..: Žluté vlaky vyjíždí, zatím jen propagačně na Kozí dráze :..

Desiro Classic, RegioJet - vizualizace, foto: RegioJet Děčín — (Aktualizováno 17.50) Trať 132 na severu Čech, známá jako Kozí dráha, na přelomu dubna a května na několik dní ožije pravidelným provozem, a to rovnou ve velkém stylu. Dopravce RegioJet, dceřiná společnost brněnské Student Agency podnikatele Radima Jančury, se po více než dvou letech mediální pozornosti rozhodla předvést reálné provozování osobní železniční dopravy, a tak v sobotu 24. dubna poprvé vypraví šest párů regionálních vlaků v úseku Děčín hl.n. - Krupka za symbolickou cenu 5 Kč. V následujících dnech se pak žluté vlaky, vedené jednotkou Siemens Desiro Classic, podívají ještě do Ústí nad Labem a Litvínova. RegioJet tuto akci využije zejména pro vlastní propagaci ve snaze upoutat více pozornosti na svůj pokračující boj o otevření českého trhu s osobní železniční dopravou.

Každý víkendový den od 24. 4. do 7. 5. bude vypraveno 6 párů zvláštních osobních vlaků v úseku Děčín - Krupka, z nichž první vyjede z Děčína v 9.00 a poslední v 17.00. Zpět pojedou spoje z Krupky po 2 hodinách od 10.00 do 18.00. Poslední spoj 25. dubna a 2. května bude pokračovat až do Litvínova; naopak první ranní spoj 1. května bude v Litvínově začínat. Během pracovních dnů od 26. dubna do 7. května bude jezdit 6 párů zvláštních osobních vlaků mezi Ústím nad Labem a Litvínovem, přičemž podrobnější jízdní řád pro tratě trať 130 a 134 ještě bude zveřejněn.

Jak pro ŽelPage potvrdil provozní ředitel RegioJetu Jan Paroubek, dopravce si pro tyto mimořádné jízdy pronajal motorové jednotky Siemens Desiro Classic od leasingové společnosti Alpha Trains (do konce loňského roku Angel Trains), jež se cestujícím představí ve firemních barvách RegioJet. Jednotná cena jízdného z kterékoli zastávky činí symbolických 5 Kč pro zpáteční jízdenku, což je výrazně méně, než jízdné místní dopravy v okolních městech. Kromě této propagační akce už ale RegioJet zveřejnil i kompletní tarif a přepravní podmínky.

Žlutý dopravce chce touto akcí svým častým kritikům dokázat, že dokáže zajistit provoz vlaků, aniž by musel nějaké vlastnit. Tento argument přitom v nedávné kontroverzní debatě o dlouhodobých smlouvách pro České dráhy citovalo hned několik hejtmanů, které Student Agency konfrontovala s alternativními nabídkami. Společnost může mít vozidla pronajatá klidně i na 15 let, byť by výhodnost takového pronájmu byla diskutabilní. Představitelé RegioJetu nicméně dlouhodobě prezentují nákup nových vozidel jako samozřejmost s tím, že pronájmy dokáží pokrýt dočasný nedostatek souprav v době zahájení provozu.

Příloha: Jízdní řád vlaků Děčín – Krupka.

Příloha: Jízdní řád vlaků Ústí nad Labem – Litvínov.

Zdroj: RegioJet, iHNed.cz


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 12.4.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   
13.04.2010 (22:47)  
xAnri05: Neinspiruješ se náhodou u Martínka? Ten podobné blbosti s oblibou pronáší. Výběrová řízení se nikdy nevypisují na okamžité zahájení provozu, ale až tak za 2 nebo 3 roky. Právě proto, aby vítězný dopravce měl čas na pořízení vozidel a další potřebné záležitosti. Všude se to tak dělá a nevidím žádný důvod, proč by tomu u nás mělo být jinak.
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
13.04.2010 (22:44)  
xAnri05: A kdo nemůže nikde jezdit, nemá vlaky, aneb je to trochu bludný kruh...
Ale imho si může do začátku vlaky pronajmout a postupně je nakupovat.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
13.04.2010 (21:30)  
No fajn, konecne pan Zlutas neco kloudneho vymyslel. To podporuji. Nicmene o nicem zasadnim to nesvedci. Pronajmout si 1 vuz (nebo dva) na 14 dni je hezke, ale vyhrat VR, kde potrebuji 10-20 souprav na 1/2 roku na rok, nez mi je nekdo doda, je neco jineho.
Takze jinak receno - kdo nema vlaky, nemuze nikde jezdit.
13.04.2010 (20:46)  
Peter Svrcina: No já si možná udělám výlet, i když předminulý týden jsem zrovna byl na výletě v Mostě a Litvínově. :D
13.04.2010 (20:41)  
To bude všude šotoušů :D
13.04.2010 (20:32)  
M: Pro mě taky, nevím, o co ti furt jde. Řekl jsem snad, že v dnešní situaci a s dnešními vozidly to moc rozumně řešit nejde. Taková situace snad ale nebude trvat věčně.
registrovaný uživatel M 
13.04.2010 (17:49)  
Kdyz ne 560, tak co? 360+5x"B"? To je pro mne totez
registrovaný uživatel M 
13.04.2010 (17:47)  
SYN - taknak jsem to myslel:-)
13.04.2010 (17:06)  
Petr Šimral : ale kdež, to přece nebylo srovnání Desira na "Kozině".
To bylo o komfortu a připlacení si ... Nicméně křeslo strojvedoucího na Desiru je mnohem pohodlnější než sedadlo cestujícího ...
Nicméně ve srovvání s produkty od Alsthomu jezdící hlavně ve Francii je pohodlí Desira dost ubohé ...

M : Tirol - Voralberg > osobní doprava končí v Landecku / Bludenz, St. Anton am Beton a Langen am Arlberg obsluhují jen dálkové vlaky ...
13.04.2010 (14:33)  
M: Já přece nikde neříkám, že by do České Třebové měly jezdit 560. Navíc by tam ani nedojely, protože jsou jen střídavé. Vím, že to dnes moc rozumně řešit nejde. Snad ale můžu říct, jak by nejlepší řešení této situace vypadalo a třeba za ne tak dlouhou dobu to tak bude. 560 jsou staré přes 40 let a donekonečna nevydrží, jejich náhrada by měla být nanejvýš aktuální. Nasazování regiošuku na koridoru je taky neudržitelné.
  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko