Ústí nad Labem — V pondělí proběhlo v kanceláři hejtmanky Ústeckého kraje Jany Vaňhové jednání se zástupci Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) v čele s generálním ředitelem Janem Komárkem o požadavcích kraje na zvýšení rychlosti vlaků na některých tratích a na úpravy vybraných nádraží a zastávek v kraji. Své požadavky kraj adresoval SŽDC již na sklonku loňského roku. Ta ve spolupráci s krajem hodlá ještě letos připravit seznam nejdůležitějších akcí, pro něž by byly dostupné finance. První úpravy by tak mohly začít již v příštím roce a být dokončeny v průběhu let 2013 – 2015, sdělila tisková mluvčí Ústeckého kraje Magdalena Hanáčková.
Jak přislíbil Jan Komárek, SŽDC se zaměří na požadavky kraje v rámci prostředků na provozuschopnost tratí. V průběhu roku 2010 budou zpracovány studie proveditelnosti, projektové dokumentace a zahájí se přípravné práce. Mezi požadovanými úpravami je například zvýšení rychlosti vlaků na tratích Rumburk – Mikulášovice – Dolní Poustevna na Děčínsku a Lovosice – Litoměřice, nebo elektrifikace tratí asi dvoukilometrového úseku z Louky u Litvínova do Litvínova na Mostecku a pětikilometrového úseku z Kadaně–Prunéřova do Kadaně předměstí na Chomutovsku. V současnosti při cestě do Litvínova je nutné přestupovat v Teplicích v Čechách či Mostě, při cestě do Kadaně pak v Kadani–Prunéřově. Elektrifikace těchto koncových tratí by měla umožnit nasazení elektrických jednotek z Ústí nad Labem přímo do stanic Litvínov nebo Kadaň předměstí, které jsou situovány v centrech měst.
Zdroj: Finanční noviny (ČTK), Ústecký kraj
takze v podstate si myslim, ze elektrifikace trati 134 v nekterych zbyvajicich usecich je nesmyslnym resenim a zbytecnym vyhazovanim penez.
Paní-soudružka Vaňhová se potřebuje pouze zviditelnit. Vy si myslíte, že to myslí skutečně vážně? Vraťte se prosím na zem a nevznášejte se na mráčkách euforie jedné strany, která zaplevelila severočeskou metropoli tisíci bilboardy s obrázkem muže s kosmetickou vadou ve tváři. FRK
To se někdo rozhoupal vážně brzy ...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.