Ústí nad Labem — V pondělí proběhlo v kanceláři hejtmanky Ústeckého kraje Jany Vaňhové jednání se zástupci Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) v čele s generálním ředitelem Janem Komárkem o požadavcích kraje na zvýšení rychlosti vlaků na některých tratích a na úpravy vybraných nádraží a zastávek v kraji. Své požadavky kraj adresoval SŽDC již na sklonku loňského roku. Ta ve spolupráci s krajem hodlá ještě letos připravit seznam nejdůležitějších akcí, pro něž by byly dostupné finance. První úpravy by tak mohly začít již v příštím roce a být dokončeny v průběhu let 2013 – 2015, sdělila tisková mluvčí Ústeckého kraje Magdalena Hanáčková.
Jak přislíbil Jan Komárek, SŽDC se zaměří na požadavky kraje v rámci prostředků na provozuschopnost tratí. V průběhu roku 2010 budou zpracovány studie proveditelnosti, projektové dokumentace a zahájí se přípravné práce. Mezi požadovanými úpravami je například zvýšení rychlosti vlaků na tratích Rumburk – Mikulášovice – Dolní Poustevna na Děčínsku a Lovosice – Litoměřice, nebo elektrifikace tratí asi dvoukilometrového úseku z Louky u Litvínova do Litvínova na Mostecku a pětikilometrového úseku z Kadaně–Prunéřova do Kadaně předměstí na Chomutovsku. V současnosti při cestě do Litvínova je nutné přestupovat v Teplicích v Čechách či Mostě, při cestě do Kadaně pak v Kadani–Prunéřově. Elektrifikace těchto koncových tratí by měla umožnit nasazení elektrických jednotek z Ústí nad Labem přímo do stanic Litvínov nebo Kadaň předměstí, které jsou situovány v centrech měst.
Zdroj: Finanční noviny (ČTK), Ústecký kraj


Nejedná se o Úsek Most-Nové Kopisty (taková stanice ani zastávka neexistuje, existuje Most-Kopisty, Nové Kopisty jsou na Lovosicku) Louka u Litvínova, ale o úsek z předávacího nádraží Herkules do zastávky Litvínov město, pak se důlní vlečka odklání (resp. odkláněla, snesena byla v prosinci 2003).
Jestli je elektrifikace zbytku 134 nesmysl nebo není, tak to musí posoudit odborníci. Ja si myslím, že by to výhledově smysl mělo. Samozřejmě nepočítám s tím, že by do Litvínova jezdily patrové ešusy, ale dovedu si představit nějakou lehkou elektrickou jednotku typu Desiro.
navic se o tomto tematu na zelpage pomerne nedavno diskutovalo v jine souvislosti, a znovu zopakuji svuj nazor: elektrifikace zbytku 134ky je ekonomicky naprosty nesmysl. jakakoliv nizkopodlazni motorova jednotka v "kratkem" provedeni je na tuto trat naprosto dostacujici.
http://www.mapy.cz/#mm=PA@ax=131253248@ay=137775616@at=Litv%C3%ADnov@ad=N%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD%20Litv%C3%ADnov@x=131261824@y=137775488@z=13
mimochodem, ty modré trasy jsou železniční tratě, kdy některé jsou dnes již jinak
Při vší neúctě k Paroubkovi - limity chtějí prolomit víceméně všechny partaje bez rozdílu.
Jinak různé nápady na zaústění tratě od Mostu přímo do dnešní stanice Litvínov se periodicky opakují asi tak od roku 1892, kdy se začla plánovat výstavba nádraží Louka u Litvínova. V dnešní době to je totální nesmysl. Stejně tak jsou nesmyslem osobní vlaky (Chomutov)-Most-Louka u Litvínova-Ústí nad Labem. Ta elektrifikace 1800 metrů dlouhého úseku z Louky do Litvínova by ještě smysl měla (byť i ta regína vystačí).
na mapě http://www.mapy.cz/#mm=ZP@x=131287424@y=137761984@z=14 ikdyž dnes ty koleje tam již nejsou, je krásně vidět, kudy vedly do Mariánských Radčic do dolu Kohinoor I (jestli se nepletu, ten byl hlubinný). Na turistické mapě http://www.mapy.cz/#mm=TP@x=131287424@y=137761984@z=13 je vidět i zrušená trať do bývalého lomu vedle Louky u Litvínova s názvem - Pluto II
jinak samozřejmě směrem k Mostu vedla kolej MUSky na seřazovací, tak jako zmíněná kolej od M.Radčic vedla do Louky, viz mapa
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
