..: Škoda 109E poprvé na osobním vlaku Českých drah :..

ČD 380.008, EC 171 Hungaria, Praha-Kyje, 15. 12. 2010, foto: Richard Weber Praha — Původní plán zněl nasadit nejmodernější lokomotivy Českých drah v průběhu roku 2008. Teprve dnes, 4. den platnosti jízdního řádu 2010/2011 se ale záměr podařilo zrealizovat. Lokomotiva 380.008 z produkce plzeňského podniku Škoda Transportation odvezla 15. prosince 2010 z Prahy do Břeclavi zpožděný vlak EuroCity 171 Hungaria. Stala se tak první z 20 exemplářů řady 380, které by se v pražském depu měly objevit do poloviny roku 2011. Zatímco stroj s číslem 008 dnešním dnem nastoupil na další fázi zkušebních jízd v osobní dopravě, zbylé lokomotivy 109E nadále jezdí pod hlavičkou ČD Cargo s nákladními vlaky. Podle smlouvy navíc musí výrobce ještě zajistit schválení ve všech visegrádských zemích, Německu a Rakousku, byť v současnosti není 109E schválena ani pro celou Českou republiku. Za mnohaměsíční zpoždění tak hrozí výrobci smluvní pokuta, přičemž podle slov tiskového mluvčího ČD Petra Šťáhlavského se o konkrétních náhradách jedná.

Zdroj: ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 15.12.2010 (15:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Honza  mail  
20.12.2010 (10:41)  
Chikatetsujin: Tak samozřejmě máte pravdu, ale vyvinout a zchválit lokomotivu dosud neobvyklé regulace a určení je přece jen jiné, než postavit něco co se dělá už běžně. Ostatně s Pendolínama to bylo myslím ještě horší a to nebylo nic nového, vždyť Alstom jednotky podobného typu vyráběl už běžně.
19.12.2010 (0:05)  
Honzo, se na mne nezlob, ale ty lokomotivy nejsou dárečky, je to obchod, soutěžilo se o něj (alespn zdánlivě) a ty lokomotivy nejsou to nejlevnější (a již ani nejmodernější) co lze na trhu pořídit.

1) Smlouvy se mají plnit
2) Když je někdo není schopen plnit, musí za to nést odpovědnost
3) Když někdo není schopen udělat splnitelnou smlouvu nese sa to odpovědnost

Škodovka samozřejmě věděla do čeho jde, sama už asynchrony postavila a schvalování jiných asynchronů dávalo jasně tušit, že bude problém, přinejmenším stejný. Spíše je tu okolnost, kdo měl v té době tušit, že se na dnešní SŽDC skutečně budou moci prohánět schválené Taurusy a jiná zahraniční zvěřina. Nemilé to překvapení pro královského dodavatele ČD, tlačící jej do nemilé pozice s vyhlídkou reálné konkurence. Do té doby "no way", berte co je...
Registrierter Benutzer Honza  mail  
17.12.2010 (19:37)  
Sim: to je pěkně blbé srovnání. Jasně že to není dobré, že se to takhle vleklo, ale tady se nesestavovalo jenom tak něco jako to auto kde se podle přání udělala netradiční výbava co není u rériové řady, tady škodovky musela vymyslet něco, co její lokomotivy nikdy neměli (elektronickou regulaci) a takové určení a výkon. A kdyby počítala s tím, jaké problémy přijdou asi by na to stanovila delší dobu. Ostatně taky přece nemůže za to, že se předpisy a požadavky mění podle toho jak se pánové vyspí.
Registrierter Benutzer Sim 
17.12.2010 (18:58)  
Honza > mno, kdyz si predstavim sebe v situaci, kdy si jdu koupit auto ... prijdu do autosalonu, kde me zavali prospekty vozu, ktery na prodejne nemaji. Prestoze si to nemuzu prohlidnout, papirove hodnoty a obrazky vypadaji dobre, takze s nima sepisu objednavku, ze mi to auto za nejakou dobu (tusim ze obvykle v tomto smeru je 1 az 3 mesice) vyrobi presne podle mych pozadavku (barvy interieru, vybava, motorizace) ... no a pak cekam.
Mezitim dam na sve soucasne auto inzerat a tyden pred terminem dodani noveho vozu dosavadni vuz prodam - proc taky mit auta dve, staci mi jedno. Ten tyden pesky chodit zvladnu...

... a tak cekam. Jenze necekam tyden, necekam mesic, ale cekam pul roku. Pak cekam rok... a oni me porad ujistuji, ze to tak je vlastne v poradku, protoze se "jen" objevily nejake nenadale komplikace, kvuli kterym prave muj vuz nemuze dostat homologaci (rekneme treba kvuli exhalacim motoru). Ve smlouve ale psano mam, ze auto prevezmu s veskerymi doklady ... a protoze jsem svoje stare auto uz prodal a tady slozil zalohu, jine nove si ani poridit nemuzu... a odstoupeni od smlouvy znamena, ze cela procedura muze zacit znovu a vracim se na zacatek... takze cekam dal.
Cekam dalsich pul roku - puvodni problem je vyresen, ale ejhle, ony se od te doby zmenily predpisy a nektere prvky v konstrukci auta uz dnes nemaji sanci projit - napriklad vyfuk, ktery dela moc velky randal. Takze mne znovu ujistuji, ze se vlastne nic nedeje, ze to "jen" musi trosku predelat, ale pak uz se konecne dockam.
No a kdyz s dvouletym zdrzenim konecne chci auto prevzit, protoze "pry je pripraveno", oznami mi prodejce, ze jeste nema vyrizeny trvale papiry ale jezdit uz muzu na prevoznich cislech - v ramci testovani. Coz pry mi urcite nebude vadit, protoze to jen a pouze znamena, ze v aute musim jezdit jen sam (= nesmim v nem vozit nikoho jineho) a nesmim s nim za hranice. A pak s nim taky nesmim do podzemnich garazi, protoze homologaci to ma psanou jako plynove auto ...

... takze vlastne mam s nekolikaletym skluzem konecne "svoje" auto ... ovsem nesmi vsude a tam kam smi ma dalsi omezeni. A jestli nekdy bude opravdu vsude smet se nevi, ale pry je to "otazka nekolika malo dnu" ... co na tom, ze to trva uz par let.

Tohle je v poradku? Ma pro me byt dostatecnou omluvou fakt, ze jsem si naporoucel kombinaci vybavy, kterou do te doby pro nikoho nedodavali a musi ji "vymyslet"?

Pokud se nekomu nelibi auta, at si klidne dosadi pocitac, ktery nema zdroj uzpusobeny nasi napajeci siti, mobilni telefon, co se s nim u nas nesmi volat nebo potraviny, ktere nejsou urceny ke konzumaci v syrovem stavu ale varit se nesmi, FM radio, ktere nema klasicky rozsah 87 - 108 MHz, ale ma 90-93MHz, stan co se nesmi vystavovat povetrnostnim vlivum - prikladu ze sveho oboru si jiste kazdy dokaze najit spoustu.
Registrierter Benutzer Honza  mail  
16.12.2010 (23:53)  
Sim a ostatní: toho naděláte, že se výroba, resp. vývoj a zkoušení 380 opozdil, když se vyvíjí nová řada, vždycky to trvá celou věčnost. A 380 je svého druhu první, tak tam se dá předpokládat, že to bude trvat.
Vždyť vývoj např. panťáků 460 trval 10 let a to se vozová skříň a vložené vozy převzaly kompletně od řady 560 a ve výsledku z toho bylo něco, co už ve své době bylo dávno zastaralé, bylo to jen provizórium.
16.12.2010 (13:08)  
Ad lbc: K těm rychlostním rekordům lokomotiv ŠKODA - kdesi proběhla také informace, že Rusové dosáhli s ČS200 dokonce nějakých 263 km/h (pokud mě pamět neklame), a to v době, kdy připravovali trať pro provoz Sapsanů...
Registrierter Benutzer Sim 
16.12.2010 (12:34)  
lbc > pokud by kdokoliv mel zajem porizovat vozidla od Skodovky, v prvni rade si bude davat majzla na to, co "minule" neklaplo - v nasem pripade terminy.

Verim tomu, ze tahle lokotka by nemela problem trhat rekordy - kdyby to melo nejaky smysl. Zatim je ale fabrika s vyrobou v rekneme ctyrletem skluzu, takze je to neco podobneho, jako aktivita "Nase vlaky" - ukazeme vam, co je mozne, ale vy to mit nebudete, protoze my vam to nejsme schopni v dohledne dobe zajistit.
Registrierter Benutzer Honza  mail  
16.12.2010 (11:52)  
George_Couser: Takhle vypadá orezlé skolo, nikoli tedy rezavé jak píšete!
http://www.k-report.net/discus/nahledy/510971.jpg
Registrierter Benutzer lbc 
16.12.2010 (10:44)  
Osobně této lokomotivě a společnosti ŠKODA přeji více vyrobených lokomotiv.
Nicméně co bude zajímat dopravce. Především spolehlivost, parametry - výkon - cena, možnost pořízení lokomotiv, termín dodání, počet dodaných kusů, možné modifikace typu, servis, náhradní díly, bezpečnost a jiné....Závisí jaké má požadavky zákazník - dopravce.
Registrierter Benutzer lbc 
16.12.2010 (10:03)  
Dobrý den.
Elektrická lokomotiva neboli CD380 se liší od jiných lokomotiv mimo jiné i více bezpečnou konstrukcí pro strojvedoucího. Což právě Taurus nemá. Protože byl vyroben podle tehdejších platných bezpečnostních norem. Jelikož Škoda 109E má podobný výkon jako Taurus, domnívám se, že její konstrukční maximální možná rychlost je vyšší než provozní max 200 km h. Možná by mohla vytvořit i rekord vyráběných lokomotiv Škoda, výkonem, tvarově - odpor vzduchu má přiznivé předpoklady. Na některém úseku v zahraničí. Pouze se domnívám, že by mohla vyvinout něco mezi 250 až 280 km h.

ŠKODA rychlost 200 km h pokořila už v roce 1968,
kdy při zkouškách nového kolejového lože mezi Rajhradem a Modřicemi S699.001 dosáhla rychlosti 203 km/h.
Následně jiný výrobní typ E499.2001, později neoficiálně změněné na E469.4001 , současné označení 124 601-6 (tovární typ 57Er) na Železničním zkušebním okruhu (ŽZO) u Cerhenic dne 5.9.1972 dosáhla rychlosti 219 km/h. Což je dodnes platný rychlostní rekord lokomotiv v bývalém Československu.
Stroj se účastnil také zkoušek v Rusku. Na zkušební trati Bělorečenskaja - Majkop, kde při jedné ze zkoušek v roce 1973 dosáhl rychlostního rekordu lokomotiv Škoda - 224 km/h !Navíc se odlišovala právě zmíněnými podvozky zcela odlišné konstrukce. A s jiným typem trakčních motorů (typ 3 Al 4846 eT, používaný jinak jen u exportních Sovětských lokomotiv typu ČS 2). A dalšími úpravami.

Dále jsem našel zajímavou informaci ohledně prototypů ES 499.0.
V roce 1973 byl vyroben první prototyp označený jako ES 499.0001, ten dosáhl 3. 4. 1974 na ŽZO u Velimi rychlosti 180 km/h. O rok později byl vyroben druhý prototyp (ES 499.0002), ten měl zpřevodování až na rychlost 200 km/h. Prototypy byly zařazeny do služby u ČSD 28. a 29. 12. 1974.

Seriově vyráběná lokomotiva pro rychlost 200 km h ovšem určená pro tehdejší Sovětský Svaz byl například typ ČS 2. Tyto nadále sloužící lokomotivy v nehostinných podmínkách reprezentují dodnes podnik, značku a tradici ŠKODA.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko