..: V žst. Spišská Nová Ves se srazily vlaky, 3 lidé zemřeli :..

Spišská Nová Ves — První dubnový den na Slovensku poznačila železniční tragédie: krátce po 11.30 v žst. Spišská Nová Ves narazila lokomotiva 131.051/052 ŽS Cargo Slovakia zezadu do stojícího Os 7809 ve směru Košice (odj. 11.33). Nehodu nepřežili tři lidé, dalšího museli hasiči přibližně 17 minut vyprošťovat z kabiny lokomotivy a nyní bojuje o život v košické nemocnici. Všichni mrtví patří k posádce lokomotivy, která před polednem vyjela na zkušební jízdu po opravě v depu SNV; zřejmě kvůli selhání elektrodynamické brzdy však stroj vjel vysokou rychlostí na obsazenou kolej. Další dva lidé ze zadního stanoviště před srážkou stihli vyskočit. Kromě čtvrtého strojvůdce bylo zraněno 15 cestujících osobního vlaku, z nichž nikdo není v ohrožení života. Vyšetřování příčin neštěstí probíhá.

Lokomotiva narazila do posledního vozu řady Bmeer, který byl na Os 7809 přepravován z dílen do své domovské stanice Košice. Přestože má být tento vůz v průběhu přepravy uzamčený, některé zdroje uvádí, že se v něm v době srážky nacházelo deset cestujících. Provoz na V. koridoru nebyl přerušen, omezení se vztahují pouze na obvod stanice Spišská Nová Ves. Železničná spoločnosť Cargo Slovakia se zatím k možným příčinám nehody nevyjadřuje, osobní dopravce ZSSK už potvrdil, že zraněné cestující finančně odškodní.

Více fotografií z místa neštěstí získali kolegové ze serveru railpage.net.

Podrobnosti zjišťujeme

Zdroj: Deník Korzár, Aktuálne.sk


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 1.4.2010 (16:06)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Slovensko Prešovský


  1 ... 12 13 14 15 16      Zpráv na stránku:   
01.04.2010 (17:25)  
EC174: Na havarovaném Os 7809 byl vůz Bmeer - než podobné vozy budou pokrývat osobáky v ČR, poznámkám o zaostalosti bych se bezpečně vyvaroval.
M 474 003: Opět zobecňujete. Bez těch ďáblových krabiček plných brouků bychom dodnes měli železnici 60. let s veškerou "hospodárností" a koneckonců i "bezpečností" - která obecně jde ruku v ruce s moderní elektronikou, byť tento případ jaksi nezapadá. Nevím jak by třeba bez krabiček brouků existoval provoz na VRT, jejichž smysl snad nezpochybňujete (aspoň některých). Holt jestli někdo vlastními silami v depu vyvinul regulátor, můžeme jen spekulovat co to bylo zač.
registrovaný uživatel papa_chubby  mail  
01.04.2010 (16:56)  
EC 174:
A prave ste prilial dalsi benzin do plamena diskusie SK vs. CZ ktory sa v momentalnej situacii absolutne nehodi. A neda mi nereagovat na tvrdenie absolutnej zaostalosti. Nehody sa zial stavaju, ludia a stroje predsa zlyhavaju. Mozem teda vediet v com je ta zaostalost?
01.04.2010 (16:55)  
Takže zase někdo vymyslel krabičku plnou brouků a svěřil jí lidské životy??? Kdy tohle skončí??? Přece všechno musí selhávat bezpečným směrem.
registrovaný uživatel taz 
01.04.2010 (16:33)  
Majklik, spekuluji o běžném provozním stavu?
Zamýšlím se nad tím, že stroj jede na obsazenou kolej, strojvůdce to registruje a tuto situaci řeší.
Jak říká pan Švestka, máme málo informací a můžeme jen spekulovat.
Prostě mne mrzí, že k podobným událostem dochází a přemýšlím, proč se to stalo...
01.04.2010 (16:17)  
Myslím,že pokud nebudou známy příčiny nehody,je třeba se vyvarovat unáhlených komentářů.Při zkušebních jízdách je někdy povolena vyšší rychlost,než jakou by měl normálně jedoucí Lv vlak (80 km/hod).A proč by nemohla lok.narazit do vlaku stojícího před ní ve stanici?Mohla mít na vjezdovém návěstidlem "stůj",z důvodu technického (možná i lidského)selhání to neubrzdila,projela návěstidlo a došlo k tragédii...
registrovaný uživatel EC 174  mail  
01.04.2010 (16:16)  
Uživatel MuDr.:
Asi jste mi jen neporozuměl. Nechtěl jsem zde rozpitvávat žádnou národnostní otázku Česka a Slovenska, nýbrž jen poukázat na celkovou zaostalost slovenských železnic projevující se ve všech směrech.
A rovněž nemyslím, že by měli strojvedoucí začat volat: Uhněte! Jen se jít prostě schovat do druhé části lokomotivy, případně vyskočit ven apod.
01.04.2010 (16:16)  
M286.0036: Já měl za to, že "central stop" pouze odpojí výkonové části lokomotivy. Vypne HV a jelikož je tam vazba na sběrače, tak klesnou. To tam je z výroby nebo dodělávané?
01.04.2010 (16:09)  
Majklik: nie pri bežnom plánovanom stiahnutí zberača, ale práve pri stlačení núdzového vypínača " CENTRAL STOP "
01.04.2010 (15:58)  
taz: To jako na každé stahovačce dojde k vypuštění vzduchu z brzdového potrubí? To asi ne...
01.04.2010 (15:45)  
http://tvnoviny.sk/spravy/regiony/v-spisskej-novej-vsi-sa-zrazili-dva-vlaky.html
- tam píšou o zkoušce a selhání regulátoru jízdy, včetně smrti inženýra, co ho vyvinul
cituji: Príčinou nehody bolo údajne zlyhanie regulátora jazdy, ktorý práve do rušňa nainštalovali. Keď ho začali testovať, namiesto brzdenia začal rušeň zrýchľovať a stal sa neovládateľným.
Zrážka si vyžiadala troch mŕtvych. Podľa našich informácií ide pravdepodobne o troch ľudí z rušňa. Podľa informácií TV Markíza bol medzi nimi aj inžinier, ktorý vyvinul regulátor jazdy. A ten práve testovali. Inžinier vyvíjal niekoľko rokov systémy pre miestne spišskonovoveské depo.
  1 ... 12 13 14 15 16      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko