..: České dráhy koupí dalších 15 kusů jednotek řady 471 CityElefant :..

Nové barevné schéma jednotek 471 CityElefant ČD, foto: České dráhy Praha — „Konec žabotlamů v čechách.“ I tak by mohl znít nadpis této zprávy. České dráhy totiž podepsaly novou smlouvu, v hodnotě 3,3 miliardy korun, na dodávku dalších 15 kusů dvoupodlažních jednosystémových elektrických jednotek řady 471 CityElefant z vítkovického závodu Škoda Vagonka. První jednotka z této série, s pořadovým číslem 61, by měla být předána Českým drahám v létě příštího roku. Poslední 75. jednotka řady 471 pak do konce roku 2011. Celkem by se tedy mělo na českých kolejích mělo objevit, spolu s pěti dosud nedodanými jednotkami z předchozích kontraktů, ještě 20 kusů těchto dvoupodlažních elektrických souprav.

Zakázku v celkové hodnotě 3,3 miliardy korun (220 milionů korun za kus) zadaly České dráhy v tzv. jednacím řízení bez uveřejnění. Tiskový mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský to pro ČTK zdůvodnil slovy: „Jde o zachování kompatibility s provozovanými soupravami, zajištění jednotnosti při údržbě a zamezení různorodosti v oblasti náhradních dílů. To umožňuje maximálně snížit náklady na provoz a údržbu nových vlaků a zajistit jejich maximální provozní využití.“ České dráhy měly doposud s výrobcem podepsané smlouvy na dodávku 60 kusů těchto souprav a doposud jich převzaly 55.

20 jednotek, které ještě České dráhy od vítkovické Vagonky převezmou v tempu cca 10 jednotek za rok, by měly definitivně nahradit přestárlé jednotky řad 451 a 452. Ty v současné době patří mezi nejstarší provozovaná vozidla Českých drah. Jak nás dále nedávno informoval náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Antonín Blažek, od roku 2012 České dráhy také počítají s dodávkami těchto jednotek v dvousystémovém provedení, které by mohly být nasazeny v jižní části republiky v okolí města Brna. Tato varianta je v současné době objednána pro Železničnu spoločnosť Slovensko (ZSSK)

Zdroj: České dráhy, FinančníNoviny.cz


JiříK. | 4.12.2009 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 12      Zpráv na stránku:   
06.12.2009 (22:00)  
Pavel Z: V jednopodlažní jednotce je ztráta způsobená schody minimální. Ešusem jsem se najezdil hodně a stísněnější jsem myslel oproti jednopodlažnímu vozidlu, ne oproti starším patrovým. Jel jsem i krakenem a Bmto a oboje je na tom hůře než ešus.
06.12.2009 (21:50)  
doomlukas: Prostě proto, že tam nemusí být žádný ten ztracený prostor. Jednopodlažní uspořádání je výhodnější i třeba kvůli rychlejší výměně cestujících a prostornějšímu interiéru.
V žabotlamu je ten ztracený prostor také (% samozřejmě jiný), protože i tam jsou schody a 100% nízkopodlažní vozidlo by bylo cenově asi hoodně někde jinde.
S tou výměnou cestujících na zastávkách souhlasím, protože ešus má na svou kapacitu ve srovnání se čtyřvozovým žabotlamem o dvoje dveře méně a nikdo nemusí šplhat do patra. U vlaků kde se frekvence mění průběžně to může být trochu problém, ale zase údržba toho jednoho vozu co tam bude navíc také něco stojí.

U těch zkosených oken jde spíše o to, že je s nimi prostor trochu stísněnější.
Já mám pocit, že jsi nikdy nejel ešusem nebo naopak starým patrem, popř. Krakenem, protože bys tohle nemohl tvrdit.
471 má totiž v patře úplně jiný profil, než starší patrovky.
registrovaný uživatel Sandik 
06.12.2009 (21:18)  
Miroslav Zikmund: Díky za vysvětlení. Tahle souvislost mě, jako naprostého železničního laika, vůbec nenapadla.
06.12.2009 (21:06)  
Sandik : ČD nasazují EJ především tam, kde mají technickou základnu pro údržbu, to znamená především patřičně dlouhou halu do níž se vozidlo vejde. Tento požadavek nesplňují "depa" s rotundami a točnami. V Praze se pro údržbu pantografů využívaly prostory libeňského depa, které byly postaveny pro údržbu M 495.0, M 498.0 (M 298.0), ONJ se pak stavělo ve formě dlouhých hal, kam se vejde i Potěmkin. Rozpojování a spojování souprav znamená prodlužování délky opravy ... Pražské pantografy jezdily nejen kolem Prahy nebo na spojích do Pardubic a Kolína, ale i mnohé vlaky mezi Pardubicemi a Hradcem Králové, vlaky mezi Velkým Osekem a Hradcem Králové a Hradcem Králové a Chocní přes Týniště nad Orlicí, čili až do vzdálenosti cca 160 km od Prahy. Zavádění taktové dopravy kolem Prahy a nahrazování klasických souprav, společně s jistou úmrtností v důsledku nehod a rozsáhlých požárů znamenalo nutnost stahovat EJ z těchto výkonů.
Při současných "dlouhých" probězích mezi provozním ošetřením je nasazení pouze věcí sestavy oběhů. Jezdit denně nějaký "výměnný" vlak mezi Prahou a Bohumínem EJ 471, tak není potřeba, aby se v Bohumíně dělala technická základna, včetně skladu ND na údržbu 471 a všechno vyjezdím z Prahy.
Cestujícímu je celkem jedno, odkud vozidlo pochází a kde se dělá údržba. Rakouská nebo holandská ICE jezdí na údržbu do Německa.

Hawkey : problém s krátkými perony, kam se nevejdou 3x 471 bohužel existuje. Například stanice Praha - Běchovice. V rámci rekonstrukce zkrátil vlastník (provozovatel dráhy) SŽDC s.o.délku nástupišť na 200 metrů (jedna EJ měří 79,2 metrů), dvě jednotky 158,4 metrů, tři 237,6 metru.
Původní nástupiště byla dlouhá 351 m ... takže idea o třech nebo čtyřech 471 na jednom vlaku je iluzí.
Provozovateli drážní dopravy poraď si ... neotvírání dveří v jedné nebo dvou "zadních" soupravách je vymoženost odpovídající 21. století ...
Pro srovnání v Milovicích je nástupiště dlouhé 209 metrů...

doomlukas : ona jsou schválena pro provoz na tratích SŽDC ? Umí jezdit na automatické vedení vlaku a kolik stojí ... ? Z obrázku na který odkazuje George_Couser je patrné, že kapacita sedících je tam získána na úkor roztečí mezi sedačkami. S tímhle "komfortem" se lze setkat v některých modifikacích Desir a Talentů v Německu (u různých dopravců), ale taky 610, 611, 612 ...
06.12.2009 (20:50)  
Velmi správný dovětek, protože v okolí Č.Budějovic už žádné vlaky jezdit nebudou :-(

Ale budou: na páteřní lince Týn n/Vlt. - Netolice. A tam by to potřebovalo elektrifikovat a nasadit Elefanty :-D
06.12.2009 (20:42)  
...které by mohly být nasazeny v jižní části republiky v okolí města Brna.

Velmi správný dovětek, protože v okolí Č.Budějovic už žádné vlaky jezdit nebudou :-(
06.12.2009 (19:50)  
M: Víc ne (to ani nikdo neříkal, takže překrucuješ, co bylo řečeno), ale může se mu blížit. Prostě proto, že tam nemusí být žádný ten ztracený prostor. Jednopodlažní uspořádání je výhodnější i třeba kvůli rychlejší výměně cestujících a prostornějšímu interiéru. U těch zkosených oken jde spíše o to, že je s nimi prostor trochu stísněnější.
registrovaný uživatel M 
06.12.2009 (19:02)  
nevhodné patrové uspořádání s velkým podílem cestujícími nevyužitelného místa (schodiště, strojovny)

Nekde jsem se ztratil - Pokud ztratim treba i 40% delky dvoupatrovyho vagonu schodistem a strojovnou, tak furt mam vic sedacek, nez v jednopatrovym vagone, kde nejsou zadnou chodbicky, schudky, strojovny, nic.
Muze mi prosim nekdo nejak "pro debila" vysvetlit, jak lze v jednopatrovym vagone (stejne objemnym) mit vic sedacek, nez ve dvoupatrovym?

PS: Zkoseny okna, to je jiste hlavni problem. Po ranu, kdyz pojedu (potme) do prace se zalepenyma vocima, tak urcite budu mit naladu pozorovat krajinu (mimochodem tu krajinu, kterou za rok vidim zhruba 400x...)
06.12.2009 (18:44)  
Hawkey: Na jednom ranním vlaku minulý jízdní řád jezdily tři ešusy a problém s tím nebyl. Taky by šlo spojovat třeba třívozovou jednotku se čtyřvozovou, to by bylo sedm vozů...
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
06.12.2009 (18:35)  
doomlukas: OK, takže až to spráhneme do dvojce, tak máme 6 vozů místo 8 .. otázkou je, zda někde náhodou nejsou krátké perony a tam by těch 8 vozů mohl být problém ..
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko