Mladá Boleslav — V neděli 1. 11. 2009, půl hodiny před půlnocí, vykolejila na hlavním nádraží v Mladé Boleslavi posunovací lokomotiva 742.061 společnosti ČD Cargo. Staniční posunovací záloha přejela výkolejku, čímž se oba podvozky dostaly mimo kolej a došlo k protržení palivové nádrže. Prestože šlo o nevelkou nehodu s relativně malými škodami a bez zranění, z vykolejené lokomotivy uniklo přibližně 3000 litrů nafty. Vzhledem k blízkosti řeky Jizery jsou nyní v pohotovosti záchranáři a ekologové, aby společně minimalizovali dopady potenciální ekologické katastrofy, která by nastala, kdyby nafta prosákla až k vodnímu toku.
Lokomotiva podle prvních informací vjela na nesprávnou kolej. Příčina nehody se vyšetřuje. Ačkoliv dosavadní kontroly znečištění řeky byly naštěstí negativní, ekologové z mladoboleslavského magistrátu i Povodí Labe setrvávají v pohotovosti. Pokud by došlo k průsaku nafty, byli by okamžitě povoláni hasiči s nornou stěnou. Specializovaná firma mezitím začala vybagrovávat kontaminovanou zeminu v místě havárie přímo pod dotčenou kolejí.
Podrobnosti dále zjišťujeme.
Zdroj: ČTK
Zadruhé, po revoluci padl návrh, postavit podél R10 spojku Řepov-Nepřevázka, která by opět význam hlavního nádraží v Čejetičkách redukovala. Jenže nádraží město bylo stísněné a jeho další rozvoj vyloučen, takže z toho sešlo.
Následně se nedělo nic, kromě instalace LED-Pragotronu a zrušení čekárny pro cestující.
Pánové z Carga, ti jsou také kapitola sama pro sebe, ale už aspoň tolik nekouří v prostoru pro cestující.
Co se týče lidí v dopravní kanceláři a dalších zaměstanců, nevím, kdo z nás by si to s nimi chtěl vyměnit.
Ten problém skutečně není POUZE v MB, zde je také nulová snaha nadřízených míst. Proč nejsou v MB na nádraží cizojazyčné nápisy? Skoro pokaždé se mě tam nějaký cizinec (nejlépe Vietnamec) ptá, co kde a kam? V nemocnici v MB takové nápisy jsou, dokonce i vietnamsky.
Ale je v silách vlastních zaměstnanců dislokovaných v MB ty nápisy vytvořit? Ne. Mají to v popisu práce? Ne. A podobný případ bylo pravděpodobně i to vykolejení.
Bohužel vykolejení na výkolejkách je poměrně časté, i když ve většině případů s minimálními následky.
Podobná záležitost se stává také jinde a stávat se bude i nadále. Bohužel loko přejede sklopenou výkolejku a vykolejí tak nešťastně, že sedne nádrží na výkolejku a protrhne nádrž.
Přitom je to jednoduché: přepravce podává zboží k přepravě, dopravce to zboží dopravuje.
ČD Cargo je vždy dopravce, nikoliv přepravce !
J. V.
Dne 1.11.09 v 23,25 hod. došlo v žst. Mladá Boleslav hl.n. k vykolejení posunovací zálohy ČDC přes výkolejku č.2. Lv 742.061-5 oběma podvozky - došlo k proražení nádrže a úniku nafty.
Zbytečná panika. Ekologická havárie je kategorie mimořádné události, pro níž je zpracován tzv. havarijní plán, podle něhož se postupuje.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.