..: Osud "Ždáňky" v úseku Uhřice u Kyjova-Ždánice zpečetěn :..

Uhřice u Kyjova, foto: Zelpage.cz Čejč — Výstavba jednokolejné tratě 256, spojující obce Čejč a Žďánice s maximálním sklonem 26 promile, byla zahájena v roce 1906. O dva roky poté již sloužila nákladní dopravě a na jaře roku 1909 i dopravě osobní. Hlavním důvodem pro stavbu byla přeprava řepy cukrovky. V sedmdesátých letech minulého století trať postihly sesuvy půdy, trať ale byla opravena. Osobní doprava byla postupně omezována až do 23. 5. 1998, kdy byla oficiálně zastavena a ukončením výroby zdejší šroubárny na trati zanikla v roce 2003 i doprava nákladní. Devítikilometrový úsek Uhřice u Kyjova – Ždánice byl úředně zrušen, trať tak v současné době končí v kilometru 16,46. O fyzické likvidaci bylo rozhodnuto již v červenci 2008, kdy Drážní úřad vyhověl žádosti SŽDC.

Dle rozhodnutí Drážního úřadu by měl být úsek trati zlikvidován do 30. 6. 2010, práce již v současné době probíhají. Stržena bude zchátralá výpravní budova ve Žďánici včetně bytové jednotky, WC a skladiště zboží a budova zastávky v Dražůvkách. Správa železniční dopravní cesty má v plánu zbytek trati, jejíž údržba vyjde na zhruba 2 mil. Kč ročně, převést na 16 km dlouhou vlečku.

zdanka, foto: Máraaazdanka, foto: maraaažďánka, foto: Máraaačekárna, foto: MáraaaGDV 1994/1995pokladna ve zdankach, foto: Máraaazepředu, foto: Máraaamemorandum, foto: Máraaastříškazezaduu, foto: Máraaa

Zdroj: Drážní úřad ČR, Správa železniční dopravní cesty


Máraaa | 21.4.2010 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Lampik 
21.04.2010 (21:35)  
Zdravím....ano, další lokálka mizí a loučí se s námi už nejspíš navždy....bydlím ve Svobodných Heřmanicích a úsek Jakartovice - Svobodné Heřmanice to nejspíš čeká taky...:( Bohužel....jen se ruší a ruší...doporučuji výlet na tuto trať, stojí to za to :)
21.04.2010 (20:37)  
neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!! no to je v pr... a ještě dál. Doháje, já chtěl trať projít v létě z čejče až do ždánic! no to snad ne!a proč tam ty koleje nenechaj, vždyť těleso a drážní pozemky zarostou stejně bez i s kolejemi! a stejně tyhle určitě 100 let starý koleje skončej na skladce! Bourat nadrazni budovu ve Zdanicich-je to skoda. Tak zase zkonci osud části jedné tratě. Ať žije celá trať čejč-klobouky-uhřice-ŽDÁNICE !!! ČEST JEJÍ PAMÁTCE
21.04.2010 (19:28)  
Tak jsem si plánoval , že projdem celou trať pěšky ,ale bohužel ,jak vydím ,tak to asi už nestihneme :(
registrovaný uživatel Vladimír  mail  
21.04.2010 (18:31)  
Tak údržba 16 km vyjde na dvě mega? Docela by mě zajímalo za co, když to lokálce nejni vidět. Leda platba za to, že si zajedou nařezat topivo.
registrovaný uživatel Bartisko  mail  
21.04.2010 (18:20)  
Zajímavé fotky, škoda že jsem se tam nestihl někdy podívat. Teď už to nejspíš nepůjde, když se tam budou všude pohybovat těžké stroje pracující na zrušení...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko