..: Škoda 109E poprvé na osobním vlaku Českých drah :..

ČD 380.008, EC 171 Hungaria, Praha-Kyje, 15. 12. 2010, foto: Richard Weber Praha — Původní plán zněl nasadit nejmodernější lokomotivy Českých drah v průběhu roku 2008. Teprve dnes, 4. den platnosti jízdního řádu 2010/2011 se ale záměr podařilo zrealizovat. Lokomotiva 380.008 z produkce plzeňského podniku Škoda Transportation odvezla 15. prosince 2010 z Prahy do Břeclavi zpožděný vlak EuroCity 171 Hungaria. Stala se tak první z 20 exemplářů řady 380, které by se v pražském depu měly objevit do poloviny roku 2011. Zatímco stroj s číslem 008 dnešním dnem nastoupil na další fázi zkušebních jízd v osobní dopravě, zbylé lokomotivy 109E nadále jezdí pod hlavičkou ČD Cargo s nákladními vlaky. Podle smlouvy navíc musí výrobce ještě zajistit schválení ve všech visegrádských zemích, Německu a Rakousku, byť v současnosti není 109E schválena ani pro celou Českou republiku. Za mnohaměsíční zpoždění tak hrozí výrobci smluvní pokuta, přičemž podle slov tiskového mluvčího ČD Petra Šťáhlavského se o konkrétních náhradách jedná.

Zdroj: ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 15.12.2010 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Busman 
15.12.2010 (18:26)  
tarten:

Dík za info, od té doby, co se ČD sekly a na Babitronu nelze sledovat jízdu zpětně, tak jsou tyto informace velmi cenné. Zvlášť, když se týkají první jízdy netrpělivě očekávané lokomotivy v čele pravidelného vlaku osobní přepravy.

A jestli jsem to z údajů dobře pochopil, tak přepřah v Břeclavi (Břeclavě?) trval jen 8 minut...

EDIT: Ale stále mi nejsou jasné ty čachry, vždyť 380 mohla odvézt IC 571 v té dřívější prohozené poloze v 11:39 z Prahy a 171 se nemusela přepřahovat. To byla ještě na cestě z Plzně či Velimi?
registrovaný uživatel tarten 
15.12.2010 (18:17)  
Busman: 380 na IC 571 v tom sněhu nestáhla nic. Začala se zpožděním cca 7 min. a po propadu na nějakých 13 minut v Chocni přistála v Brně s 9 minutami. Ty si udržela do Břeclavi. Tak soupravu odevzdala, zřejmě gorile z náhradní dojeté před hodinou soupravy, a dál to jelo jako Hungaria se sekerou 60+17 minut. 380 pak odlezla na R 810 (né to není orchestrión) na Brno.
registrovaný uživatel Busman 
15.12.2010 (18:05)  
"hrozí výrobci smluvní pokuta ... o konkrétních náhradách se jedná"

Ať navalí minimálně 21. exemplář, za to čekání...

Chio: "171 a 571 si v úseku Praha - Břeclav prehodili súpravy, takže gorila šla o hodinu skôr. 380 mala ísť pôvodne na 571."

Předpokládám, že 380 až na Keleti nejela, takže se na nějakou čtvrthodinku v Břeclavi při přepřahu nehledělo, však v době čtvrtletní zimní kalamity se asi ztratila... Ale abych nebyl tak ostrý, doufám, že 380 měla lepší jízdní vlastnosti než Gorilka, takže byla schopna stáhnout o pár minut víc. Když jede Taurus, je to fakt znát...

ythomas_ct: "Čtyřsystémový Vectron od Siemense byl představen "až letos"

Hmm, takže 380 moc velký časový náskok v uvedení na trh nemá...
registrovaný uživatel ReActor  mail  
15.12.2010 (17:49)  
muhahahaha... teď jen zvýšit na pár úsecích rychlost ze 160ti na 200 a jak rychle bude jezdit Jančura?
registrovaný uživatel Honza  mail  
15.12.2010 (17:34)  
ythomas_ct to upřesnil, děkuju. Kde je ale na SS soustavě u nás zaručen takový odběr?
15.12.2010 (17:29)  
Ad matti: Ano i ne. Trvalý výkon 6,4 MW, krátkodobě 7,2 MW. Ale je pravda, že těch 6400 kW trvalého výkonu nemá na všech třech napájecích systémech jen tak někdo. On koneckonců lokomotivu této kategorie (univerzální, třísystémová, výkon a maximální rychlost a především pak splňující TSI) o hmotnosti "pouhých" 88,2 t taky nedělá každý. Čtyřsystémový Vectron od Siemense byl představen "až letos" a na bočnici má napsáno 90 t...
registrovaný uživatel Anowis 
15.12.2010 (17:25)  
Jiří Kocurek: Jaký to bude mít smysl, že Škodovka pojede do ciziny?
registrovaný uživatel Honza  mail  
15.12.2010 (17:20)  
matti: jen 6,5 MW
registrovaný uživatel matti 
15.12.2010 (17:09)  
mám dotaz, podle některých zdrojů má jít o nejvýkonnější čtyřnápravovou elektrickou lokomotivu na světě - se svými 7 200 kW má předčit i Tauruse apod., je tomu tak?
registrovaný uživatel Honza  mail  
15.12.2010 (16:55)  
Doufám, že se jí dočkáme taky na rychlíku Děčín - Praha, nebo na osobáku Děčín - Most, jako zkušební.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko