Praha — Původní plán zněl nasadit nejmodernější lokomotivy Českých drah v průběhu roku 2008. Teprve dnes, 4. den platnosti jízdního řádu 2010/2011 se ale záměr podařilo zrealizovat. Lokomotiva 380.008 z produkce plzeňského podniku Škoda Transportation odvezla 15. prosince 2010 z Prahy do Břeclavi zpožděný vlak EuroCity 171 Hungaria. Stala se tak první z 20 exemplářů řady 380, které by se v pražském depu měly objevit do poloviny roku 2011. Zatímco stroj s číslem 008 dnešním dnem nastoupil na další fázi zkušebních jízd v osobní dopravě, zbylé lokomotivy 109E nadále jezdí pod hlavičkou ČD Cargo s nákladními vlaky. Podle smlouvy navíc musí výrobce ještě zajistit schválení ve všech visegrádských zemích, Německu a Rakousku, byť v současnosti není 109E schválena ani pro celou Českou republiku. Za mnohaměsíční zpoždění tak hrozí výrobci smluvní pokuta, přičemž podle slov tiskového mluvčího ČD Petra Šťáhlavského se o konkrétních náhradách jedná.
Zdroj: ŽelPage
Paštikář až tak pomalý být nemusí. Rozdíl 200 km/h a 160 km/h za Pardubicemi může dát tak 2 minuty. Pokud by paštikář splnil sen o pozdější rekonstrukci na 189 km/h, tak to bude tak půlminutka. Pendolino má samozřejmě výhodu klopení, to může být do Ostravy ale prý i jen takových 5 minut k dobru. Navíc s tím může dost zahýbat paštikářův poměr výkonu ke hmotnosti, na trati je změn rychlostí dost a dost. Takže to bude celkem těsný souboj. Jančura s peršounama se samozřejmě nechytá. Uvidíme v reálu. ;-)
Jenže BR 103 byla na rozdíl od 380 šestinápravová, víme? :)
Viz:
http://translate.google.cz/translate?hl=cs&sl=de&u=http://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_103&ei=4wgJTa3cJsqZ8QOo-c0u&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=9&ved=0CEwQ7gEwCA&prev=/search%3Fq%3DBR103%26hl%3Dcs%26client%3Dfirefox-a%26hs%3DmXH%26rls%3Dorg.mozilla:cs:official%26prmd%3Div
Pokud by někdo namítal, že jde o zastaralý typ, tak přidávám ještě jeden příklad řada RE 460 SBB:
http://translate.google.cz/translate?hl=cs&sl=de&tl=cs&u=http%3A%2F%2Fde.wikipedia.org%2Fwiki%2FSbb-Baureihe_460
FRK
O ICčkách nemluvim... :-) nebo do toho zahrnujete i vlaky IC-Pendolino s komerčním názvem SuperCity :o) ČD má i vyšší kategorie ...
Velký krok pro ČD v hrozící vnitrostátní konkurenci, ještě větší pro Škodu Transportion v té zahraniční. HURÁÁÁ!!!
tarten: ČD a paštikář jako rychlé spojení s Ostravou, Jančura jako pomalejší
Paštikář má mít taky 160kmph vlaky ne? a to bude taktéž pomalé :-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.