..: Rychlík Jadran letos do Splitu nevyjede :..

Jadran, Odb.Lučební, foto: Duhy Praha — Jak uvádějí České dráhy (ČD) ve své tiskové zprávě z 26. ledna 2010, s ohledem na to, že zahraniční železnice (tj. slovenské, maďarské a chorvatské) nechtějí v létní sezóně 2010 přispívat na provoz přímého vlaku spojujícího Českou republiku s Chorvatskem, nebude tento spoj zaveden, a to ani jako každodenní, ani jako víkendový spoj; veškeré náklady na vedení vlaku by totiž musely nést pouze ČD. To by znamenalo zvýšení nákladů, neboť při klasickém předávání vlaku mezi jednotlivými správami se jízda vlaku zaplatila i díky cestujícím v Maďarsku, např. mezi městy Györ a Szombathely. Při dosavadní běžné ceně by České dráhy musely spoj dotovat a tyto peníze by chyběly jinde. Případné promítnutí reálných nákladů do ceny jízdenky by pravděpodobně následně odradilo cestující od využití takového vlaku.

Díky vedení tohoto spoje se cestující v létě roku 2009 mohli na spojích IC 570/571 Brněnský drak setkat mimo jiné s chorvatskými vozy. Tento „babylon“ se ale letos konat nebude.

Pokud chcete letos vyrazit na dovolenou k Jaderskému moři a nechcete cestovat po silnici, v nabídce jsou přímé lehátkové vozy do černohorského Baru – na našem území vedené na vlaku EC 344/345 Avala po trase Praha - Kolín - Pardubice - Brno - Břeclav.

Zdroj: České dráhy


miropiro | 2.2.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
12.02.2010 (9:06)  
200€ je myslim min nez 7000:-)
registrovaný uživatel tenzor 
12.02.2010 (8:58)  
Jj, ten od Slavkova :)
Letos asi poletim do Spanelska, vypada to, ze Iberia lita z Vidne do Madridu a Barcelony primo a vyjde to o dost levneji nez pres jakekoli vyhledavace letenek, pokud se to zabookuje primo u nich (cca 7 000 na osobu). Je zajimave, ze z Prahy by to bylo drazsi a vetsinou s prestupem... jenom ne prestup, jedno letadlo se zpozdi a mozna poletim dal nekdy vecer.
Dalsi moznost je Wizz Air ci jak se to jmenuje, kde to vyjde asi na polovinu, ale leti se v dost spatnem case a po krachu SE mam vazne strach si rezervovat letenku u nizkonakladovky pul roku dopredu.
Jinak sorry za off-topic, tohle uz nema s Jadranem ani vzdalene nic spolecneho (max. to, ze kdyz jsem zkousel spis z legrace hledat vlak do Barcelony, tak to bylo s 5ti prestupy, asi 30 hodin cesty a se vsemi priplatky drazsi nez letadlo).
registrovaný uživatel M 
11.02.2010 (20:12)  
Pekny no, zase si vem, ze kdybys letel v premium, tak nemas o cem psat:-)
Uz se mi pletete - ty jsi ten od Slavkova? Zkusil bych Lufthansu - za 100 eur z Vidne do Frankfurtu a za 100 dalsich z Frankfurt do Barcelony. Neni to zadarmo, ale zase to neni s "mozna doletim, mozna ne". Air Berlin to da i za neco min.
Nebo si koupit last moment a bydlet jinde no...
registrovaný uživatel tenzor 
11.02.2010 (9:09)  
Moje zkusenosti s cestovanim do Recka:
rok 2008
Zjistil jsem, ze jede primy lehatkovy vagon do Solune.. jeli jsme ve dvou, jizdenka vcetne priplatku necelych 7k. V lehatkovem kupe jsme byli sami, cesta tam bez problemu, az na to, ze jsme dojeli o 3 a pul hodiny pozde (hlavne kvuli celnikum a stavu madarskych a srbskych zeleznic). Na ceste zpet zacaly problemy - do Belehradu jsme dojeli pozde a vlak do Budapesti na nas necekal. Vzapeti nas odtahli na hranice, kde jsme stali skoro 5 hodin ve vedru, nez si pro nas z Madarska prijela lokomotiva (a to jen proto, ze krome vozu CD tam stal i madarsky, jinak bychom tam nejspis byli do dalsiho dne). Na Keleti jsme dojeli 6 minut pred odjezdem posledniho vlaku a ti madarsti *censored* se nami vubec nezabyvali, na dotaz rekli, ze by si zpozdili vlak - to, ze tam stala i pul hodiny zpozdena Hungaria ci co to tenkrat jezdilo kolem pul osme, jim nevadilo. Nez jsme pochopili, ze bychom meli rychle prestoupit, ujely nam oba vlaky. Noc jsme stravili na nadrazi, nastesti nas nedali do kopriv, jak vyhrozovali, kde by hrozilo silne nebezpeci prepadeni a okradeni.. do Brna jsme dojeli se zpozdenim 14 hodin.
Rok 2009:
Po spatnych zkusenostech s cestou vlakem zpet, zpusobenych vlastne prostym faktem, ze po prekroceni madarskych hranic opoustite civilizaci a prijizdite na Balkan, jsme se rozhodli (tentokrat ve trech lidech) letet bud tam i zpet letadlem nebo jet tam vlakem (prece jen pri oblibene zabave leteckych spolecnosti ztracet zavazadla je docela neprijemne, kdyz mate zamluveny hotel v Thessalonice a dalsi den uz mate ubytovani treba v Larisse) a zpet letet. Bohuzel v dobe, kdy uz jsme znali terminy cesty, tj. ctvrt roku pred odletem, se NEDALO sehnat letenku pod 10 000 na osobu jinde nez u Sky Europe (tam to nakonec vychazelo jen na 4 000 dohromady), coz jsme udelali, ale 14 dni pred odletem spolecnost zkrachovala a musela se opet resit doprava vlakem. Protoze nam v CD tvrdili, ze 3 mista uz v primem lehatkovem vozu nejsou (nebyla to pravda, CD travel Praha si zabookovala pul vagonu, kde pak bylo prazdno - krasna ukazka efektivity hospodareni), koupili jsme si nakonec luzka z Belehradu do Solune a zpet, s tim, ze budeme v Belehrade prestupovat. Cestou tam nastal problem uz pred Belehradem, kdy Srbove pousteli prednostne osobaky a zpozdili mezinarodni EC na poslednich 150 kilometrech asi o hodinu a pul, po vystoupeni v Belehradu nikde nebylo psane, odkud jede Hellas express a nikdo se s nami nechtel anglicky bavit a kdyz jsme mluvili cesky, taky ne (asi pomsta za uznane Kosovo), do odjezdu zbyvalo par minut, infarktova situace, nakonec jsem zjistil kolej z rozpisu odjezdu, ktery byl schovany na zahradce nadrazni restaurace. Do Solune jsme dojeli klasicky pozde, tentokrat hlavne diky srbskym zeleznicim, jinak srbske luzkove kupe (za cca 2 300 jednim smerem) bylo v nekterych ohledech horsi nez lehatkove CD. Zpatecni cesta vestila jen problemy, v dobe odjezdu jeste vlak do Solune vubec nedojel, ale fira se to pak snazil dohnat (zazili jsme humornou situaci, kdy jel lehce pres 160 v obloucich, kde snad ani tolik nemohlo byt povoleno a vsude zacaly praskat dvere od kupecek, protoze magnety, ktere je drzely otevrene, takovou odstredivou silu nemohly vydrzet). Samozrejme, do Belehradu jsme dojeli pozde a EC do Prahy nestihli, ale vedeli jsme o rychliku do Budapesti s navaznosti na dalsi vlaky do Brna. Rychlik prijel pozde a po 100 km uz mel 2 hodiny zpozdeni, protoze napr. na jednom nadrazi vyuzili nasi lokomotivu k posunu nakladnich vagonu. Nastesti na madarske strane nam vymenili lokomotivu a pak jel fira podobnym stylem jako ten recky, s tim rozdilem, ze byly horsi trate (102-103 zrejme na 100, v obloucich ale zpomaloval :) ) .. takze nakonec jsme nemuseli hledat hotel v Budapesti ale stihli jsme prestoupit na vlak do Brna, kam jsme dorazili kolem jedne v noci, tedy tentokrat jen s 5 hodinovym zpozdenim.
Takze na dlouhe cesty letadlo ano (i kdyz pak chybi ta romantika a adrenalin ... :) ), nicmene nechapu, jakym zpusobem si mam koupit letenku za par supu, pokud pul roku dopredu nevybiram vyhodne datum letu (vetsinou je to tak, ze clovek nemuze jet na dovolenou, kdy se mu zlibi a pokud to vi ctvrt roku dopredu, je to luxus). Normalni letenka do Recka nebo Spanelska nebo podobne vzdalenych destinaci vcetne poplatku bohuzel stoji kolem 10 000, vyrazne mene jen u nizkonakladovek.
05.02.2010 (17:41)  
Když jsme u toho Jadranu, tak jsem zjistil, že v sekci ,,Řazení´´ není ŽP:-).
registrovaný uživatel M 
05.02.2010 (11:11)  
Je-li cesta cilem, tak jiste...
Ad tri minuty: Co je lepsi? Prijit k doktorovi, ktery ouraduje vedle v baraku a pak tam cekat pul hodiny nebo se objednat k doktorovi, ktery je dve hodiny daleko, ale neceka se..?
Komedie se zavazadly - ano, na prevazeni pisku letadlo dobry prostredek neni. Akorat ja osobne jsem se u te komedie nikdy "nesmal" (je zajimavy, ze nejvetsi problem s kontrolou a limitem maji ti, kteri litaji "casto")...
04.02.2010 (22:49)  
vitab : no jo tak to budeme muset zavést bezpečnostní kontroly i v metru ... konec konců u každého vozidla vjíždějícího do tunelu .... i na silnici ...
53 hodin ve vlaku z Prahy do St. Peterburgu bylo mnohem zajímavějších a pohodlnějších než několik hodin v letadle ...
Zásadní je co od toho dopravního prostředku, resp. zpúsobu cestování, který jste si zvolil očekáváte. Jako "správně trhlý šotouš" jsem jel kupříkladu z Krakowa do Constance přes Ukrajinu a po projetí nějakých tratí v Rumunsku "na otoč" zase zpátky ... Tolik legrace a příjemných zážitků bych si v letadle jistě neužil ...

Foxx : nejde o ty tři minuty. Na nádraží lze přijít tři minuty před příjezdem/odjezdem vlaku s jízdenkou v kapse, u letadla to objektivně nejde, k tomu navíc komedie s váhou zavazadla, s nímž se následně zachází jako s pytlem brambor.
registrovaný uživatel M 
04.02.2010 (1:27)  
Ja te taky nechtel hnat z Luhacovic pres Prahu ale:-)
registrovaný uživatel Semík  mail  
03.02.2010 (22:03)  
M: O Vídni jsem nepsal. Navíc dosažené časy letadlem z Prahy a Ostravy jsou uvedeny o několik příspěvků níže. Kdosi mne "doporučoval" S low costy se dá nakombinovat nějaká šílená haluz typu Praha - Londýn - Varna - Londýn - Praha klidně třeba za pár stovek...... Jak mám vědět, že když napíšete z Břeclavi, že poletíte přímo a z Vídně. -)
registrovaný uživatel M 
03.02.2010 (17:11)  
Letadlem je to z Vidne (vcetne cesty z Breclavi) do Varny vic jak 10 hodin? Aleale... Poprosil bych o pojmy, nikoliv dojmy...
Frankfurt mam z Brna door-to-door 6.5 hodiny vcetne vseho (sice je to jako "obchodni cestujici", ale ze samotne Breclavi je to 5.5 a zapocitavam i "MHD" v miste priletu), takze neverim, ze by to do Varny letelo o tolik dyl:-)

Kdo chce vlakem, at jede vlakem, ale prosim nepiste sem bludy
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko