Čejč — Výstavba jednokolejné tratě 256, spojující obce Čejč a Žďánice s maximálním sklonem 26 promile, byla zahájena v roce 1906. O dva roky poté již sloužila nákladní dopravě a na jaře roku 1909 i dopravě osobní. Hlavním důvodem pro stavbu byla přeprava řepy cukrovky. V sedmdesátých letech minulého století trať postihly sesuvy půdy, trať ale byla opravena. Osobní doprava byla postupně omezována až do 23. 5. 1998, kdy byla oficiálně zastavena a ukončením výroby zdejší šroubárny na trati zanikla v roce 2003 i doprava nákladní. Devítikilometrový úsek Uhřice u Kyjova – Ždánice byl úředně zrušen, trať tak v současné době končí v kilometru 16,46. O fyzické likvidaci bylo rozhodnuto již v červenci 2008, kdy Drážní úřad vyhověl žádosti SŽDC.
Dle rozhodnutí Drážního úřadu by měl být úsek trati zlikvidován do 30. 6. 2010, práce již v současné době probíhají. Stržena bude zchátralá výpravní budova ve Žďánici včetně bytové jednotky, WC a skladiště zboží a budova zastávky v Dražůvkách. Správa železniční dopravní cesty má v plánu zbytek trati, jejíž údržba vyjde na zhruba 2 mil. Kč ročně, převést na 16 km dlouhou vlečku.
Zdroj: Drážní úřad ČR, Správa železniční dopravní cesty
Takže je bohužel čas si jí vyrazit aspoň projít... :-(
honzatvs: Jestli se neobnoví trať z Nového Jičína, tak to bude škoda... Projet jsem ji nestihl, tak ji zkusím aspoň projít. Ale nějaká naděje na obnovení snad ještě je... Smůla je, že novojičínské tratě nejsou propojené, to by byla situace lepší. Takhle by v případě obnovy bylo žádoucí aspoň zavést více přímých vlaků do Valašského Meziříčí, které by mohly zvýšit atraktivitu tratě.
To bych neřekl... Je mi sice smutno, když vidím takovéto fotky, ani neznám místní podmínky v této oblasti, ale obecně si myslím, že je u nás dost lokálek, které jsou jednak ve špatném stavu, ale hlavně svým trasováním (hodně oblouků, a zejména vyhýbaní se větším obcím, na dnešní dobu velká vzdálenost zastávek od obcí) jsou dnes již prostě bohužel nevhodné...A když není ani žádná nákladní doprava... Lepší dát ušetřené peníze do perspektivnějších tratí. Jestli by je šlo nechat prakticky bez údržby, ale aby zde mohlo být jen pár speciálních jízd ročně (ryhclostí kroku), to nevím.
Zrušení jižní trati z Nového Jičína po povodni mi přijde mnohem horší, ta se mi zdá perspektivnější.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.