..: První přímý nákladní vlak z Číny přijel na Slovensko :..

logo TransContainer, foto: TransContainer Košice — Před rokem a půl dorazil do České republiky první přímý kontejnerový vlak z Číny. Trasu v celkové délce 12 229 km tehdy překonal za 17 dní. Jeho trasa vedla z Číny přes Mongolsko, Rusko, Bělorusko a Polsko do Pardubic. V pondělí 21. listopadu měl svou premiéru i první přímý kontejnerový vlak z Číny na Slovensko. Do překladiště Dobrá u Čierne nad Tisou při ukrajinsko–slovenských hranicích dorazila po 17 dnech souprava se zbožím z Jižní Koreje, které bylo do Číny převezeno po moři a kontejnerovým vlakem pokračovalo na Slovensko přes Rusko a Ukrajinu. Cesta obou zmiňovaných vlaků trvala 17 dní, což je o polovinu kratší doba než v případě námořní dopravy. Železniční doprava se té námořní tak částečně stává vážným konkurentem díky rychlosti, bezpečnosti a cenové dostupnosti.

Přestože Slovensko nebylo cílovou destinací této zásilky, protože kontejnery pokračovaly po přeložení na nové „normálněrozchodné“ vozy do Polska, nebyl tento vlak poslední. Doprava kontejnerů by touto cestou měla probíhat pravidelně jednou týdně, a již brzy by měl do Dobré začít jezdit i první pravidelný vlak s magnezitem. Překladiště Dobrá nedaleko Čierné nad Tisou si pronajala ruská společnost TransContainer. Ta plánuje po založení dceřinných společností v Číně a Jižní Koreji navýšit počet kontejnerových vlaků z jihovýchodní Asie do Evropy a právě slovenské překladiště Dobrá by se mohlo stát evropskou vstupní branou. Slovenskou nevýhodou je ale vysoká cena za dopravní cestu, která činí 9,2 eura za vlakový kilometr. Oproti tomu v Maďarsku, které je slovenským konkurentem, je cena za kilometr pouze 5,1 euro.

S příjezdem prvního přímého vlaku byla opět rozdmýchána debata kolem prodloužení širokorozchodné tratě až do Rakouska. Ta by měla vést přes Košice, Zvolen a Bratislavu do Vídně. Úřad vládního zmocněnce pro výstavbu širokorozchodné tratě připouští ekonomickou rentabilitu projektu, ale obává se problému shánění financí. Výstavba 480 km tratě by totiž přišla zhruba na 4,3 miliardy eur. Oponenti také upozorňují na současnou nižší vytíženost trati z Košic do Bratislavy a případný zánik až 1 500 pracovních míst po zrušení překladiště v Dobré.

Zdroj: Finanční noviny, E15.cz, K–report


Walker Poslat mail autorovi | 9.12.2009 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nákladní doprava

Weitere aus Slovensko (celé)


Registrierter Benutzer IC540  mail  
11.12.2009 (21:01)  
kanarek, MartinR: Dobře trefený hřebíček na hlavičku. Mám Polsko skoro za domem a s otevřenými ústy sleduji to vraždění železnice. To bolí srdce mé, i pro jejich železnici bijící. Přečtěte jedny z posledních zpráv na K-report.net, sekce 320. Zprávy od našich Polských kolegů, bývají většinou pravdu velmi smutné.

Miroslav Zikmund: Tak jste to docela přesně a trefně, ne drsně posal.
Já přidám to drsné, že dobrý komunista= mrtvý komunista. Ti, kteří to mysleli dobře a přišli na to, že naletěli. Těm táto ostrá slova nejsou namířena.
Pardon, za veliký off-topic. Děkuji.
09.12.2009 (21:39)  
kanarek: Přesně tak, řekl jste to za mě. Nechtěl jsem ventilvat svůj názor na naše severní sousedy, ale už v mnoha jiných situacích předvedli, co jsou zač.
sorry za off-topic
Registrierter Benutzer kanarek  mail  
09.12.2009 (20:53)  
MartinR: Myslím, že to tu už zaznělo: Poláci chtěli všechno, tj.terminál na svém území. Tak mají h a mi s nima.
09.12.2009 (20:19)  
Etienne : zapomněl jste, jak byla dobyta Trója. Drahý vůdce a jeho dvojnictvo patrně ne. Nezapomeňte, že obě Koreje jsou stále ve válečném stavu ...
Drahý vůdce uvažuje takto :
Co kdyby ti proradní jihokorejci podporovaní zlými americkými imperialisty usilujícími o zničení vyspělé socialistické společnosti kráčející mílovými kroky ke komunismu (prvobytně pospolné společnosti) vymysleli takové kontejnery, které by se daly otevřít zevnitř a byly tak dokonalé, že naše vynikající rentgeny (=nejlepší na světě) nedokázaly zjistit přítomnost osob v kontejnerech. Tak by ti proradní jihokorejci mohli na naše území dostat agenty, které bychom nedokázali odhalit a ti by mohli otrávit zdroje vody ... a náš pracující lid vedený komunistickou stranou ...
Takové riziko si nemůžeme dovolit, i když bychom tuze rádi peníz od mrzkých proradných jihokorejců, aby náš drahý vůdce měl peníze na kvalitní francouzský koňak a jiné rozkoše.
09.12.2009 (16:38)  
Škoda, že vyzněl do ztracena plán vybudování širokorozchodného kontejnerového překladiště v Bohumíně, kam se měla prodloužit stávající širokorozchodná trať z Katowic. Pokud si vzpomínám, u nás už se slavnostně pokládaly základní kameny, když Polsko od projektu odstoupilo.

http://www.cijjournal.com/Main/Story.aspx?id=692
http://www.ln.mid.ru/bl.nsf/5d5fc0348b8b2d26c3256def0051fa20/75369a3a7076ae4943256af00035ecea?OpenDocument
Registrierter Benutzer kobros 
09.12.2009 (14:44)  
pro Robert-Antonio.
Ja nevim, a je vubec realne, ze by Slovensko melo dodatetk prostredku na realizaci zcela nove kolejove trasy od vychodu na zapad? Neni treba v planu jen kolejova splitka (+ primerene upravy)? (Nevim, jen se domnivam a kdyztak ptam)
09.12.2009 (14:26)  
Nejde mi do hlavy, proč někdo chce stavět širokou přes slovenské kopečky, a nevezme to raději jihem přes Maďarsko.
(Pravda, ze šotohlediska ta slovenská varianta vyhrává na celé čáře :))
Registrierter Benutzer Etienne  mail  
09.12.2009 (11:33)  
Severokorejci jsou pěkní hlupáci, mohli by vydělávat na tranzitu. Holt hospodaření bolševikovi nikdy moc nešlo.
Registrierter Benutzer Nechic  mail  
09.12.2009 (9:19)  
V Číně ten vlak taky něco nakládá nebo je to prostě kratší než ten trajekt poslat do Nachodky?

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko