Praha — Jak uvádějí České dráhy (ČD) ve své tiskové zprávě z 26. ledna 2010, s ohledem na to, že zahraniční železnice (tj. slovenské, maďarské a chorvatské) nechtějí v létní sezóně 2010 přispívat na provoz přímého vlaku spojujícího Českou republiku s Chorvatskem, nebude tento spoj zaveden, a to ani jako každodenní, ani jako víkendový spoj; veškeré náklady na vedení vlaku by totiž musely nést pouze ČD. To by znamenalo zvýšení nákladů, neboť při klasickém předávání vlaku mezi jednotlivými správami se jízda vlaku zaplatila i díky cestujícím v Maďarsku, např. mezi městy Györ a Szombathely. Při dosavadní běžné ceně by České dráhy musely spoj dotovat a tyto peníze by chyběly jinde. Případné promítnutí reálných nákladů do ceny jízdenky by pravděpodobně následně odradilo cestující od využití takového vlaku.
Díky vedení tohoto spoje se cestující v létě roku 2009 mohli na spojích IC 570/571 Brněnský drak setkat mimo jiné s chorvatskými vozy. Tento „babylon“ se ale letos konat nebude.
Pokud chcete letos vyrazit na dovolenou k Jaderskému moři a nechcete cestovat po silnici, v nabídce jsou přímé lehátkové vozy do černohorského Baru – na našem území vedené na vlaku EC 344/345 Avala po trase Praha - Kolín - Pardubice - Brno - Břeclav.
Zdroj: České dráhy
Takže Řecko samozřejmě nejlépe letecky, ale když po zemi, tak raději vlak (nejlépe autovlak) než bus.
Jinak to co jsem psal jsou přímé vozy na stávajících vlacích, takže vícenáklady jsou akorát na posunovaní lokomotivu v žst. Wien-Meidling a Zagreb glavni kolodvor.
Mno, nevim, povazuji se za priznivce dlouhych cest vlakem, ale za tu dlouhou cestu bych se chtel i nekam dostat. V Evrope, kde je kazdych par set kilometru uplne jine zeleznicni kralovstvi, to je docela velky problem. Respektive, krome VRT nema smysl uvazovat o nejakem dalkovem cestovani vubec. Na dalkove cestovani valkem je Rusko.
Do Splitu (narozdíl od zůstávajících letních relací) právěže ne.
Podle propočtů drah by ztráta z provozu vlaku za každou jeho jízdu dosáhla půl milionu korun. Zahraniční železnice měly také nabídnout horší trasu, která by prodloužila jízdní dobu vlaku o dvě hodiny.
Nejvíce se mi tam líbilo, ale toto:
Příznivci dlouhých cest vlakem však budou mít i přes zrušení Jadranu několik možností k uspokojení své záliby. Od poloviny června bude možné jet z Prahy bez přestupu do černohorského města Bar (doba jízdy 27 a půl hodiny) či do řecké Soluně (29 a půl hodiny).
M 474 003:
No s autem asi těžko... :)
pokud by byla ochota ÖBB a HŽ, pak by nebyl problém vést přímáky směrem do Splitu:
EC 77 "Antonín Dvořák"
Praha hl.n. 10,39
Wien-Meidling 15,23
EC 159 "Croatia"
Wien-Meidling 16,03
Zagreb gl.kol. 22,34
R 825
Zagreb gl.kol. 22,50
Split 6,56
Ovšem zpět by problém vyvstal:
R 824
Split 22,07
Zagreb gl.kol. 6,31
EC 158 "Croatia"
Zagreb gl.kol. 7,25
Wien-Meidling 13,58
EC 72 "Smetana"
Wien-Meidling 14,33
Praha hl.n. 19,21
protože Smetana je PENDOLÍNO! Pinďa by musel jet na Schubertovi o 2 hodiny později a na Smetanovi klasika, ovšem nevím zda by to bylo reálné (asi ne, že :-) ).
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.