..: České dráhy koupí dalších 15 kusů jednotek řady 471 CityElefant :..

Nové barevné schéma jednotek 471 CityElefant ČD, foto: České dráhy Praha — „Konec žabotlamů v čechách.“ I tak by mohl znít nadpis této zprávy. České dráhy totiž podepsaly novou smlouvu, v hodnotě 3,3 miliardy korun, na dodávku dalších 15 kusů dvoupodlažních jednosystémových elektrických jednotek řady 471 CityElefant z vítkovického závodu Škoda Vagonka. První jednotka z této série, s pořadovým číslem 61, by měla být předána Českým drahám v létě příštího roku. Poslední 75. jednotka řady 471 pak do konce roku 2011. Celkem by se tedy mělo na českých kolejích mělo objevit, spolu s pěti dosud nedodanými jednotkami z předchozích kontraktů, ještě 20 kusů těchto dvoupodlažních elektrických souprav.

Zakázku v celkové hodnotě 3,3 miliardy korun (220 milionů korun za kus) zadaly České dráhy v tzv. jednacím řízení bez uveřejnění. Tiskový mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský to pro ČTK zdůvodnil slovy: „Jde o zachování kompatibility s provozovanými soupravami, zajištění jednotnosti při údržbě a zamezení různorodosti v oblasti náhradních dílů. To umožňuje maximálně snížit náklady na provoz a údržbu nových vlaků a zajistit jejich maximální provozní využití.“ České dráhy měly doposud s výrobcem podepsané smlouvy na dodávku 60 kusů těchto souprav a doposud jich převzaly 55.

20 jednotek, které ještě České dráhy od vítkovické Vagonky převezmou v tempu cca 10 jednotek za rok, by měly definitivně nahradit přestárlé jednotky řad 451 a 452. Ty v současné době patří mezi nejstarší provozovaná vozidla Českých drah. Jak nás dále nedávno informoval náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Antonín Blažek, od roku 2012 České dráhy také počítají s dodávkami těchto jednotek v dvousystémovém provedení, které by mohly být nasazeny v jižní části republiky v okolí města Brna. Tato varianta je v současné době objednána pro Železničnu spoločnosť Slovensko (ZSSK)

Zdroj: České dráhy, FinančníNoviny.cz


JiříK. | 4.12.2009 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
07.12.2009 (17:57)  
M: Tak to máš asi lepší info než já (a nebo jsem ne zcela pochopil tu ironii, pokud tam nějaká byla ;). Pokud jsem četl správně, tak RJ sice nabízí hory doly, ale Olomoucký kraj jako jediný s ním odmítá komunikovat. Nicméně pokud bych si měl vybrat mezi RJ a ČD, přičemž by neexistoval univerzální tarif (tzn. bych si musel zvlášť kupovat jízdenku a neplatily by ani slevy), tak bych radši na těch dvacet pět minut přetrpěl tu 460.
registrovaný uživatel M 
07.12.2009 (17:44)  
Martine, ty jsi ale opravdu Stastny - na 301 bude prece jezdit RegioJet:-))
registrovaný uživatel Honza  mail  
07.12.2009 (17:25)  
Martin Šťastný: ani náhodou, 460 jsou nejlepší sami od sebe a nepotřebují przdit třeba hadrovým potahem, nebo tak, co už se začalo dělat.
07.12.2009 (17:00)  
Pánové, těší mě, že označujete Hanáky jako nenáročné lidi. Taky chápu, že ešusy se na 301 nehodí a ta nová jednotka od škody se nejdřív nasadí na úplně jiné tratě. Nicméně mi vysvětlete, proč když už dostaneme takový milodar jako je 451 z Prahy a nebo 460 z Ostravy, tak proč nemůže projít alespoň tou základní "humanizací" či v lepším případě "regionovací", pak by takové vozidlo mohlo ještě hodně kilometrů ke spokojenosti všech najezdit, nicméně pokud se teď jako cestující podívám na Bt, 451 a 460, je to pro mě pořád ten starý šrot...
07.12.2009 (16:53)  
Joska Holibajda: Je otázka jestli to bylo kvůli žabotlamu jako takovému nebo jen kvůli jeho přeplněnosti.

Ne ne. Žabotlam byl sice slušně obsazen, ne však přeplněn. On i ten řevnický ešus je ze Smícháče do Radotína většinou na stojáka (třeba 9920).
registrovaný uživatel M 
07.12.2009 (16:47)  
Takze ta budou sirsi dvere s tyckama na boku a ne urpstred a problem je vyresen
07.12.2009 (16:41)  
Joska Holibajda: Kdybychom se v tom vrtali ještě dál, tak v příměstské jezdí vlaky více obsazené. :D V regionální je průměrná obsazenost tak 15 - 20%, v příměstské to bude více.
07.12.2009 (16:24)  
doomlukas: To máš na mysli desiro classic, ne? To je určené hlavně pro regionální dopravu a tam takový obrat cestujících jako v příměstské není.

Ano, jedná se o Desiro Classic.
Mezi regionální a příměstskou dopravou bych v tomto směru nedělal rozdíl. Přepravní vzdálenosti (a tedy i četnost výstupů a nástupů) jsou, myslím, srovnatelné. A menší obrat cestujících na "regionálech" je kompenzován tím, že jezdí kratší soupravy. Počet cestujících na jedny dveře je tedy srovnatelný.
07.12.2009 (16:10)  
Joska Holibajda: To máš na mysli desiro classic, ne? To je určené hlavně pro regionální dopravu a tam takový obrat cestujících jako v příměstské není.
07.12.2009 (15:53)  
Pavel Z: už i v tomto uváděném případě jsem viděl jedince, kteří nechali žábu raději odjet a posadili se do ešusu

Je otázka jestli to bylo kvůli žabotlamu jako takovému nebo jen kvůli jeho přeplněnosti.
Já jsem ale hlavně chtěl naznačit, že význam kvalitních vozidel je často přeceňován. Pro cestující jsou i důležitější věci, i když - teď to bude znít divně - oni sami o tom třeba ani nevědí.

doomlukas: Patrové uspořádání má na to vliv i tím, že na jedny dveře připadá více cestujících

S tím souhlasím, ale nemyslím si, že by větší počet cestujících na jedny dveře nějak brzdil dopravu. Ty časové ztráty jsou podle mě minimální.
Například Desiro má také jen dvoje dveře a počet míst je jen o 8,2% menší než u vloženého vozu 071 (123/134). 471 a 971 pak z takového srovnání vyjdou ještě líp než Desiro.
Patrová vozidla mají v tomto směru naopak výhodu, že pokud se jejich dveře rozšíří (nebo se přidají další) ubydou kvůli tomu sedadla jen v přízemí, patro zůstane nedotčeno.
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko