..: Stadler a AnsaldoBreda slaví úspěšnou spolupráci :..

Jednotka Stadler FLIRT pro Ferrovie Emilia Romagna, foto: Stadler Bussnang — Nové jednotky pro regionální dopravu v italských regionech Veneto a Emilia Romagna dodá švýcarsko–italské konsorcium společností Stadler a AnsaldoBreda. Dopravci Sistemi Territoriali a Ferrovie Emilia Romagna chtějí v nejbližších dnech podepsat smlouvu o dodávce 32 elektrických a 2 dieselových jednotek v celkové hodnotě 200 miliónů € (cca 5,2 miliardy Kč). Jedná se o první podobnou spolupráci těchto dvou výrobců železničních vozidel.

Dopravci se rozhodli objednat 32 moderních elektrických jednotek FLIRT a 2 dieselové jednotky GTW s opcí na dalších 20 / 2 jednotky. Ty budou dodány v 4–, 5– a 6–vozových uspořádáních s kapacitou 450 až 750 cestujících, maximální rychlost by měla dosahovat 160 km/h (140 km/h u jednotek GTW). Objednané jednotky již jsou plně schváleny pro provoz na italské železniční síti.

Jednotka Stadler FLIRT pro Sistemi Territoriali, foto: Stadler Výroba řídících a motorových vozů, trakční výzbroje a podvozků bude probíhat u společnosti Stadler. AnsaldoBreda pak vyrobí vložené vozy, zajistí finální kompletaci jednotek a předání zákazníkovi. Obě společnosti doufají, že tato zakázka je začátkem dlouhodobější strategické spolupráce, která by se měla rozšířit i na další projekty.

Zdroj: Stadler


ANKU | 9.12.2009 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Itálie


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SzKT  mail  
13.12.2009 (20:20)  
Raquac: Určitě se dá kusová výroba zvládnout dobře, podmínkou je ovšem poctivá a důsledná kontrola ze strany dopravce, což je základní problém ve vztahu ČD a Škodovky. Akorát vždy platí, že kusová výroba je podstatně dražší, než velkosériová. A proti umu českých inženýrů bych neměl nic: akorát je mi smutno, že tito češti inženýři umí pro Švýcary vyrobit perfektní příměstskou jednotky řady RABe 514, navíc za méně než poloviční cenu, než dodává konkurence za podobný produkt (akorát už relativně morálně zastaralý) pro ČD. Akorát je k tomu potřeba mít nad sebou německého manažera, což je sice smutná pravda, ale bohužel je to tak.
Co se týče RT6, tak ČKD se potácely nad bankrotem nejméně od poloviny 90. let- holt obchodní přístup jak na ruském trhu bohužel u západních zákazníků k úspěchu nevedl. Co se týče techniky, tak nemůžu sloužit, protože jsem ekonom (navíc humanitně zaměřený) a technice nerozumím ani zbla- vždycky řeším jen přínos vozidla pro cestujícího a ekonomickou stránku věci (včetně "neúčetních" záležitostí typu schopnost přilákat další cestující do veřejné dopravy). A z toho plynou četné kontroverze s mnohými zdejšími technicky zaměřenými diskutujícími- řešíme prostě něco jiného. Ale preferencí striktně technického pohledu na věc a zanedbáváním klientského a ekonomického přístupu je tahle země celoevropsky proslulá, asi podobně jako Itálie kvalitou svých výrobků.
A samozřejmě jsem ostře proti tomu se někomu posmívat jen proto, že neznáme tamnější reálie, byť kulturní odlišnosti je vhodné do ekonomických rozhodnutí promítnout: osobně bych si do ČR italský vlak nekoupil (přesto, že třeba Minuetto je fakt nádherné), prostě kvůli nedobré kooperaci českého a italského přístupu k problému.
registrovaný uživatel Raquac 
12.12.2009 (8:59)  
Twix, SzKT: Mam panove podobne zkusenosti jako Vy. Nicmene pri srovnani ceskeho a italskeho pristupu a jejich vysledku si rozhodne nemyslim, ze bychom my jako Cesi meli sebemensi duvod chovat se nadrazene (krome toho, ze takove chovani je hloupe samo o sobe).

SzKT body ad 1) To je problem spolecensky, nikoliv technicky. I kusova vyroba i v nasich krajich se da delat dobre - viz. vozy z Vrutek pro Pinzgaubahn http://www.zos-vrutky.sk/index_de.html, nebo treba Atribo. A kdyz nemam penize na vyvoj neceho vlastniho tak to holt koupim komplet, koupim licenci ci alespon osvedcene celky...jako treba Slovaci s jednotkami rady 840, nebo ti sami pri vyrobe novych jednotek.
ad 2) ...v ČR se pořád řeší technické uzly a jak je výsledné vozidlo po technické stránce dokonalé... Nejak to ale neni, bohuzel, videt...doufejme, ze 109E a nove regionalni jednotky to poprou.
K RT6 a Integralu - to jsou technickou narocnosti nesrovnatelna vozidla. Krome toho se RT6 zacaly delat a dodaly k odberatelum dlouho pred konkurzem.
11.12.2009 (12:41)  
Raquac: No já jsem v podstatě mluvil o jedné firmě (a už vůbec jsem nechtěl diskutovat o našem průmyslu), ale určité rysy Italům obecně upřít nemůžeme - hlavně laxní přístup k řešení problémů. Když byla Pendolina ČD po zahájení ostrého provozu v bryndě, Italové se tady moc nepředřeli. Stížnosti na zamlžování bočních oken v kabině strojvedoucího "řešili" zavrčením, že se má přece dívat do čelního okna. Kdyby to byli třeba Němci, přitáhli by s sebou několik šanonů technických příruček a důkladně by kontrolovali i zcela nepodstatné věci.
Jeden z výrobních závodů v naší firmě je v Itálii a tam je to klasika - bordel v ceníku, několikatýdenní zpoždění dodávek (i u zboží které potvrdili že mají skladem), někdy dost pochybná kvalita zboží (opotřebení toho co vydávají za nové, výrobní vady, chyby na štítku). Oproti závodům v Německu, Finsku nebo Švédsku uvnitř té samé firmy je to markantní rozdíl.
registrovaný uživatel SzKT  mail  
11.12.2009 (11:35)  
Raquac: Je to tak, akorát bych oponoval, že se to týká jediné firmy. On Alstom v Saviglianu má taky dost potíže a dalo by se pokračovat. Ale vždycky platí, že v Itálii cokoliv italského bez větších problémů jezdí, zatímco na sever od Alp (téměř) cokoliv italského má potíže. Ale to vychází z italské mentality: když se podíváme na jakýkoliv italský produkt (oblečením počínaje a vlaky konče), vidíme, že všechno je maximálně efektní, pohodlné, ale neradno se na výsledný produkt dívat příliš zblízka: v tramvaji nebo Minuettu se typicky loupe obložení, sedačky se viklají a všechno vrže. No a když se k takovému produktu přistupuje příliš pedantsky předpisově, máme zaděláno na problém, byť samo o sobě to klidně může být plně funkční.
Co se týče českého průmyslu, tak problém je ve dvou věcech:
1) po staru řečeno dodavatelsko-odběratelské vztahy- náš průmysl prostě plynule přešel od socialismu do dneška a vše zůstalo vlastně při starém. Máme několik málo "dvorních" firem, které vědí, že několik málo dopravců od nich vezme v podstatě cokoliv a za jakoukoliv cenu. Problém "nové doby" je ten, že dopravci nemají peníze, takže výroba je kusová a je problém zaplatit vývoj.
2) Nechuť ke klientskému přístupu: v ČR se pořád řeší technické uzly a jak je výsledné vozidlo po technické stránce dokonalé, ovšem jak se v tom cítí cestující dohromady nikoho nezajímá. Italové to mají přesně naopak... Takže je škoda, že ačkoliv máme určitě spoustu šikovných konstruktérů a inženýrů, výsledkem jsou kusové výrobky s velmi pochybnou užitnou hodnotou pro cestujícího. K RT6 jen tolik, že je vyrobila firma před bankrotem a v podobné situaci je to celkem běžný vývoj- např. Jenbach před svým bankrotem vyrobil motorové jednotky Integral, které i po deseti letech svého provozovatele BOB náležitě zlobí.
registrovaný uživatel Raquac 
10.12.2009 (14:32)  
SzKT: Souhlasim. Chci jen poukazat na to, ze posmivat se "makaronum" nize predvedenym zpusobem je velice lacine a hloupe. Krome toho, vyjmenovane potize se tykaji jen jedne firmy, ne cele zeme.
Obzvlast hloupe je tohle vysmivani, kdyz produkty ceskych vyrobcu a koneckoncu i provoz vetsiny ceskych provozovatelu nejsou zadny zazrak ani v kontextu okolnich zemi byvaleho tabora miru a socialismu. Kdyz si vezmu jenom ty tramvaje, muzeme z poslednich let napriklad zavzpominat na potize s RT6 (na domacim kolbisti!!), nevesele zacatky provozu T6A5 v Praze, pokrokovou konstrukci 14T, spolehlivost nizkopodlaznich vlecnaku, potize s ramy podvozku T6A5 v Praze.
10.12.2009 (13:00)  
SzKT : problémům s italskými tramvajemi na severu Evropy bych se nedivil, příčina může spočívat v jiných klimatických podmínkách. Teplomilné technice nevoní zima. CIStěmkiny jsou starším sourozencem Potěmkinů, neměly na růžích ustláno, protože oběhy vozidel byly sestaveny tak, že nebyl čas na pořádnou údržbu a turnusová potřeba se kryla s fyzickým počtem vozidel.
registrovaný uživatel SzKT  mail  
10.12.2009 (11:58)  
Raquac: Sice nepatřím k těm, kdo by se při pomyšlení na Ansaldo-Bredu smáli, ovšem odkazovat na tramvaje je taky dost sporné: v Göteborgu už kvůli tomu 2x měnili radnici a tramvaje nejezdí a nejezdí- už bezmála 10 let. V Oslu je jejich Ansalda též dost zlobí, ale tam najeli na italský systém: když se něco po..., hned přijede servisní vozidlo a briskně to opraví, prý se servismani za celý den nezastaví. O kauze IC4 pro Dánsko asi netřeba hovořit, stejně jako o CIS. Je mi ovšem divná jedna věc: co tato a jí podobné firmy vyrobí pro domácí trh, celkem funguje, zatímco když se to exportuje severně od Alp, vznikne problém. Vsadil bych se, že to skutečně do značné míry bude přístupem výrobce a provozovatele k věci: kombinace laxního resp. benevolentního výrobce a rigidních předpisů resp. pedantismu u odběratele nejspíš vede do značné míry k oněm problémům. Holt kulturní odlišnosti jsou často důležitější komponentou pravidelného rpovozu, než technika sama.
registrovaný uživatel Raquac 
10.12.2009 (10:28)  
Twix: FER nakupuje od PESY motorove jednotky a Stadlera/AnsaldaBredy elektricke.
Vetsina ostatnich: Vidim ze se hezky bavite, ale nezapomente pri tom smichu, ze Italove kuprikladu cerstve jezdi 515 km mezi Milanem a Rimem za 2:45, 720 km z Milana do Neapole za 4:10 (za tu dobu nase Pendolino ujede 404 km z Vidne do Prahy), ze vysmivane Ansaldo dodava kuprikladu system ETCS i pro nemecke vyrobce vozidel, ze Italove vyvinuli a jako jedini dodavaji ve vetsich poctech naklapeci techniku (ktera kuprikladu v ICT patri ke spolehlivym castem). Jeste se pri tom smichu podivejte na treba na tramvaje, kdy a jake nizkopodlazni vozy se v Italii vyrabely/vyrabi a provozuji. Zasmejte se i pri vzpomince na silovou elektroniku dodavanou napriklad do lokomotiv nebo na vyrobce sportovnich aut. Slzy si utirejte pri myslenkach na vyrobce komponentu pro kolejova vozidla, napriklad Lucchini nebo Poli. Pak se podivejte na sever k nam a muzete se smat dal....
dopisovatel nebo člen ŽP Zlámalík  mail  
10.12.2009 (10:03)  
Myslím že zmíněný návrh Juraje Kováče bude nejvýhodnější řešení, aneb: Jak si může soudný člověk koupit z Itálie něco, co není vyrobeno z hroznů? :-)
09.12.2009 (20:35)  
SzKT : švýcarského Pendolino (řada 500 SBB) má podvozky z italského Savigliana jako českého Potěmkiny ...
Pan Stadler si panem Makaronem jistě poradí ...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko