..: Ústecký kraj plánuje úpravy některých tratí :..

Ústecký kraj, foto: Ústecký kraj Ústí nad Labem — V pondělí proběhlo v kanceláři hejtmanky Ústeckého kraje Jany Vaňhové jednání se zástupci Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) v čele s generálním ředitelem Janem Komárkem o požadavcích kraje na zvýšení rychlosti vlaků na některých tratích a na úpravy vybraných nádraží a zastávek v kraji. Své požadavky kraj adresoval SŽDC již na sklonku loňského roku. Ta ve spolupráci s krajem hodlá ještě letos připravit seznam nejdůležitějších akcí, pro něž by byly dostupné finance. První úpravy by tak mohly začít již v příštím roce a být dokončeny v průběhu let 2013 – 2015, sdělila tisková mluvčí Ústeckého kraje Magdalena Hanáčková.

Jak přislíbil Jan Komárek, SŽDC se zaměří na požadavky kraje v rámci prostředků na provozuschopnost tratí. V průběhu roku 2010 budou zpracovány studie proveditelnosti, projektové dokumentace a zahájí se přípravné práce. Mezi požadovanými úpravami je například zvýšení rychlosti vlaků na tratích Rumburk – Mikulášovice – Dolní Poustevna na Děčínsku a Lovosice – Litoměřice, nebo elektrifikace tratí asi dvoukilometrového úseku z Louky u Litvínova do Litvínova na Mostecku a pětikilometrového úseku z Kadaně–Prunéřova do Kadaně předměstí na Chomutovsku. V současnosti při cestě do Litvínova je nutné přestupovat v Teplicích v Čechách či Mostě, při cestě do Kadaně pak v Kadani–Prunéřově. Elektrifikace těchto koncových tratí by měla umožnit nasazení elektrických jednotek z Ústí nad Labem přímo do stanic Litvínov nebo Kadaň předměstí, které jsou situovány v centrech měst.

Zdroj: Finanční noviny (ČTK), Ústecký kraj


JRtrain Poslat mail autorovi | 25.2.2010 (7:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Registered user rpet  mail  
27.02.2010 (21:20)  
nojo, jasne... svata pravda. mikdy jsem to nepochopil, proc "mesto" je zastavka u zahradkarskych kolonii -:))
Registered user bvak 
27.02.2010 (20:32)  
> rpet: máte to naopak, průjezdná zastávka na 135 je "Litvínov město" a koncová stanice na 134 je "Litvínov".
Registered user rpet  mail  
27.02.2010 (15:44)  
to JRTRain:urcite by to tak neslo - tim myslim vest trat tak, jak popisujete. ze zastavky Litvinov [a ted si nejsem jisty - mate na mysli skutecne stanici Litvinov??] se nikam odbocovat nemusi, tak lezi primo na kdysi dvoukolejne, nyni jednokolejne trati 135 Most - Moldava. Jina situace by byla, pokud jste mel na mysli stanici Litvinov - mesto, tak z te by to pres most [MUS] smerem na Jiretin slo, jenze pak by se ta trat musela nejak dostat zase zpatky pres nejakej jinej most na trat 135 - a do toho nikdo logicky penize neda, neb je to zbytecne, uz jen kvuli kopirovani vami zminovane tramvajove trati. taky by tu byla varianta, kdyz uz bychom chteli vyuzit byvaly most vlecky MUS a.s., protahnout to az do Horniho Jiretina, jenze z Jiretina uz to nema smysl vest nekam dal - nikde v tech koncinach nic neni. navic by takova vystavba nove trate byla prilis nakladna, pri vedomi toho, ze Paroubek a spol. chteji prolomit tezebni limity a srovnat Jiretin se zemi.

takze v podstate si myslim, ze elektrifikace trati 134 v nekterych zbyvajicich usecich je nesmyslnym resenim a zbytecnym vyhazovanim penez.
27.02.2010 (13:52)  
Vážení přispívající!
Paní-soudružka Vaňhová se potřebuje pouze zviditelnit. Vy si myslíte, že to myslí skutečně vážně? Vraťte se prosím na zem a nevznášejte se na mráčkách euforie jedné strany, která zaplevelila severočeskou metropoli tisíci bilboardy s obrázkem muže s kosmetickou vadou ve tváři. FRK
26.02.2010 (0:02)  
Trať 134 v úseku Osek - Louka u Litvínova v r. 2008-2009 prodělala rekonstrukci svršku/spodku. Jen na zvýšení traťové rychlosti zatím čekáme marně. V r. 2009 bylo po několika letech opětovně zprovozněno světelné zab. zař. na dvou přejezdech u žst. Háj u Duchcova a v úseku Háj u D. - Oldřichov.
25.02.2010 (22:52)  
Stav trati do Louky je hrozný,ale při nehodě u Zlatník se odklony přes Louku u L.jezdily.A koukám ,že tady zase řádí češtináři.Sever s velkým bylo dřív v hantýrce zrácené označení pro "Spojené státy(kraje) Severočeské.
25.02.2010 (22:13)  
Elektrika v Litvínově? to je správný fór vzhledem ke stavu trati z Oldřichova do Louky,když jsem tam byl naposledy byla zrušená dopravní služba v Oseku, s tím spojené vyřazení některých PZZ z činnosti, v Oseku v dopravní koleji břízky až do troleje, špatný stav svršku i trakčního vedení, kdysi sem někde četl že tam těžší lokomotivy už i ztratily přechodnost,snad kvůli tomu všemu ani nebyly před pár lety zavedeny odklony při nehodě v Českých Zlatníkách ačkoli se to přímo nabízelo a bilo to do očí...

To se někdo rozhoupal vážně brzy ...
25.02.2010 (21:40)  
strojvudceprihoda: Čím bych měl být mimo? O tom článku vím a o tom, že by tam měly jezdit ešusy, jsem snad taky nic neříkal. Článek ale taky neznamená, že ty jednotky nutně a v dohledné době budou. Takových článků a představ už bylo... O desetiletých smlouvách s ČD taky vím. A sever se píše s malým s.
25.02.2010 (20:13)  
Když čtu poslední příspěvky,tak je vidět,že jste mimo(doomlukas a spol.).Před nedávnem zrovna na Zelpage byly upřesňující představy čím se bude na Severu jezdit.A pokud vím,tak tam 471 nefigurovaly,ale ČD ano.
25.02.2010 (19:50)  
Já bydlím na Litvínovsku a jedině bych uvítal kdyby se trať z Litvínova nějak propojila na trať do Mostu. Bylo by to vynikající.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2021 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko