Gdaňsk — V listopadu 2008 jsme vám přinesli informaci o projektu polské těžké nákladní lokomotivy E6ACT (následně pojmenované "Dragon"), gliwické společnosti ZNLE. Tehdy se pracovalo na skříni prototypu a ladění jednotlivých funkčních celků, aby se mohl stroj v celé své kráse představit na veletrhu Trako 2009 v severopolském přístavním městě Gdaňsk. Výrobce přislíbil možnost dodání prvních strojů v červnu 2010 a ačkoli byl navržen pro polské dopravce, zájem o něj projevily i přepravní společnosti Alžíru a Maroka. Připomeňme jen, že lokomotiva dokáže utáhnout nákladní vlak o hmotnosti až 4 tisíc tun, k čemuž využívá tažnou sílu 374 kN a adhezi všech 6 náprav. Podrobné technické údaje naleznete v původním článku.
Zdroj: Rynek Kolejowy, Autor snímku: Grzegorz Mikosz
Naše infrastruktura je bohužel nekompatibilní s nadnárodním standartem. To je základní problém.
Napadá mne myšlenka "lokomotivy pro vlastní potřeby", která by byla vyrobena nezávisle objednávce zákazníka, jednak jako vícesystémová, jednak jako splňující podmínky "národních špecifik", kerá by byla následně schválena příslušnými "národními" drážními úřady...
Naproti tomu řada 380 ČD (spíše CZ) je konstruována s přihlédnutím ke všem "špecifikám" zemí, kam by mohla být dodávána ...
Srovnávat vícesystémovou lokomotivu s Vmax 200 km/h a DC lokomotivu s V max 120 km/h vůbec nelze, ty mašiny se liší natolik, že kdo toho ví jen trošku málo o konstrukci lokomotiv, je mu zcela jasné, že to prostě seriózně porovnat nejde, už jen kvůli rozdílným TSI na pevnost HSS apod. O výzbroji a dalším vybavení ani nemluvím.
Taurus vs Škoda 109E no to už je hodně ohraná písnička, opět se srovnávají dvě velice těžko srovnatelné věci .. kdo trošku rozumí technice kolejových vozidel tak ví přesně, co mám na mysli a proč to nelze srovnávat, a kdo neví, nechť nastuduje odbornou literaturu, navštěvuje veletrhy a odborné semináře a pak nebude na DF žvaltat to co se tu objevuje.
waszyn Tak existence a fungovani teto firmy, resp.holdingu neni trzni nybrz mafiansko-korupcni..
Ty máš pro své tvrzení nějaké důkazy? Pokud ano, máš zakonnou povinost toto oznámit. A pokud tyto důkazy nemáš, buď radši zticha. Tohle je hrozně ohraná a trapná písnička.
...jeho predrazenych neoverenych a v mnoha ohledech zastaralych suntu
Defunuj prosím přesně, jaký typ vozidla máš na mysli a které konstrukční uzly jsou na konkrétním typu zastaralé a proč a z které strany je požadavek tento uzel použít. A ty znáš detailně všechny smlouvy od všech zakázek,různých výrobců, že můžeš tvrdit, že je něco předražené? Ono je rozdíl koupit si třeba hotovou lokomotivu a nebo si koupit stavebnici a depu si ji skládat a pak si platit homologace a další úpravy.
Deadeye: ..cena vyssi nez u bezne dostupne jezdici konkurence...
Tak mě by ta běžně jezdící konkurence docela zajímala. Nevím o tom, že by se po kolejích sousedních států ve velkém počtu proháněly lokomotivy, které jsou třísystémove, s Vmax 200 km/h, mohou jezdit po kolejích v ČR,Slovensku, Polsku, Německu, Rakousku a Maďarsku a jejich HSS splňovaly EN 15 227. Pokud taková lokomotiva existuje, prosím, ukažte mi ji a poučte mě, rád si rozšířím obrzory.
"Slavný" Taurus jezdí pouze v několika kusech na "zvlášní povolení" a jen na některých tratích a dokonce nemůže jezdit ani mezi Děčínem a Bad Schandau, resp. mezi Dolním Žlebem a Schönou přes Hirschmühle. Pokud se chce dostat vlastní silou z Děčína do Schöny, tak to musí objet přes Vídeň a Passau ... Dokonalá lokomotiva od konkurence, viďte ...
Takže když takovouhle lokomotivu neumí u Siemense a Bombardiera vyrobit, tak si jí holt musí(-me) v tuzemsku vyrobit sami ...
Ale... skoda zacala na nove loko pracovat v roce 93 (103), uz nekdy v 97 ukazovala prvni modylky 109, 2002 prvni soutez, ale mela to byt jina loko (s Bombardierem), 2004 druha soutez (proc vyvoj loko neprobehl uz treba 99 az 2000 a do souteze 2002 mohli jit uz s hotovu loko?), ucinnost smlouvy 12.2004, dodani prvni loko do 48 mesicu vcetne zkousek, coz jsou 4 roky, takze 12.2008.
Realita v podani Skody je vice nez 10 let zvatlani o nove loko, prosvihnuty termin uz skoro o rok a cena vyssi nez u bezne dostupne jezdici konkurence.
Tim, opet na to upozornuji, nehanim um a sikovnost skodovaku. Ti inzenyri, technici a delnici jsou jedno z nejlepsich co mame. Tim hanim vedeni a korupcne-brachovsky system vedeni podniku a reseni zakazek, ktery nas stoji penize, cas a cestovni pohodli. Kdy uz i Polaci zacinaji vytahovat ruzky v oblasti, ktera drive byla nasi drtivou domenou. Pokud nekdo neni s to pochopit psany text a neni ochoten posuzovat veci realne a ne jen z pohledu cz fandy, tak nema smysl se dal bavit.
Pokud E6ACT chcete srovnávat mermomocí se škodovkou, tak si poslužte řadou 184.5, což je taktéž čistě stejnosměrná nákladní lokomotiva (ovšem o dost starší se SS motory).
pozn.: Nechci se zastávat 109E, po ní taktéž zájemci nějak zvláště neprahnou. Jen jsem chtěl upozornit na nesmyslné srovnávání...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.