..: Rychlík Jadran letos do Splitu nevyjede :..

Jadran, Odb.Lučební, foto: Duhy Praha — Jak uvádějí České dráhy (ČD) ve své tiskové zprávě z 26. ledna 2010, s ohledem na to, že zahraniční železnice (tj. slovenské, maďarské a chorvatské) nechtějí v létní sezóně 2010 přispívat na provoz přímého vlaku spojujícího Českou republiku s Chorvatskem, nebude tento spoj zaveden, a to ani jako každodenní, ani jako víkendový spoj; veškeré náklady na vedení vlaku by totiž musely nést pouze ČD. To by znamenalo zvýšení nákladů, neboť při klasickém předávání vlaku mezi jednotlivými správami se jízda vlaku zaplatila i díky cestujícím v Maďarsku, např. mezi městy Györ a Szombathely. Při dosavadní běžné ceně by České dráhy musely spoj dotovat a tyto peníze by chyběly jinde. Případné promítnutí reálných nákladů do ceny jízdenky by pravděpodobně následně odradilo cestující od využití takového vlaku.

Díky vedení tohoto spoje se cestující v létě roku 2009 mohli na spojích IC 570/571 Brněnský drak setkat mimo jiné s chorvatskými vozy. Tento „babylon“ se ale letos konat nebude.

Pokud chcete letos vyrazit na dovolenou k Jaderskému moři a nechcete cestovat po silnici, v nabídce jsou přímé lehátkové vozy do černohorského Baru – na našem území vedené na vlaku EC 344/345 Avala po trase Praha - Kolín - Pardubice - Brno - Břeclav.

Zdroj: České dráhy


miropiro | 2.2.2010 (7:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Jízdní řád

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
Registered user vitab 
02.02.2010 (21:56)  
Tááákže, letenky jsou zase moje hobby, takže tady se rád zarealizuju.
Především. Jet vlakem do Řecka nebo Bulharska mi příjde šílený (což říká fanoušek letecké dopravy)
Pokud jde o Varnu, tak primárně bych zkusil cestovku VVVTour - http://www.vvvtour.com/, byli jsme s nimi asi před třemi lety v Balchiku (u Varny), ale prodávají i samostatné zpáteční letenky Pardubice - Varna - Pardubice za necelých 7 tisíc. I když letět z pardubickýho letiště je, jako kdybyste do ECčka nastupovali v Praze-Klánovicích :-D
A pak bych začal hledat na netu - použil bych vyhledávač matrix - matrix.itasoftware.com, tam se sice rezervovat nedá, ale najde vám to to, co najde agent cestovky.
Dal jsem na zkoušku Praha - Varna - Praha, týden uprostřed léta (přelom Červenec/Srpen) - S Málevem s přestupem v Budapešti to vyšlo na 5 744,- za jednoho.
A pak je tu varianta low-cost, ale ta má několik zádrhelů
A) Čechy - Varna tam nenajdete, Varna není zrovna typická low-cost destinace. Dostat se za pár korun do Londýna a Paříže problém není. Dostat se za pár korun k moři a ještě k tomu na východ, to problém bývá
B) Alternativou jsou SmartWings. PseudoLowcost provozovaný českou charterovou společností Travel Service. Týden v Burgasu výjde letecky na 5 000,- z Prahy (je možnost i z Brna, ale na ceny jsem nekoukal). Jde o doprodej míst na charterových letech. Platí, že kdo dřív příjde, ten letí levněji. Výhodou SmartWings je, že v ceně je zavazadlo a občerstvení. Alternativou může být WizzAir Praha - Burgas, ten je levnější (4 500,-) ale v ceně není kufr a nedostanete najíst
C) S low costy se dá nakombinovat nějaká šílená haluz typu Praha - Londýn - Varna - Londýn - Praha klidně třeba za pár stovek, ale na všechny úseky budete muset dokupovat kufry a když vám něco uletí, tak máte HOOOOODNĚ velký problém. Navíc všude se tuším musí projít odbavením. To znamená vyzvednout kufry, projít pasovkou, odbavit kufry, projít bezpečnostní kontrolou...Pokud cestujete jen s kabinovým zavazadlem, tak to je menší problém.
Registered user kuchi 
02.02.2010 (21:15)  
semik: s letenkama je to stejne jako s jizdenkama na vlak. muzete jet vlakem na mezinarodni tarif ktery je k dispozici vzdy ale soukromy tryskac vyjde levneji (neco jako Lufthansa za 60 000Kc). Nebo muzete projit weby zeleznicnich/leteckych spolecnosti a dostanete se na podstatne zajimavejsi cenu. nema smysl resit letenky na zeleznicnim webu, pokud mate zajem muzu nabidnout muj starsi (v nekterych castech jiz neaktualni clanek):http://kuchi.signaly.cz/0811/jak-na-levne-letenky
Registered user Semík  mail  
02.02.2010 (20:55)  
kuchi: Těch 60 000,- bylo s Lufthansou přes Frankfurt. Není nad internetové vyhledávače.-) Dokážu si najít vlak za pár korun, letenky jsou pro mně španělská vesnice.
Registered user Semík  mail  
02.02.2010 (20:50)  
Error404. Tu cenu 45 000,- my řekl pán s rodinou (rodiče + 3 děti), že chtěli letět a když přišli do cestovky, tak řekli za letenky 45 000,-, pak šel na nádraží a poradili mu city star za 11 000,-. Můžete mi dát odkaz na nějakou stránku s levnýma letenkama do Varny? Bratránek kdysi letěl se SKY EUROPE Varna - Bratislava za 45 Euro a Vídeň - Varna za 90 Euro. Jenže jaksi dotyčná letecká společnost už neexistuje.
02.02.2010 (20:36)  
Śkoda je to ani ne tak kvůli nadšencům, ale s ohledem na něco, čemu se říká "externí náklady dopravy". V tomto ohledu na sebe auto nebo letadlo ve výsledku také nevydělá, ba možná prodělá více než vlak. Ale protože tyto náklady si nese zatím každý poškozovaný (tedy každý z nás na Zemi) sám a není dost společenské vůle s tím něco dělat, dopadá to takto. Tím si nestýskám po pomalém kodrcání se na dlouhé vzdálenosti, nýbrž po promarněné možnosti rychlé a úsporné (dálkové) dopravy. Takže podle mě není namístě ani přílišné oplakávání, ale ani přílišné zahazování myšlenky na toto dálkové spojení. Problém je, že státy na cestě sice nechtějí hradit náklady na vlak, ale s radostí snesou možná vyšší náklady spojené s následky hromadného přesunu Evropy po silnicích. Debata o cenách pro cestujícícho se v tomto světle stává celkem nepodstatná, byť i cenová politika je důležitá.
Registered user kuchi 
02.02.2010 (20:28)  
semik: letadlo za 60 000Kc? po evrope (uznavam ze na vychod je situace ponekud horsi, ale napr do burgasu se daly najit rozumne tarify - vim, neni to varna) maximalne do 2000kc/return za osobu. Pri trose snahy neni problem aby 5 lidi letelo po evrope do 100kc/5osob/return
ale chapu ty co si zvoli vlak, spousta zazitku uz po ceste, zadna otrava pri bezpecnostni kontrole, krajina kolem... letos mam neco podobneho v planu:-)
02.02.2010 (18:53)  
Bodejť, kdo by tím taky jezdil... Šotoušci tím nepojedou a ostatní využijí k cestě na dovolenou rychlejší a/nebo komfortnější dopravu.
02.02.2010 (18:43)  
Stoupa:
Denní EC na lehátka obvykle nečeká ani minutu. A rychlost EC taky neomezují, neb mohou 160 (často narozdíl od kmenových vozů řazených na EC...).
Registered user stoupa  mail  
02.02.2010 (17:09)  
2 Martin Jarath:

Kurzák / lehátko mi tak nějak připadá jako pěst na oko.

Srovnejme si: Kdysi dávno pradávno u nás jezdily vlaky s duchem EC 2 (Hungaria - Vindobona a oba s "motorovou jednotkou", při dobré vůli i mezifederální Košičan). A byly to ostře sledované vlaky. A měly o něco lepší komfort i jízdní časy. Dnes takových vlaků máme povícero. Hurá.

Kdysi dávno pradávno přes nás jezdily vlaky od daleka do daleka s názvy Balt-Orient-Expres či Panonia. V létě se rozrůstaly "kurzákama" na 20 - 22 kočárů přerůzných správ a obdivuhodné kvality. S odstupem času se neostýchám jim říci "Nomád - Expres". Ano, měly (a asi by i znova měly) vytížení. A často měly sekeru. Obvykle v hodinách

Dát kurzák na EC mi přijde, jako zapřahnout za limuzinu Medvěda nákladní dvouosý courák výroba samo domo v 70. letech. Nechat EC kdekoliv čekat, než odkudsi přijede zpožděný kurzák, to je popření jité priority EC.

Můj názor je možná nelidský. ale můj.
02.02.2010 (16:35)  
Semík: A to je BC nebo první třída za tuto cenu? Není problém koupit zpáteční letenku pro 2 dospělé a 2 děti za 16000 se vším všudy. A je to rychle, čistě a pohodlně, což se o tomto rychlíku říct moc nedalo.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2022 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko