..: Vykolejení lokomotivy v Mladé Boleslavi způsobilo únik nafty :..

Mladá Boleslav — V neděli 1. 11. 2009, půl hodiny před půlnocí, vykolejila na hlavním nádraží v Mladé Boleslavi posunovací lokomotiva 742.061 společnosti ČD Cargo. Staniční posunovací záloha přejela výkolejku, čímž se oba podvozky dostaly mimo kolej a došlo k protržení palivové nádrže. Prestože šlo o nevelkou nehodu s relativně malými škodami a bez zranění, z vykolejené lokomotivy uniklo přibližně 3000 litrů nafty. Vzhledem k blízkosti řeky Jizery jsou nyní v pohotovosti záchranáři a ekologové, aby společně minimalizovali dopady potenciální ekologické katastrofy, která by nastala, kdyby nafta prosákla až k vodnímu toku.

Lokomotiva podle prvních informací vjela na nesprávnou kolej. Příčina nehody se vyšetřuje. Ačkoliv dosavadní kontroly znečištění řeky byly naštěstí negativní, ekologové z mladoboleslavského magistrátu i Povodí Labe setrvávají v pohotovosti. Pokud by došlo k průsaku nafty, byli by okamžitě povoláni hasiči s nornou stěnou. Specializovaná firma mezitím začala vybagrovávat kontaminovanou zeminu v místě havárie přímo pod dotčenou kolejí.

Podrobnosti dále zjišťujeme.

Zdroj: ČTK


NIcKON Poslat mail autorovi | 2.11.2009 (22:09)
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from ČR Středočeský


06.11.2009 (21:31)  
Borecek 13: Zaprvé, mladoboleslavské nádraží bylo za komunistů totálně podinvestované, soudruzi si mysleli, že část osobky převedou na silnici, a zůstane pouze směr Nymburk, Česká Lípa a Stará Paka. Je to paradox, že dnes je situace opačná. Na Nymburk jezdí vlaky poloprázdné a na Českou Lípu a Starou Paku je přímé spojení velmi omezené.

Zadruhé, po revoluci padl návrh, postavit podél R10 spojku Řepov-Nepřevázka, která by opět význam hlavního nádraží v Čejetičkách redukovala. Jenže nádraží město bylo stísněné a jeho další rozvoj vyloučen, takže z toho sešlo.

Následně se nedělo nic, kromě instalace LED-Pragotronu a zrušení čekárny pro cestující.

Pánové z Carga, ti jsou také kapitola sama pro sebe, ale už aspoň tolik nekouří v prostoru pro cestující.

Co se týče lidí v dopravní kanceláři a dalších zaměstanců, nevím, kdo z nás by si to s nimi chtěl vyměnit.

Ten problém skutečně není POUZE v MB, zde je také nulová snaha nadřízených míst. Proč nejsou v MB na nádraží cizojazyčné nápisy? Skoro pokaždé se mě tam nějaký cizinec (nejlépe Vietnamec) ptá, co kde a kam? V nemocnici v MB takové nápisy jsou, dokonce i vietnamsky.

Ale je v silách vlastních zaměstnanců dislokovaných v MB ty nápisy vytvořit? Ne. Mají to v popisu práce? Ne. A podobný případ bylo pravděpodobně i to vykolejení.
04.11.2009 (18:57)  
Pro "zirecka" Tak dej ruku dolu.Píšeš sklopenou výkolejku? Kdyby byla sklopená tak by snad ta lokomotiva nemusela vykolejit,co?! Jo a jestli by fungovala Škodovka jako boleslavské hlavní nádraží tak je naše země o hodně aut chudší. Nevím jak dobře znáš tamní poměry,ale tam jsou průsery 100% na denním pořádku a určitě toho dost ututlají pokuď to jde samozřejmě. Nesrovnávej s jinými stanicemi na síti,protože to ani srovnávat nejde.
04.11.2009 (14:59)  
Poborskiii: A případ s velice podobným dějem v březnu letošního roku v Olomouci.
Bohužel vykolejení na výkolejkách je poměrně časté, i když ve většině případů s minimálními následky.
04.11.2009 (14:57)  
Před nedávnem se stal obdobný případ v koridorizovaném Benešově, kdy hektor vypadnul na výkolejce, prorazil nádrž a nafta vytekla do kolejiště, byla tam pak vybagrována podobně velká jáma, jaká je vidět na těch fotkách z MB.
04.11.2009 (11:59)  
Borecek 13: Doufáš chybně, neboť se hlásím a divím se, protože nechápu souvislost mezi tvými argumenty a vypadnutím loko na výkolejce.
Podobná záležitost se stává také jinde a stávat se bude i nadále. Bohužel loko přejede sklopenou výkolejku a vykolejí tak nešťastně, že sedne nádrží na výkolejku a protrhne nádrž.
03.11.2009 (15:20)  
Doufám,že tady není nikdo,kdo zná Boleslavské nádraží a diví se,že se něco takového stalo. Mladá Boleslav hl.n. je nejhorší stanice na síti SŽDC a ještě asi dlouho bude. Kromě rekonstrukce kolejiště a peronizace je potřeba nová budova a co hlavně,oddělit od cestujících nákladní dopravu,kterou reprezentuje hromada individuí v oranžovo špinavých monterkách. Nejlepší by bylo řídit Boleslav třeba z Nymburku,protože v dopravní kanceláři se také nachází výkvět dráhy.
Registered user j.v. 
02.11.2009 (23:03)  
S tímto případem to trochu nesouvisí, nicméně se přispěvatelům zde (a nejen zde) stále pletou pojmy přepravce - dopravce. Ač je mezi nimi diametrální rozdíl.
Přitom je to jednoduché: přepravce podává zboží k přepravě, dopravce to zboží dopravuje.
ČD Cargo je vždy dopravce, nikoliv přepravce !
J. V.
02.11.2009 (22:43)  
Žádná srážka s nákladním vlakem ani vjetí na špatnou kolej.
Dne 1.11.09 v 23,25 hod. došlo v žst. Mladá Boleslav hl.n. k vykolejení posunovací zálohy ČDC přes výkolejku č.2. Lv 742.061-5 oběma podvozky - došlo k proražení nádrže a úniku nafty.

Zbytečná panika. Ekologická havárie je kategorie mimořádné události, pro níž je zpracován tzv. havarijní plán, podle něhož se postupuje.

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko