Praha — Původní plán zněl nasadit nejmodernější lokomotivy Českých drah v průběhu roku 2008. Teprve dnes, 4. den platnosti jízdního řádu 2010/2011 se ale záměr podařilo zrealizovat. Lokomotiva 380.008 z produkce plzeňského podniku Škoda Transportation odvezla 15. prosince 2010 z Prahy do Břeclavi zpožděný vlak EuroCity 171 Hungaria. Stala se tak první z 20 exemplářů řady 380, které by se v pražském depu měly objevit do poloviny roku 2011. Zatímco stroj s číslem 008 dnešním dnem nastoupil na další fázi zkušebních jízd v osobní dopravě, zbylé lokomotivy 109E nadále jezdí pod hlavičkou ČD Cargo s nákladními vlaky. Podle smlouvy navíc musí výrobce ještě zajistit schválení ve všech visegrádských zemích, Německu a Rakousku, byť v současnosti není 109E schválena ani pro celou Českou republiku. Za mnohaměsíční zpoždění tak hrozí výrobci smluvní pokuta, přičemž podle slov tiskového mluvčího ČD Petra Šťáhlavského se o konkrétních náhradách jedná.
Zdroj: ŽelPage
Dík. Pobyt v Břeclavi činí 3 minuty, takže přepřah přihodil jen dalších 5 minut. To za reklamu v celoplošných TV stojí (zaplatit ji by vyšlo dráž) a na Nóvě by asi nebyli rádi, kdyby jim dispečer brnknul, že mašina pojede o hoďku dřív. Mě jen nenapadlo, že na to budou volat média, bál bych se, že tu pozdní dodávku ještě rozmáznou a bude z toho nakonec negativní sdělení.
Tak jsem zvědav, jak to ve zprávách podají. V dnešním světě realita není skutečnost, ale mediální podání. Noviny a různé zkazky jsou vždy hlavním pramenem historie...
Přesně tak, také mi to připadalo jako solidní jízda na jistotu. Ale možná by to až tak moc mačkat nešlo. 380 sice může 160 a lépe táhne, ale v obloucích jede (zatím?) jen na dolní rychlostníky.
To vlastně není tak úplně pravda, pro EC na Slovensko lze: http://poloha.vlaku.info/cs/vlak/171/ ;-)
A jestli jsem to z údajů dobře pochopil, tak přepřah v Břeclavi (Břeclavě?) trval jen 8 minut...
No ona tam v té Břeclavi(ě?) je podle GVD ještě nějaká ta minutka prostoje. Asi na střídání čet.
EDIT: Ale stále mi nejsou jasné ty čachry, vždyť 380 mohla odvézt IC 571 v té dřívější prohozené poloze v 11:39 z Prahy a 171 se nemusela přepřahovat. To byla ještě na cestě z Plzně či Velimi?
Nevím co s ní bylo, ale třeba nechtěli zklamat televizi co to točila, když už to mrskli do médií.
http://technet.idnes.cz/cestujici-poprve-tahla-nova-lokomotiva-skoda-messerschmitt-prg-/tec_technika.asp?c=A101214_211815_tec_denik_rja
Jak se to vezme. Jančura rád říká, že bude konkurovat Pendolinu. Je ale podle jízdního řádu na těch 3 hodinách o 37 min. pomalejší. Rychlost 200 km/h by mohla ten rozdíl prohloubit třeba o 2 minuty. Takže ne jako ČD.
Reálně ale bude konkurovat spíš IC/EC ČD, které je teď podle jízdního řádu o 4 min. pomalejší než on. Pokud by tam nastoupila 380 s vozy o rychlosti aspoň 160, vypadalo by to už asi dost jinak. Při očekávaném snížení počtu ČD IC/EC kvůli sebraným "dotacím" by to takhle být opravdu mohlo. ČD a paštikář jako rychlé spojení s Ostravou, Jančura jako pomalejší, ale příjemné a možná stále ještě o chlup levnější.
S tím krácením si myslím, že to bude jen lepší až to hoši dostanou do ruky, přibude čtyřbarového brždění do peronů a rozjezdů na mezi adheze, pak dojde i na krácení nebál bych se....Postarší báječní muži s klikou už zvládli jinší materiál než toto :-)
No a uplne z jiny strany - kdysi jsem se na to ptal na k-rep, neuspesne; ma nekdo tucha, jak to je vlastne s financovanim zkusebniho provozu? Jde mi konkretne o to, zda pri jezdeni pod hlavickou CDC plati Cargo Skodovce za pronajem stroje, nebo Skodovka Cargu za testovani ... pripadne jak by se resila nejaka havarie (staci auto na prejezdu a skoda na masine muze byt znacna, nicmene i pitome "umreni" lokomotivy na trati by zrejme znamenalo - aspon ve vyspelem svete - penalizaci za blokovani koleji ze strany SZDC).
No a pak by me taky docela zajimalo, jak se lisi zkusebni provoz s cestujicimi od standardniho provozu - napada me, ze muzou byt jen docasna razitka, neuhrazena faktura za stroj (ktery tedy muze byt stale v majetku vyrobce) a ze fira musi sledovat nektere veliciny navic ... ale to jsou vsechno jen hypotezy myslenkovych pochodu moji hlavy.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.