..: České dráhy koupí dalších 15 kusů jednotek řady 471 CityElefant :..

Nové barevné schéma jednotek 471 CityElefant ČD, foto: České dráhy Praha — „Konec žabotlamů v čechách.“ I tak by mohl znít nadpis této zprávy. České dráhy totiž podepsaly novou smlouvu, v hodnotě 3,3 miliardy korun, na dodávku dalších 15 kusů dvoupodlažních jednosystémových elektrických jednotek řady 471 CityElefant z vítkovického závodu Škoda Vagonka. První jednotka z této série, s pořadovým číslem 61, by měla být předána Českým drahám v létě příštího roku. Poslední 75. jednotka řady 471 pak do konce roku 2011. Celkem by se tedy mělo na českých kolejích mělo objevit, spolu s pěti dosud nedodanými jednotkami z předchozích kontraktů, ještě 20 kusů těchto dvoupodlažních elektrických souprav.

Zakázku v celkové hodnotě 3,3 miliardy korun (220 milionů korun za kus) zadaly České dráhy v tzv. jednacím řízení bez uveřejnění. Tiskový mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský to pro ČTK zdůvodnil slovy: „Jde o zachování kompatibility s provozovanými soupravami, zajištění jednotnosti při údržbě a zamezení různorodosti v oblasti náhradních dílů. To umožňuje maximálně snížit náklady na provoz a údržbu nových vlaků a zajistit jejich maximální provozní využití.“ České dráhy měly doposud s výrobcem podepsané smlouvy na dodávku 60 kusů těchto souprav a doposud jich převzaly 55.

20 jednotek, které ještě České dráhy od vítkovické Vagonky převezmou v tempu cca 10 jednotek za rok, by měly definitivně nahradit přestárlé jednotky řad 451 a 452. Ty v současné době patří mezi nejstarší provozovaná vozidla Českých drah. Jak nás dále nedávno informoval náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Antonín Blažek, od roku 2012 České dráhy také počítají s dodávkami těchto jednotek v dvousystémovém provedení, které by mohly být nasazeny v jižní části republiky v okolí města Brna. Tato varianta je v současné době objednána pro Železničnu spoločnosť Slovensko (ZSSK)

Zdroj: České dráhy, FinančníNoviny.cz


JiříK. | 4.12.2009 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
04.12.2009 (16:16)  
Železnice slovenskej republiky (ZSSK) brrr... som myslel, že toto môžu napísať len novinári, ktorí nemajú o železniciach ani potuchu a nie redaktor želpage. Takže Železničná spoločnosť Slovensko a.s. (ZSSK)
registrovaný uživatel Dusanh 
04.12.2009 (16:13)  
Jenom letos vyrobila Škoda 12x 471 pro ČD, 2x 575 pro LG a 1x prototyp 671 pro ZSSK

Já chápu, že je to "česká" firma, a proto nemůžeme čekat zázraky. Nicméně pracují alespoň škodováci na nějaké generační obměně, jinými slovy "zcela nový ešus"? Protože v r. 2011, až "sjede" poslední (doufejme) ešus, už by mohla mít Škodovka rozpracovánu dokumentaci na něco nového. Pochybuju, že si někdo jen trochu rozumný (sic!) objedná v r. 2015 dvacet(!) let staré vozidlo...
Začíná to totiž připomínat ČKD, které taky chrlilo 30 let jenom ČME-3 bez zásadnějších modernizací a inovací.
registrovaný uživatel thingie  mail  
04.12.2009 (16:12)  
„od roku 2012 České dráhy také počítají s dodávkami těchto jednotek“

Hm. I v tom odkazovaném rozhovoru s panem náměstkem se vysloveně odpovídá na otázku o nákupu CityElefantů. Tedy, já nevím, ale to jako naznačují (co naznačují, natvrdo to tak říkaj), že to má projít bez skutečného výběrového řízení, a že je prostě jasné, že to budou „tyto jednotky“? Já nevím, ale mně to přijde furt trochu smutný.
registrovaný uživatel Nechic  mail  
04.12.2009 (16:07)  
George_Couser : S kulturou cestování jsem docela na vážkách co je lepší :D Bohužel CityFrogy se staly oblíbeným terčem vandalů a tak za jejich otřesný stav můžou hlavně lidi a ne ČD
registrovaný uživatel Qaws 
04.12.2009 (16:03)  
Kolik žabáků je ještě v běžným provozu?
04.12.2009 (15:57)  
„Konec žabotlamů v čechách.“
A začátek na Moravě...


Pokud je pravdivé, že se chystaných 15 jednotek má vyskytovat v okolí Prahy...
04.12.2009 (15:56)  
Nechic - a co 810? :-D
registrovaný uživatel Nechic  mail  
04.12.2009 (15:49)  
Dobrá zpráva. 451/452 je opravdu to nejhorší co na elektrifikované trati můžeme vidět
04.12.2009 (15:43)  
Pjetro - nevím kde jste vzal údaj 5 ks/ročně a to, že Škoda není schopna tyto jednotky udat i jinde. Jenom letos vyrobila Škoda 12x 471 pro ČD, 2x 575 pro LG a 1x prototyp 671 pro ZSSK, čili celkem 15 kusů. Příští rok by to mělo být snad ještě více ... Nehledě na to, že ačkoliv se CityElefant stále označuje jako řada 471, tak i za ty roky prodělal několik menších či větších modernizací... Mimochodem výrobní prostory Vagonka rozšiřuje. ;-)
registrovaný uživatel Pjetro 
04.12.2009 (15:35)  
Zajímalo by mě, jak se škodovce rentuje vývoj na tuto řadu, když je schopna jej vyrábět s množstvím cca 5ks za rok, jak dlouhou dobu lze bez zásadní modernizace ještě tuto řadu vyrábět. Tempo výroby mi přijde více než hlemýždí (zejména vůči dvornímu odběrateli ČD), takhle se vozový park neobnoví asi nikdy. Jenom to dokládá tvrzení o podpoře českého průmyslu (to nic ve zlém), o tom jak si zajistit zakázky na další roky. Nedalo by se rozšířit výrobní prostory a výrábět větší počet kusů (samozřejmě by pak záleželo na šikovnosti škodovky prodávat i jinde než u ČD)? Cožpak ale s pěti kusy za rok lze docílit nějaké radikální modernizace i v krajích? Vždyť jenom deset let trvalo dodat patřičný počet kusů jenom pro Prahu. Když se podíváme na naše tratě, tak tam opravdu najdeme jen to "co je české, to je hezké".
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko