..: Vychází kniha Zmizelá Praha - Nádraží a železniční tratě :..

Beseda nad knihou Zmizelá Praha, foto: Klub Za starou Prahu Praha — Knih se železniční tématikou mnoho nevychází a tak jistě nejednoho příznivce historie železnice potěší právě vycházející nová kniha o historii pražských nádraží a železničních tratí. Knihu nazvanou Zmizelá Praha - Nádraží a železniční tratě napsala spolu s dalšími autory PhDr. Kateřina Bečková a pojednává v ní o zaniklých, proměněných a ohrožených železničních stavbách. Knihu vydalo nakladatelství Paseka, kde ji je možné objednat za 254 korun.

V pondělí 5. října proběhne v Klubu Za starou Prahu nad touto knihou beseda. Setkání s autory začíná od 18 hodin v Juditině věži Karlova mostu (menší z Malostranských mosteckých věží), Mostecká 1, Praha 1, kde je možné tuto knihu zárověň zakoupit.

Zdroj: Klub Za starou Prahu , Nakladatelství Paseka


JRtrain Poslat mail autorovi | 4.10.2009 (18:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

  1 2      Zpráv na stránku:   
Registered user Kakov 
10.10.2009 (11:50)  
jo kniha je opravdu moc pekna a zajimava, jen ma malinkou vadicku, protoze nejsem moc obeznamen s historii prazskeho uzlu, tak jsem nemohl prijit na to kde je nadrazi Franze Josefa, az po zevrubnem zkoumani fotografii mi docvaklo, ze jde o dnesni wilsonak, pro nas zelenace tam mohli dat poznamku, ze se jedna o predchudce wilsonaku
Registered user TTtrain  mail  
07.10.2009 (18:55)  
Pánové, knihu jsem dnes ráno dostal na stůl a odtrhnul se od ní až teď, před autorkou hluboce smekám.
07.10.2009 (18:33)  
Dneska už nikdo trať z Těšnova obnovat nebude, mimo jiné problém řešení křížení s trakčním vedením na Palmovce (přepínatelná trolej je jaksi nad chápání příslušných institucí, resp. jejich personálu ...). Existovat však, tak by se asi neřešilo napojení Masaryčky na "Nové spojení" do Vysočan, ale jezdilo by se z Těšnova. Tři koleje jsou pro soupravy s řídícím vozem (elektrické, motorové jednotky) dostačující. Na ženevském letišti si vystačí se 4 "koncovými" kolejemi, objíždět musí u souprav CIS vlaků sestavených z klasických souprav nemajících řídící vůz.
Zatímco Masaryčka je dobře dostupná z metra "B", tak Těšnov by byl výborně dostupný od metra "C" a toho Béčka taky.
Registered user TTtrain  mail  
06.10.2009 (8:52)  
To Twix: No zrovna S29 toho z Vysočan na hlavák mimo vzduchu moc nevozí. Ale je spíš otázka "nepropagace" toho spojení.
Registered user TTtrain  mail  
06.10.2009 (8:49)  
To FRK: Kniha mi přijde až zítra, pak určitě bude o čem diskutovat :-)
06.10.2009 (8:11)  
Tak jsem si myslel, že se bude diskutovat o kvalitě obsahu knihy a ne jen o nádraží Těšnov. To jste tam kolegové nic jiného nenašli? FRK
06.10.2009 (0:24)  
Také nevím k čemu by dneska bylo nádraží Těšnov. Vlaky od Vysočan přijíždějí na dvě různá nádraží, co takhle ještě třetí? Po trase podél metra? No ani ne, děkuji. Já radši jednoduché přestupy na Wilsoňáku, a ten průjezd S3 a S29 do Vršovic také není k zahození (u S3 a R3 se to celkem využívá). Ovšem zastávka u metra Rajská Zahrada by se celkem hodila, a když jsem u toho tak samozřejmě i Kačerov.
Registered user TTtrain  mail  
05.10.2009 (21:18)  
Na Těšnov by se jistě min. jedna kolej vešla, třeba místo točny. No a dvě koleje příjezdové, čtyři staniční, to už se dá něco vyjezdit. Jenže teď je to diskuse o ničem. Je pozdě. Jistě ne nadarmo je zboření Těšnova označováno za jeden z nejhorších nápadů rudých hlav.
05.10.2009 (20:40)  
Ale pořád by ta druhá kolej vedla nikam resp. do Vysočan. A hlavně na vlastním Těšnově už moc dalšího místa nebylo, leda zbourat ty historické budovy. do té doby zase jen 2 nástupiště a kolej pro objíždění.
Registered user TTtrain  mail  
05.10.2009 (17:42)  
For Borovička: "takové nádražíčko"? Možná by nebylo od věci dát si trochu práci a zalovit v historii, co všechno tohle nádražíčko "obsloužilo"
http://prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2008122703
Napojení jednou kolejí je pravda, ale pro položení případné další koleje bylo kolem místa dost.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2020 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko