..: Osud "Ždáňky" v úseku Uhřice u Kyjova-Ždánice zpečetěn :..

Uhřice u Kyjova, foto: Zelpage.cz Čejč — Výstavba jednokolejné tratě 256, spojující obce Čejč a Žďánice s maximálním sklonem 26 promile, byla zahájena v roce 1906. O dva roky poté již sloužila nákladní dopravě a na jaře roku 1909 i dopravě osobní. Hlavním důvodem pro stavbu byla přeprava řepy cukrovky. V sedmdesátých letech minulého století trať postihly sesuvy půdy, trať ale byla opravena. Osobní doprava byla postupně omezována až do 23. 5. 1998, kdy byla oficiálně zastavena a ukončením výroby zdejší šroubárny na trati zanikla v roce 2003 i doprava nákladní. Devítikilometrový úsek Uhřice u Kyjova – Ždánice byl úředně zrušen, trať tak v současné době končí v kilometru 16,46. O fyzické likvidaci bylo rozhodnuto již v červenci 2008, kdy Drážní úřad vyhověl žádosti SŽDC.

Dle rozhodnutí Drážního úřadu by měl být úsek trati zlikvidován do 30. 6. 2010, práce již v současné době probíhají. Stržena bude zchátralá výpravní budova ve Žďánici včetně bytové jednotky, WC a skladiště zboží a budova zastávky v Dražůvkách. Správa železniční dopravní cesty má v plánu zbytek trati, jejíž údržba vyjde na zhruba 2 mil. Kč ročně, převést na 16 km dlouhou vlečku.

zdanka, foto: Máraaazdanka, foto: maraaažďánka, foto: Máraaačekárna, foto: MáraaaGDV 1994/1995pokladna ve zdankach, foto: Máraaazepředu, foto: Máraaamemorandum, foto: Máraaastříškazezaduu, foto: Máraaa

Zdroj: Drážní úřad ČR, Správa železniční dopravní cesty


Máraaa | 21.4.2010 (18:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
27.06.2012 (15:01)  
Na té fotce, to není vysílač Věteřov, ale Stražovják - čili Stražovice.
registrovaný uživatel kane94 
26.07.2010 (16:38)  
Dne 25.7.2010 jsem se byl podívat na bývalou žst. Ždánice. Zatím dobrá zpráva - koleje ještě nejsou vytrhané. Jsou však velmi zarostlé. Doporučuji se projít z Uhřic do Ždánic.
24.04.2010 (19:36)  
Na serveru:http://www.k-report.net/discus/messages/28/17243.html?1267301095 jsou fotky pomalu se rozebírajícího se nádraží a v minulém archivu jsou fotky ze dne kdy po 4 letech "vrthla" MUVKA do Ždánic
24.04.2010 (19:28)  
Vážení, nic nám nezbývá než si zvykat na tento fenomén, který se šíří jako mor od roku 2004
22.04.2010 (18:13)  
Co se týká Jíčínky, tak je to škoda a obrovská. 18 let jsem po ní jezdil každý týden. Kdo ji neprojel, asi nepochopí... Já můžu jen zamáčknout slzu v oku. To, co se píše v článku na ct24 je bohužel, pravda v tom, že jí moc lidí nevyužívalo... Nicméně stále to nemění fakt, že to byla "moje" trať, na níž jsem vyrůstal. Škoda :-(((
22.04.2010 (16:48)  
Tak to je škoda. :(
22.04.2010 (15:57)  
http://www.ct24.cz/doprava/87733-trat-novy-jicin-hostasovice-definitivne-konci/
Takže je bohužel čas si jí vyrazit aspoň projít... :-(
22.04.2010 (15:30)  
pantograf-fantóm drah: Do Polné se už delší dobu uvažuje o obnovení osobní dopravy, ale zatím furt nic...

honzatvs: Jestli se neobnoví trať z Nového Jičína, tak to bude škoda... Projet jsem ji nestihl, tak ji zkusím aspoň projít. Ale nějaká naděje na obnovení snad ještě je... Smůla je, že novojičínské tratě nejsou propojené, to by byla situace lepší. Takhle by v případě obnovy bylo žádoucí aspoň zavést více přímých vlaků do Valašského Meziříčí, které by mohly zvýšit atraktivitu tratě.
22.04.2010 (14:52)  
No tak tady všichni vidíme kam česká železnice spěje...
To bych neřekl... Je mi sice smutno, když vidím takovéto fotky, ani neznám místní podmínky v této oblasti, ale obecně si myslím, že je u nás dost lokálek, které jsou jednak ve špatném stavu, ale hlavně svým trasováním (hodně oblouků, a zejména vyhýbaní se větším obcím, na dnešní dobu velká vzdálenost zastávek od obcí) jsou dnes již prostě bohužel nevhodné...A když není ani žádná nákladní doprava... Lepší dát ušetřené peníze do perspektivnějších tratí. Jestli by je šlo nechat prakticky bez údržby, ale aby zde mohlo být jen pár speciálních jízd ročně (ryhclostí kroku), to nevím.
Zrušení jižní trati z Nového Jičína po povodni mi přijde mnohem horší, ta se mi zdá perspektivnější.
22.04.2010 (14:38)  
Podle mě pomohou ohroženým tratím i jen sporadické jízdy, které nutí trať udržovat. Třeba jedna jízda ročně, například trať do Polné přišla o pravidelný provoz myslím před 24 lety a stále tu je a funkční. Myslím, že je potřeba zdůrazňovat význam těchto jízd a účastnit se jich. JSou to místa, kam by měly takové akce směřovat. Akce na trati, kde se zvláštní vlak sotva vejde do taktu (a takových akcí je bohužel drtivá většina), nemají zdaleka takový smysl. Je potřeba podporovat jízdy jako je Doupovka, Švastková a Kozí dráha, Polná, Tovačov, Kolešovka apod. Například o akci na úseku Libochovice - Mšené lázně - Straškov nemůžu zavadit a snad mi nezbyde, než si tam sám něco objednat.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2019 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko