..: Ústecký kraj plánuje úpravy některých tratí :..

Ústecký kraj, foto: Ústecký kraj Ústí nad Labem — V pondělí proběhlo v kanceláři hejtmanky Ústeckého kraje Jany Vaňhové jednání se zástupci Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) v čele s generálním ředitelem Janem Komárkem o požadavcích kraje na zvýšení rychlosti vlaků na některých tratích a na úpravy vybraných nádraží a zastávek v kraji. Své požadavky kraj adresoval SŽDC již na sklonku loňského roku. Ta ve spolupráci s krajem hodlá ještě letos připravit seznam nejdůležitějších akcí, pro něž by byly dostupné finance. První úpravy by tak mohly začít již v příštím roce a být dokončeny v průběhu let 2013 – 2015, sdělila tisková mluvčí Ústeckého kraje Magdalena Hanáčková.

Jak přislíbil Jan Komárek, SŽDC se zaměří na požadavky kraje v rámci prostředků na provozuschopnost tratí. V průběhu roku 2010 budou zpracovány studie proveditelnosti, projektové dokumentace a zahájí se přípravné práce. Mezi požadovanými úpravami je například zvýšení rychlosti vlaků na tratích Rumburk – Mikulášovice – Dolní Poustevna na Děčínsku a Lovosice – Litoměřice, nebo elektrifikace tratí asi dvoukilometrového úseku z Louky u Litvínova do Litvínova na Mostecku a pětikilometrového úseku z Kadaně–Prunéřova do Kadaně předměstí na Chomutovsku. V současnosti při cestě do Litvínova je nutné přestupovat v Teplicích v Čechách či Mostě, při cestě do Kadaně pak v Kadani–Prunéřově. Elektrifikace těchto koncových tratí by měla umožnit nasazení elektrických jednotek z Ústí nad Labem přímo do stanic Litvínov nebo Kadaň předměstí, které jsou situovány v centrech měst.

Zdroj: Finanční noviny (ČTK), Ústecký kraj


JRtrain Poslat mail autorovi | 25.2.2010 (7:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Stavby a projekty

Ďalšie z regiónu ČR Ústecký


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
28.02.2010 (21:02)  
rpet To máte pravdu, to jsem si opravdu nevšiml. Naopak jsme si "zobali z ruky" s JRtrainem. Je to i tím, že místní situaci oba velmi dobře známe.

Nejedná se o Úsek Most-Nové Kopisty (taková stanice ani zastávka neexistuje, existuje Most-Kopisty, Nové Kopisty jsou na Lovosicku) Louka u Litvínova, ale o úsek z předávacího nádraží Herkules do zastávky Litvínov město, pak se důlní vlečka odklání (resp. odkláněla, snesena byla v prosinci 2003).

Jestli je elektrifikace zbytku 134 nesmysl nebo není, tak to musí posoudit odborníci. Ja si myslím, že by to výhledově smysl mělo. Samozřejmě nepočítám s tím, že by do Litvínova jezdily patrové ešusy, ale dovedu si představit nějakou lehkou elektrickou jednotku typu Desiro.
registrovaný užívateľ rpet  mail  
28.02.2010 (20:28)  
to Jan Setvak: jste si nejak nevsiml, ze jsme se s JTrainem v podstate shodli, zejo?? vcem mate naopak pravdu je to, ze jsem nejak opomnel vzpomenout, ze se jedna pouze o usek mezi Most-Nove Kopisty a Louka u Litvinova. dalsi veci je -a to bohuzek nechape asivic lidi, ze obycejny cestujici fakt neresi, komu patri jedna ze dvou koleji, na ktery se diva z peronu nastupiste.

navic se o tomto tematu na zelpage pomerne nedavno diskutovalo v jine souvislosti, a znovu zopakuji svuj nazor: elektrifikace zbytku 134ky je ekonomicky naprosty nesmysl. jakakoliv nizkopodlazni motorova jednotka v "kratkem" provedeni je na tuto trat naprosto dostacujici.
editor alebo admin ŽP JRtrain  mail  
28.02.2010 (12:44)  
Jak se dívám do historických map, tak ještě upřesním, jak jsem nepřesně uvedl v jednom ze svých komentářů, že nádraží Litvínov stálo svým způsobem ve středu města, tak to tak docela není pravda. Obec Dolní Litvínov (Nieder Leitensdorf) byla trošku dále (níže), nicméně nádraží tím stálo stále mezi oběma obcemi
http://www.mapy.cz/#mm=PA@ax=131253248@ay=137775616@at=Litv%C3%ADnov@ad=N%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD%20Litv%C3%ADnov@x=131261824@y=137775488@z=13
mimochodem, ty modré trasy jsou železniční tratě, kdy některé jsou dnes již jinak
28.02.2010 (12:28)  
drevak_patlak: no, já si myslím že docela jednoduše: nebyly by přípoje na chebské rychlíky, ale na EC (v horším případě rychlíky Děčín-Praha)v Ústí nad Labem.
28.02.2010 (12:23)  
rpet: To není pravda. Žádný úsek mezi Mostem a Moldavou nebly nikdy dvoukolejný. Jak správně píše JRtrain, tak dvoukolejka mezi předávacím nádražím Herkules a zastávkou Litvínov města byla pouze falešná-ta kolej (vlečka) patřila MUS a vedla na důl Kohinoor v Marináských Radčicích. Ještě v 80. letech z ní odbčovala u Louky vlečka na důl Pluto II (mezi Loukou a býv. Dolním Litvínovem).

Při vší neúctě k Paroubkovi - limity chtějí prolomit víceméně všechny partaje bez rozdílu.
28.02.2010 (11:54)  
Zajímalo by mě, jak si ve vedení kraje představují JŘ mezi ÚL, Teplicemi a Litvínovem. Pokud by se mělo mezi ÚL a TP zahustit na plhodinu, pak nevyjdou přípoje na rychlíky a Litvínováci nebudou odvázání. Pokud by se jedilo místo do Mostu do Litvínova, tak zase nebudou odvázáni od Mostu.
28.02.2010 (11:48)  
Farkač karel: Bohužel, ale spíše než soudružka Vaňhová s tím má mnoho společného lidi soudruha Šulce. Ty elektrifikace si vymyslela ještě stará garnitura pod vedením hejtmana Šulce, který, jak víme, sice už není hejtmanem, ale kapitánem veřejné dopravy v Ústeckém kraji :-)

Jinak různé nápady na zaústění tratě od Mostu přímo do dnešní stanice Litvínov se periodicky opakují asi tak od roku 1892, kdy se začla plánovat výstavba nádraží Louka u Litvínova. V dnešní době to je totální nesmysl. Stejně tak jsou nesmyslem osobní vlaky (Chomutov)-Most-Louka u Litvínova-Ústí nad Labem. Ta elektrifikace 1800 metrů dlouhého úseku z Louky do Litvínova by ještě smysl měla (byť i ta regína vystačí).
editor alebo admin ŽP JRtrain  mail  
28.02.2010 (11:43)  
rpet - nejsem znalec dulních děl, takže nám pomůže mapa, nebudu se přít, zda tam byl lom, či výsypka, v každém případě to byly objekty důlní společnosti (MUS)

na mapě http://www.mapy.cz/#mm=ZP@x=131287424@y=137761984@z=14 ikdyž dnes ty koleje tam již nejsou, je krásně vidět, kudy vedly do Mariánských Radčic do dolu Kohinoor I (jestli se nepletu, ten byl hlubinný). Na turistické mapě http://www.mapy.cz/#mm=TP@x=131287424@y=137761984@z=13 je vidět i zrušená trať do bývalého lomu vedle Louky u Litvínova s názvem - Pluto II

jinak samozřejmě směrem k Mostu vedla kolej MUSky na seřazovací, tak jako zmíněná kolej od M.Radčic vedla do Louky, viz mapa
registrovaný užívateľ rpet  mail  
28.02.2010 (9:18)  
JRTrain hm, to netusim - smerem k Mostu sly obe koleje na seradak pod hradlem chemicky [H8??], smerem na Louku se trat delila a kam "sla" ona druha kolej nevim, tezko ale do nejakeho dolu, protoze u dolniho Litvinova a Lomu zadny dul nebyl... pravda taky je, ze jako obycejneho cestujiciho, kterej proste prijde na nadrazi [nastupiste spis...], a vidi dve koleje, me to extra nezajimalo -:) nejspise v tom bude mezi nami rozdil - porad se na problematiku zeleznice snazim divat jako obycejny cestujici, a ne bejvalej zabezpecovak...
editor alebo admin ŽP JRtrain  mail  
27.02.2010 (22:20)  
rpet a ještě jeden postřeh, nechci se hádat, ale trať 135 nikdy nebyla dvoukolejná, druhá kolej zdánlivě dvoukolejného úseku v zastávce Litvínov město patřila dolům (MUS), kdy před Loukou u Litvínova odbočovala k lomu, podobně pak jiná kolej se napojovala do Louky u Litvínova
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko