Praha — Původní plán zněl nasadit nejmodernější lokomotivy Českých drah v průběhu roku 2008. Teprve dnes, 4. den platnosti jízdního řádu 2010/2011 se ale záměr podařilo zrealizovat. Lokomotiva 380.008 z produkce plzeňského podniku Škoda Transportation odvezla 15. prosince 2010 z Prahy do Břeclavi zpožděný vlak EuroCity 171 Hungaria. Stala se tak první z 20 exemplářů řady 380, které by se v pražském depu měly objevit do poloviny roku 2011. Zatímco stroj s číslem 008 dnešním dnem nastoupil na další fázi zkušebních jízd v osobní dopravě, zbylé lokomotivy 109E nadále jezdí pod hlavičkou ČD Cargo s nákladními vlaky. Podle smlouvy navíc musí výrobce ještě zajistit schválení ve všech visegrádských zemích, Německu a Rakousku, byť v současnosti není 109E schválena ani pro celou Českou republiku. Za mnohaměsíční zpoždění tak hrozí výrobci smluvní pokuta, přičemž podle slov tiskového mluvčího ČD Petra Šťáhlavského se o konkrétních náhradách jedná.
Zdroj: ŽelPage
Dík za info, od té doby, co se ČD sekly a na Babitronu nelze sledovat jízdu zpětně, tak jsou tyto informace velmi cenné. Zvlášť, když se týkají první jízdy netrpělivě očekávané lokomotivy v čele pravidelného vlaku osobní přepravy.
A jestli jsem to z údajů dobře pochopil, tak přepřah v Břeclavi (Břeclavě?) trval jen 8 minut...
EDIT: Ale stále mi nejsou jasné ty čachry, vždyť 380 mohla odvézt IC 571 v té dřívější prohozené poloze v 11:39 z Prahy a 171 se nemusela přepřahovat. To byla ještě na cestě z Plzně či Velimi?
Ať navalí minimálně 21. exemplář, za to čekání...
Chio: "171 a 571 si v úseku Praha - Břeclav prehodili súpravy, takže gorila šla o hodinu skôr. 380 mala ísť pôvodne na 571."
Předpokládám, že 380 až na Keleti nejela, takže se na nějakou čtvrthodinku v Břeclavi při přepřahu nehledělo, však v době čtvrtletní zimní kalamity se asi ztratila... Ale abych nebyl tak ostrý, doufám, že 380 měla lepší jízdní vlastnosti než Gorilka, takže byla schopna stáhnout o pár minut víc. Když jede Taurus, je to fakt znát...
ythomas_ct: "Čtyřsystémový Vectron od Siemense byl představen "až letos"
Hmm, takže 380 moc velký časový náskok v uvedení na trh nemá...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.