Černošice — Aktualizováno 21.58 Dnes již podruhé je zkomplikován provoz na trati Praha – Beroun. Dopoledne došlo k pádu trolejového vedení v úseku Praha–Smíchov – Praha–Radotín, což mělo za následek nahrazení osobních vlaků autobusy a nasazení přípřeží lokomotivy nezávislé trakce na rychlíky do Plzně. Nyní je doprava zcela zastavena kvůli požáru jednotky řady 451 u Černošic–Mokropsů. Nejezdí se v celém úseku Řevnice – Praha–Smíchov a autobusy pro náhradní dopravu jsou teprve zajišťovány. Ve vlaku cestovala čtyřicítka cestujících; všichni byli bez zranění evakuováni.
Zasaženým vlakem byl spoj Os 8853 jedoucí z Berouna do Prahy. Na místě zasahovaly 4 sbory profesionálních i dobrovolných hasičů. Jeden člen sboru dobrovolných hasičů Mokropsy byl lehce zraněn a ošetřen na místě. Provoz byl zastaven mezi 18.30 a 20.30. Nyní je provoz obnoven v jedné koleji. Na místo nehody míří nehodový vlak; po ohledání technici odtáhnou poškozenou jednotku buď do nejbližší stanice nebo v případě menšího poškození až do domovské provozní jednotky. Předběžná škoda na vlaku je odhadnuta na asi milion korun.
Za tuto dobu bylo ovlivněno 20 spojů, kdy jeden spoj byl odřeknut, jeden osobní vlak a jeden rychlík byly odkloněny přes Rudnou, ostatní získaly až stominutové zpoždění. Nyní přechází zpoždění na obratové vlaky, některé jsou operativně odříkány. Náhradní dopravu komplikoval menší počet autobusů a také špatná dostupnost některých zastávek na trati.
Zdroje: České dráhy, iDnes, SDH Mokropsy, POŽÁRY.cz; námět: Domin
Tomáš Kraus: Stavbu autobloku do tratě v současném stavu (tedy polorozpadlém až rozpadlém) nikdo nezaplatí, protože by se to při opravě (záměrně nepíšu koridorizaci) stejně muselo celý předělat.
Fakt netuším, jak to dopadne. Hrbatou asi taky drátovat kvůli odklonům nebudou a dokud nebude tunel, nepůjde opravit 171. A tunel ještě dlouho nebude, jestli vůbec kdy bude. Osobně si myslím, že jestli se tunel opravdu postaví, bude to jediný kousek VRT v ČR. Na další prostě prachy nebudou, EU už to taky platit nebude.
Dobřichovice - P. Radotín, vyloučená 1. TK, PCK v km 15,800 (2:25-5:57)
Praha Radotín - Praha Smíchov, za jízdy Os 9923 EJ 471.036-4 došlo k poškození TV v km 6,290 (u zastávky Praha Velká Chuchle) a poškození sběrače u EJ, provoz zastaven, nelze jezdit ani přes Prahu Krč, šetří RIBŽD Pha. NAD v trati Praha Radotín - Praha Smíchov zajistí MHD Praha.
Vliv: v trati Praha Smíchov - Praha Radotín odřeknuty R 354, Os 8828, v trati Praha hl. n. - Praha Radotín odřeknuty R 756, 753, 965, Os 8824, 8819, v trati Řevnice-Beroun odřeknuty Os 8824, 8823, 8827, v trati Praha hl. n. - Dobřichovice odřeknuty Os 8826, 8821, v trati P. Smíchov - Beroun odřeknuty Os 8829, Praha hl. n. - Beroun odřeknuty. Os 8822, trs Rudná u Prahy R 1245, 1248 (výluka přerušena), v 11:54 hod. sjízdné 2. TK + TK do Prahy Krč.
Rokycany-Holoubkov, 1. TK vypnuto NTV (při současné výluce 2. TK) + 1. a 3. SK v Holoubkově, ve 12:30 hod. vypnuto NTV v celé žst., ukradeno 120 m propojovacího lana - šetří PČR, jízda nezávisle, v 13:37 hod. provizorně obnoveno napájení, v Holoubkově na PN, vliv: R 354 +94´, 967 +63´, 756 +108´, 757 +83´, 964 +44´, 758 +25´, 355 +111´, 759 +59´, Os 7809 +47´, NAD v trati Kařízek-Rokycany Os 7810 +55´, 7807 +48´, v trati Stříbro - Mar. Lázně R 761/756.
Praha hl. n. - Os 9934 +23´- pozdní nástup vlakového doprovodu. Vliv : P.Radotín - Řevnice a zpět Os 9934/9945 odřeknut.
Dne 10. 3. 2010 v 18:25 hod došlo na zast. Černošice Mokropsy k požáru EJ u vlaku 8853. Ke zranění osob nedošlo, Vliv : vypnuto NTV v obou TK Praha Radotín - Dobřichovice. Ve 20:10 hod obnoven provoz po 2. TK.
Dobřichovice - Os 9951 dále odřeknut - závada HV 451017-1
Jirka Panther - přesně totéž mne napadlo včera večer. Odklony přes "hrabatou" v noci prakticky nejdou, neslouží se ....
Nevím nakolik by do plynulosti provozu zasáhla stavba autobloku (zatím bez větších kolejových úprav), ale tohle by se mělo řešit co nejdříve. Třeba mezi Dobřichovicemi a Řevnicemi je 4 km dlouhý úsek, tudíž minimální interval je aspoň 5 minut, což je při mimořádnostech (natož teprve při výluce jedné koleje) sakra hodně.
Ovšem podstata není tunel, ale to, že kdejaké městečko v Německu velikosti Brna i menší má pro svoji příměstskou dopravu dvě samostatné koleje a dálková má také své. Když to někdo nechce u milonového města s další milionovou aglomerací kolem, pak to naprostý diletant, nebo blb.
Nyní je to už docela prů... (problém). Nejjednodušší by bylo skutečně do dvou let spravit a vydrátovat hrbatou a začít kutat tunel, který v lepším případě bude za 10 let, ale spíše za 30.
Ještě k budějickým R přes Příbram - ano přestup ve Zdicích je logický, ovšem tyto R mají velký význam pro obsluhu zastávek za Zdicemi do Rokycan, kde je v dvouhodinovém taktu návaznost. Tyto vlaky by se musely o půlhodinu otočit, aby vázaly na R do Plzně. Těžko říci, zda by to šlo - zde je grafikon sestavován podle probíhajících staveb a pokud to v Praze nepohnojí, tak to docela funguje a na babitronu je to v zásadě zelené.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.