Praha — „Konec žabotlamů v čechách.“ I tak by mohl znít nadpis této zprávy. České dráhy totiž podepsaly novou smlouvu, v hodnotě 3,3 miliardy korun, na dodávku dalších 15 kusů dvoupodlažních jednosystémových elektrických jednotek řady 471 CityElefant z vítkovického závodu Škoda Vagonka. První jednotka z této série, s pořadovým číslem 61, by měla být předána Českým drahám v létě příštího roku. Poslední 75. jednotka řady 471 pak do konce roku 2011. Celkem by se tedy mělo na českých kolejích mělo objevit, spolu s pěti dosud nedodanými jednotkami z předchozích kontraktů, ještě 20 kusů těchto dvoupodlažních elektrických souprav.
Zakázku v celkové hodnotě 3,3 miliardy korun (220 milionů korun za kus) zadaly České dráhy v tzv. jednacím řízení bez uveřejnění. Tiskový mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský to pro ČTK zdůvodnil slovy: „Jde o zachování kompatibility s provozovanými soupravami, zajištění jednotnosti při údržbě a zamezení různorodosti v oblasti náhradních dílů. To umožňuje maximálně snížit náklady na provoz a údržbu nových vlaků a zajistit jejich maximální provozní využití.“ České dráhy měly doposud s výrobcem podepsané smlouvy na dodávku 60 kusů těchto souprav a doposud jich převzaly 55.
20 jednotek, které ještě České dráhy od vítkovické Vagonky převezmou v tempu cca 10 jednotek za rok, by měly definitivně nahradit přestárlé jednotky řad 451 a 452. Ty v současné době patří mezi nejstarší provozovaná vozidla Českých drah. Jak nás dále nedávno informoval náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Antonín Blažek, od roku 2012 České dráhy také počítají s dodávkami těchto jednotek v dvousystémovém provedení, které by mohly být nasazeny v jižní části republiky v okolí města Brna. Tato varianta je v současné době objednána pro Železničnu spoločnosť Slovensko (ZSSK)
Zdroj: České dráhy, FinančníNoviny.cz

V žabotlamu je ten ztracený prostor také (% samozřejmě jiný), protože i tam jsou schody a 100% nízkopodlažní vozidlo by bylo cenově asi hoodně někde jinde.
S tou výměnou cestujících na zastávkách souhlasím, protože ešus má na svou kapacitu ve srovnání se čtyřvozovým žabotlamem o dvoje dveře méně a nikdo nemusí šplhat do patra. U vlaků kde se frekvence mění průběžně to může být trochu problém, ale zase údržba toho jednoho vozu co tam bude navíc také něco stojí.
U těch zkosených oken jde spíše o to, že je s nimi prostor trochu stísněnější.
Já mám pocit, že jsi nikdy nejel ešusem nebo naopak starým patrem, popř. Krakenem, protože bys tohle nemohl tvrdit.
471 má totiž v patře úplně jiný profil, než starší patrovky.
Při současných "dlouhých" probězích mezi provozním ošetřením je nasazení pouze věcí sestavy oběhů. Jezdit denně nějaký "výměnný" vlak mezi Prahou a Bohumínem EJ 471, tak není potřeba, aby se v Bohumíně dělala technická základna, včetně skladu ND na údržbu 471 a všechno vyjezdím z Prahy.
Cestujícímu je celkem jedno, odkud vozidlo pochází a kde se dělá údržba. Rakouská nebo holandská ICE jezdí na údržbu do Německa.
Hawkey : problém s krátkými perony, kam se nevejdou 3x 471 bohužel existuje. Například stanice Praha - Běchovice. V rámci rekonstrukce zkrátil vlastník (provozovatel dráhy) SŽDC s.o.délku nástupišť na 200 metrů (jedna EJ měří 79,2 metrů), dvě jednotky 158,4 metrů, tři 237,6 metru.
Původní nástupiště byla dlouhá 351 m ... takže idea o třech nebo čtyřech 471 na jednom vlaku je iluzí.
Provozovateli drážní dopravy poraď si ... neotvírání dveří v jedné nebo dvou "zadních" soupravách je vymoženost odpovídající 21. století ...
Pro srovnání v Milovicích je nástupiště dlouhé 209 metrů...
doomlukas : ona jsou schválena pro provoz na tratích SŽDC ? Umí jezdit na automatické vedení vlaku a kolik stojí ... ? Z obrázku na který odkazuje George_Couser je patrné, že kapacita sedících je tam získána na úkor roztečí mezi sedačkami. S tímhle "komfortem" se lze setkat v některých modifikacích Desir a Talentů v Německu (u různých dopravců), ale taky 610, 611, 612 ...
Ale budou: na páteřní lince Týn n/Vlt. - Netolice. A tam by to potřebovalo elektrifikovat a nasadit Elefanty :-D
Velmi správný dovětek, protože v okolí Č.Budějovic už žádné vlaky jezdit nebudou :-(
Nekde jsem se ztratil - Pokud ztratim treba i 40% delky dvoupatrovyho vagonu schodistem a strojovnou, tak furt mam vic sedacek, nez v jednopatrovym vagone, kde nejsou zadnou chodbicky, schudky, strojovny, nic.
Muze mi prosim nekdo nejak "pro debila" vysvetlit, jak lze v jednopatrovym vagone (stejne objemnym) mit vic sedacek, nez ve dvoupatrovym?
PS: Zkoseny okna, to je jiste hlavni problem. Po ranu, kdyz pojedu (potme) do prace se zalepenyma vocima, tak urcite budu mit naladu pozorovat krajinu (mimochodem tu krajinu, kterou za rok vidim zhruba 400x...)
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
