..: Škoda 109E poprvé na osobním vlaku Českých drah :..

ČD 380.008, EC 171 Hungaria, Praha-Kyje, 15. 12. 2010, foto: Richard Weber Praha — Původní plán zněl nasadit nejmodernější lokomotivy Českých drah v průběhu roku 2008. Teprve dnes, 4. den platnosti jízdního řádu 2010/2011 se ale záměr podařilo zrealizovat. Lokomotiva 380.008 z produkce plzeňského podniku Škoda Transportation odvezla 15. prosince 2010 z Prahy do Břeclavi zpožděný vlak EuroCity 171 Hungaria. Stala se tak první z 20 exemplářů řady 380, které by se v pražském depu měly objevit do poloviny roku 2011. Zatímco stroj s číslem 008 dnešním dnem nastoupil na další fázi zkušebních jízd v osobní dopravě, zbylé lokomotivy 109E nadále jezdí pod hlavičkou ČD Cargo s nákladními vlaky. Podle smlouvy navíc musí výrobce ještě zajistit schválení ve všech visegrádských zemích, Německu a Rakousku, byť v současnosti není 109E schválena ani pro celou Českou republiku. Za mnohaměsíční zpoždění tak hrozí výrobci smluvní pokuta, přičemž podle slov tiskového mluvčího ČD Petra Šťáhlavského se o konkrétních náhradách jedná.

Zdroj: ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 15.12.2010 (15:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer btv 
15.12.2010 (20:30)  
Výkon: je dán součinem okamžité rychlosti a tažné síly. Maximální tažná síla je omezena aktuálními adhezními podmínkami. Po dosažení maximální traťové (nebo jiné omezující) rychlosti vlak obvykle již nezrychluje, takže není třeba dosahovat maximální tažné síly. Jinými slovy - maximálního výkonu je dosahováno pouze krátkodobě. Viz. trakční charakteristika http://www.cdrail.cz/VTS/CLANKY/vts26/2601.pdf
Registrierter Benutzer tarten 
15.12.2010 (20:18)  
Já bych razil Z = "zastávkový vlak". Pak by se ani nemuselo hlásat "blablabla, vlak staví ve všech stanicích a zastávkách". Na Hlaváku by se ušetřilo moře času. Ale mě se nikdo neptá. :-))
Registrierter Benutzer tarten 
15.12.2010 (20:14)  
ReActor: Paštikář má mít taky 160kmph vlaky ne? a to bude taktéž pomalé :-)

Paštikář až tak pomalý být nemusí. Rozdíl 200 km/h a 160 km/h za Pardubicemi může dát tak 2 minuty. Pokud by paštikář splnil sen o pozdější rekonstrukci na 189 km/h, tak to bude tak půlminutka. Pendolino má samozřejmě výhodu klopení, to může být do Ostravy ale prý i jen takových 5 minut k dobru. Navíc s tím může dost zahýbat paštikářův poměr výkonu ke hmotnosti, na trati je změn rychlostí dost a dost. Takže to bude celkem těsný souboj. Jančura s peršounama se samozřejmě nechytá. Uvidíme v reálu. ;-)
Registrierter Benutzer Honza  mail  
15.12.2010 (20:14)  
Kdo vymyslel tak blbou přezdívku!?
Registrierter Benutzer Busman 
15.12.2010 (20:02)  
Nick: jasný, 11 minut, 3 minuty pravidelný pobyt + 8minutový nárůst zpoždění. Ovšem z toho mecheche bylo kulový. Na Nóvě jen sníh, sníh a prd.
Registrierter Benutzer Natix  mail  
15.12.2010 (20:00)  
Farkač Karel:
Jenže BR 103 byla na rozdíl od 380 šestinápravová, víme? :)
15.12.2010 (19:36)  
Jen bych si dovolil upozornit na to, že německé lokomotivy řady 103 měly výkon téměř 7 a 1/2 mega. Takže já ze stroje řady 380 nejsem zase tolik odvázaný. A též si myslím, že to byla i hezčí mašinka.
Viz:
http://translate.google.cz/translate?hl=cs&sl=de&u=http://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_103&ei=4wgJTa3cJsqZ8QOo-c0u&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=9&ved=0CEwQ7gEwCA&prev=/search%3Fq%3DBR103%26hl%3Dcs%26client%3Dfirefox-a%26hs%3DmXH%26rls%3Dorg.mozilla:cs:official%26prmd%3Div
Pokud by někdo namítal, že jde o zastaralý typ, tak přidávám ještě jeden příklad řada RE 460 SBB:
http://translate.google.cz/translate?hl=cs&sl=de&tl=cs&u=http%3A%2F%2Fde.wikipedia.org%2Fwiki%2FSbb-Baureihe_460
FRK
Editor oder ŽP Admin Nick  mail  
15.12.2010 (19:35)  
Busman: Zastávka v Břeclavi trvala celkem 11 minut: 16:06-16:17. Jinak v Praze byla naplánovaná "sláva" (http://www.k-report.net/discus/nahledy/510971.jpg a http://www.novinky.cz/ekonomika/219800-nova-lokomotiva-skoda-jede-az-200-km-h-poprve-vyrazila-s-cestujicimi.html) a tak by přítomné ouřady a zástupce médií asi nepotěšilo, kdyby je u nástupiště čekala gorila s tím, že 380 odjela o hodinu dříve ;-)
Registrierter Benutzer ReActor  mail  
15.12.2010 (19:32)  
JP:"Do Ostravy? No pořád stejně jako ČD, možná rychleji. Záleží na tom, jestli se ČD podaří někdy zbavit všech 140kových vozů z ICček."

O ICčkách nemluvim... :-) nebo do toho zahrnujete i vlaky IC-Pendolino s komerčním názvem SuperCity :o) ČD má i vyšší kategorie ...

Velký krok pro ČD v hrozící vnitrostátní konkurenci, ještě větší pro Škodu Transportion v té zahraniční. HURÁÁÁ!!!

tarten: ČD a paštikář jako rychlé spojení s Ostravou, Jančura jako pomalejší

Paštikář má mít taky 160kmph vlaky ne? a to bude taktéž pomalé :-)
Editor oder ŽP Admin RaPa  mail  
15.12.2010 (19:26)  
M: Dá se použít vlak osobní dopravy (vs. vlak nákladní dopravy).
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko