supercap (neco mensiho, jen tak na dojezd v radu 20-30km) a mohlo by to jezdit prakticky v libovolne kombinaci zdratovanych i nezadratovanych trati (tedy za predpokladu ze by se aspon na cast dne dostal na chvili pod draty). Zpod dratu by se dostaval nabitej, pri jedoucim agregatu by stava v baterkach neklesala zdaleka tak rychle jako bez nej, a v kdejakym klesani by si navic pomahal rekuperaci... joj, to kdyby bylo slusne zvladnuty, to by se posetrilo nafty i elektriky! Doufam ze na toto jednou dojde, i u nas...

Ten "ksilt" tipuju ze by mohl stinit slunicko, jednak aby prilis neoslnovalo ridoce, druhak aby zbytecne nevytapelo prosklenou kabinu (a snizilo se zatizeni klimy). Ale je to jen muj tip. Tez by to mohlo souviset s tim pantecem na strese, ve slozenem stavu aby nprecuhoval...
Registered user Martin Michl  mail  
18.07.2010 (13:53)  
nevim jak je to ve svycarsku ale myslim ze moc velky rodil nebude. u nas se na posunu jezdi max 40 a i techto 360KW staci na to aby jsi udelal posun s 20 vozy pri teto rychlosti. ale to nezjistis dokud se nepodivas do papiru a co to zvladne.
Registered user thingie  mail  
18.07.2010 (13:37)  
S 360 kW to může utáhnout kdeco (na 40tunový dvounápravový stroj, teda), akorát to bude hodně, hodně pomalu, rozhodně ne tou udávanou maximální stovkou :-)
Registered user strejcekms  mail  
18.07.2010 (12:40)  
A co ten projekt našich modernizací řad 210 a 110, kde se také uvažovalo s pomocným spalovacím motorem. Asi nejsou peníze, tam se to dá chápat, jsou důležitější věci
18.07.2010 (11:29)  
Co to utáhne při 360KW ? Někde na rovince by to nemuselo být špatný na manipulační vlaky. Z vleček stáhne pod dráty po 1-2 vagónech a jede si do další stanice. V nejhorším tu vlečku jednou za rok veme na dvakrát.
18.07.2010 (9:42)  
Obměna vozového parku musí být, ale moc se mi na té lokomotivě nelíbí ten "kšilt" na jedné straně kabiny. Bude mít nějaký význam?

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko