Spišská Nová Ves — První dubnový den na Slovensku poznačila železniční tragédie: krátce po 11.30 v žst. Spišská Nová Ves narazila lokomotiva 131.051/052 ŽS Cargo Slovakia zezadu do stojícího Os 7809 ve směru Košice (odj. 11.33). Nehodu nepřežili tři lidé, dalšího museli hasiči přibližně 17 minut vyprošťovat z kabiny lokomotivy a nyní bojuje o život v košické nemocnici. Všichni mrtví patří k posádce lokomotivy, která před polednem vyjela na zkušební jízdu po opravě v depu SNV; zřejmě kvůli selhání elektrodynamické brzdy však stroj vjel vysokou rychlostí na obsazenou kolej. Další dva lidé ze zadního stanoviště před srážkou stihli vyskočit. Kromě čtvrtého strojvůdce bylo zraněno 15 cestujících osobního vlaku, z nichž nikdo není v ohrožení života. Vyšetřování příčin neštěstí probíhá.
Lokomotiva narazila do posledního vozu řady Bmeer, který byl na Os 7809 přepravován z dílen do své domovské stanice Košice. Přestože má být tento vůz v průběhu přepravy uzamčený, některé zdroje uvádí, že se v něm v době srážky nacházelo deset cestujících. Provoz na V. koridoru nebyl přerušen, omezení se vztahují pouze na obvod stanice Spišská Nová Ves. Železničná spoločnosť Cargo Slovakia se zatím k možným příčinám nehody nevyjadřuje, osobní dopravce ZSSK už potvrdil, že zraněné cestující finančně odškodní.
Více fotografií z místa neštěstí získali kolegové ze serveru railpage.net.
Podrobnosti zjišťujeme
Zdroj: Deník Korzár, Aktuálne.sk
362.001: Pisete ze ten regulator je vynikajuca vec - mohli by ste sa pre nas laikov blizsie rozpisat, o co presne ide a aku ma funkciu?
Tu proste nic nedava logiku, preto ludia spekuluju a snazia sa pochopit. Ked zlyha clovek a niekto prejde na cervenu, alebo ked zlyha technika a je niekde zelena ked mala byt cervena, je to smutne, ale nie je to zahada. Ked vyjde z depa lokomotiva a za bieleho dna sa na cca 600 metroch trati z depa do stanice (podla google maps) rozbehne tak ze su mrtvi a nikto zo 4 podla vsetkeho nadstandardnych odbornikov v kabine s tym nie je schopny nic spravit, tak to zahada je. A kazdy si predstavi, ze tam mohol byt on/jeho blizki, zvlast cez sviatky ked cestuje pol republiky. Uprimnu sustrast ku kolegovi :(
Nicméně, opravit lze všechno, otázka, jestli se to vyplatí. Už jsem viděl hodně mašin, který byly na tom i hůř než take 58E .. a jezdí, ukáže se až po důkladné prohlídce a defektoskopii. Ale ani nalomený hlavní rám není problém opravit, viz 372 006, kabinový modul je "sranda" atd..
Normálne mám chuť vrátiť preukaz spôsobilosti a posadiť na mašinu vás, samých supermanov...
Čo by mali, čo neurobili, čo je to za brzda, že nešla...
Neriešte prosím tu ten regulátor a EDB. Obidvoje sú vynikajúca vec a všetka česť a vďaka pánu Štrpkovi za ne, veľmi nám to uľahčuje prácu.
131.051+52 som mal posledne v januári a ak mala problém, tak skôr opačný.
Podotýkam, že vždy, ešte pred výjdením z depa, sa musí vykonať skúška brzdy. Netreba zabúdať, že ak by bola aj technika v 100% stave, obsluhujú a riadia ju ľudia, tvory omylné. Aj tú rýchlobrzdu, aby účinkovala, niekto s dostatočným predstihom do činnosti uviesť musí. Pokiaľ obsluhujem VZ, sama sa neaktivuje, mašina vozeň pred sebou nezbadá.
Umrel mi tam kolega, ktorý v posledných chvíľach robil určite všetko preto, aby zrážke zabránil, Nedalo sa.
Česť ich pamiatke.
Záznamová jednotka, od rychloměru, přes zabezpečovací zařízení, můžou být různé logy .. záleží co je na mašině nainstalováno :)
Podle fotek .. myslím, že ta rána byla v rychlosti nad 50 - 60 km/h ..
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.