..: Škoda 109E poprvé na osobním vlaku Českých drah :..

ČD 380.008, EC 171 Hungaria, Praha-Kyje, 15. 12. 2010, foto: Richard Weber Praha — Původní plán zněl nasadit nejmodernější lokomotivy Českých drah v průběhu roku 2008. Teprve dnes, 4. den platnosti jízdního řádu 2010/2011 se ale záměr podařilo zrealizovat. Lokomotiva 380.008 z produkce plzeňského podniku Škoda Transportation odvezla 15. prosince 2010 z Prahy do Břeclavi zpožděný vlak EuroCity 171 Hungaria. Stala se tak první z 20 exemplářů řady 380, které by se v pražském depu měly objevit do poloviny roku 2011. Zatímco stroj s číslem 008 dnešním dnem nastoupil na další fázi zkušebních jízd v osobní dopravě, zbylé lokomotivy 109E nadále jezdí pod hlavičkou ČD Cargo s nákladními vlaky. Podle smlouvy navíc musí výrobce ještě zajistit schválení ve všech visegrádských zemích, Německu a Rakousku, byť v současnosti není 109E schválena ani pro celou Českou republiku. Za mnohaměsíční zpoždění tak hrozí výrobci smluvní pokuta, přičemž podle slov tiskového mluvčího ČD Petra Šťáhlavského se o konkrétních náhradách jedná.

Zdroj: ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 15.12.2010 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
15.12.2010 (19:26)  
M > me napada jedine oznaceni courak ci vymetak, nebo pripadne oficialne lepe znejici zastavkovy vlak ... ale ekvivalentni oznaceni osobniho vlaku ve smyslu protikladu k nakladnimu me nenapada.
registrovaný uživatel M 
15.12.2010 (19:17)  
Existuje nejaka terminologie, ktera by odlisila osobni vlak (jako "opak" nakladniho) a osobni vlak (jako ten pomalejsi nez spesny vlak)?
registrovaný uživatel Busman 
15.12.2010 (19:07)  
tarten:

Dík. Pobyt v Břeclavi činí 3 minuty, takže přepřah přihodil jen dalších 5 minut. To za reklamu v celoplošných TV stojí (zaplatit ji by vyšlo dráž) a na Nóvě by asi nebyli rádi, kdyby jim dispečer brnknul, že mašina pojede o hoďku dřív. Mě jen nenapadlo, že na to budou volat média, bál bych se, že tu pozdní dodávku ještě rozmáznou a bude z toho nakonec negativní sdělení.

Tak jsem zvědav, jak to ve zprávách podají. V dnešním světě realita není skutečnost, ale mediální podání. Noviny a různé zkazky jsou vždy hlavním pramenem historie...
registrovaný uživatel tarten 
15.12.2010 (19:02)  
Multi:
Přesně tak, také mi to připadalo jako solidní jízda na jistotu. Ale možná by to až tak moc mačkat nešlo. 380 sice může 160 a lépe táhne, ale v obloucích jede (zatím?) jen na dolní rychlostníky.
registrovaný uživatel tarten 
15.12.2010 (18:53)  
Busman: a na Babitronu nelze sledovat jízdu zpětně
To vlastně není tak úplně pravda, pro EC na Slovensko lze: http://poloha.vlaku.info/cs/vlak/171/ ;-)

A jestli jsem to z údajů dobře pochopil, tak přepřah v Břeclavi (Břeclavě?) trval jen 8 minut...
No ona tam v té Břeclavi(ě?) je podle GVD ještě nějaká ta minutka prostoje. Asi na střídání čet.

EDIT: Ale stále mi nejsou jasné ty čachry, vždyť 380 mohla odvézt IC 571 v té dřívější prohozené poloze v 11:39 z Prahy a 171 se nemusela přepřahovat. To byla ještě na cestě z Plzně či Velimi?
Nevím co s ní bylo, ale třeba nechtěli zklamat televizi co to točila, když už to mrskli do médií.
registrovaný uživatel Multi 
15.12.2010 (18:52)  
Podle mě dnes s tou 380 nijak zvlášť nehrotili, přeci jen to byla první jízda na osobce a byla dost mediálně sledovaná. Takže by se případný průšvih pěkně rozmázl.
registrovaný uživatel tarten 
15.12.2010 (18:45)  
Josef Petrák: Do Ostravy? No pořád stejně jako ČD, možná rychleji.

Jak se to vezme. Jančura rád říká, že bude konkurovat Pendolinu. Je ale podle jízdního řádu na těch 3 hodinách o 37 min. pomalejší. Rychlost 200 km/h by mohla ten rozdíl prohloubit třeba o 2 minuty. Takže ne jako ČD.

Reálně ale bude konkurovat spíš IC/EC ČD, které je teď podle jízdního řádu o 4 min. pomalejší než on. Pokud by tam nastoupila 380 s vozy o rychlosti aspoň 160, vypadalo by to už asi dost jinak. Při očekávaném snížení počtu ČD IC/EC kvůli sebraným "dotacím" by to takhle být opravdu mohlo. ČD a paštikář jako rychlé spojení s Ostravou, Jančura jako pomalejší, ale příjemné a možná stále ještě o chlup levnější.
registrovaný uživatel JK ml. 
15.12.2010 (18:38)  
šmarjá do vršovic nééé. Až tenhle nástroj dostanou do rukou místní létající důchodci někde v Ostravě, Přerově nebo tak někde na cestu domů na konec šichty s jasným úkolem smazat 15 min sekery, tak to tedy po cestě aby elektroúsek naposled pomazal izolátory na měnírnách:-)Ne vážně takový výkon to je přece na stejnosměrném napětí odběr dou tří vlaků najednou v jednom úseku, jaká je rezerva měníren, nebyl s výpadky měníren problém při testování na nákladech?

S tím krácením si myslím, že to bude jen lepší až to hoši dostanou do ruky, přibude čtyřbarového brždění do peronů a rozjezdů na mezi adheze, pak dojde i na krácení nebál bych se....Postarší báječní muži s klikou už zvládli jinší materiál než toto :-)
registrovaný uživatel Sim 
15.12.2010 (18:29)  
Jiří Hovorka > jojo, chtelo by to zanest do kalendare ... a aby to znelo dostatecne honosne, chtelo by to jeste nazev "den Zazraku" nebo neco takovyho :-)

No a uplne z jiny strany - kdysi jsem se na to ptal na k-rep, neuspesne; ma nekdo tucha, jak to je vlastne s financovanim zkusebniho provozu? Jde mi konkretne o to, zda pri jezdeni pod hlavickou CDC plati Cargo Skodovce za pronajem stroje, nebo Skodovka Cargu za testovani ... pripadne jak by se resila nejaka havarie (staci auto na prejezdu a skoda na masine muze byt znacna, nicmene i pitome "umreni" lokomotivy na trati by zrejme znamenalo - aspon ve vyspelem svete - penalizaci za blokovani koleji ze strany SZDC).

No a pak by me taky docela zajimalo, jak se lisi zkusebni provoz s cestujicimi od standardniho provozu - napada me, ze muzou byt jen docasna razitka, neuhrazena faktura za stroj (ktery tedy muze byt stale v majetku vyrobce) a ze fira musi sledovat nektere veliciny navic ... ale to jsou vsechno jen hypotezy myslenkovych pochodu moji hlavy.
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko