..: PONT: Poukázky na jízdenky Českých drah za poloviční cenu :..

Reklama Pont na jízdenky ČD, foto: Josef Petrák Praha/Hradec Králové/Ostrava — Letošní rok bude zřejmě patřit v oblasti železničních tarifů všemožným poukázkám na jízdenky Českých drah, které nabízely různé prodejní řetězce. Pokud pro vás není cesta cílem a nechali jste si ujít jak ČD Net v prodejnách Lidl a Elfíkovy krabičky s poukázkami na jízdenky SoNe v supermarketech Kaufland, stále máte hned několik možností jak ušetřit proti zákaznickému jízdnému. Psali jsme o supermarketech Globus, který v létě nabízel poukázky na zpáteční jízdenky v jakékoliv trase za smrtelně nízkou cenu. Ta se nakonec ukázala chybou jednoho z řadových pracovníků generálního ředitelství. Poukázky aktuálně v nabídce Globusů nejsou. Přesto nemusíte zoufat, že byste už museli přejít na zákaznický tarif. Bez povšimnutí zůstal poslední z distributorů – prodejny občerstvení a potravin Pont. Ty nabízí poukázky na jednosměrné jízdenky Českých drah s možností výměny do konce roku 2010; nyní však s 50% slevou.

V nabídce čtveřice prodejen Pont jsou poukazy na jednoduché jízdenky na jednadvacet různých železničních relací. Zakoupit je můžete výhradně na prodejnách v Praze na chodovském kancelářském komplexu The Park v budově, kde sídlí společnosti Sony a Oracle, na Ústředním autobusovém nádraží Praha–Florenc, v Ostravě na svinovském nádraží a také v Hradci Králové ve fakultní nemocnici. Kromě toho je možné si poukázky rezervovat přes internet a vyzvednout v sídle společnosti v Praze–Michli. Zajímavé se stávají díky listopadové nabídce „dva poukazy za cenu jednoho“ — např. zpáteční jízdenku Praha – Brno tak zakoupíte za cenu 200 korun. Proti nejlevnější nabídce Českých drah, eLiškám zakoupeným v předprodeji, tak ušetříte celou stokorunu. Kompletní seznam nabídek, mezi kterými najdeme krajská města České republiky, najdete na webu prodejce.

Slevová nabídka 1 + 1 je nabízena pouze v listopadu. Uvítají ji zejména ti, kteří potřebují cestovat v pracovních dnech a nechtějí stát frontu u pokladen – poukazy lze vyměnit nejen na pokladnách ČD, ale i přímo u průvodčích ve vlaku.

Zdroj: PONT/JP Servis


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 8.11.2010 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
10.11.2010 (17:22)  
Ta skoda by vznikla - v okamziku uzavreni "smlouvy" platila nejaka dohoda a ta by se tim porusila, protoze dohoda znela 25% sleva na tri roky, nebylo to 25% "do zitrka a potom se uvidi".
K neoklamani zakazniku by tedy nedoslo jen za podminky, ze by se nevyuzity dil ceny in-karty proplatil zpet.
registrovaný uživatel Oto 
10.11.2010 (16:56)  
CD jezdily dokonce za 35 korun a ani ony pokutovany nebyly.

ČD by se z toho mohly snadno vykroutit poukazem na dvě podstatné odlišnosti od SA:

- těch 35 Kč byla eLiška, tj. nabídka jen pro ty, co zaplatili (tehdy myslím ještě) 600 Kč
- nenabízely takto všechna místa v relaci, ale jen omezený počet
registrovaný uživatel Oto 
10.11.2010 (16:52)  
Klamání spotřebitele by spočívalo v tom, že uváděná sleva 25 % by byla jenom vůči nějakému fiktivnímu ceníku, a tudíž o žádnou slevu nejde.

Nemusel by ale pak ten oklamaný spotřebitel prokázat, že mu tím oklamáním vznikla nějaká škoda? Když si vy koupíte slevu, a já dám po čase stejnou slevu někomu jinému zdarma, vy poškozen přece nejste ani o korunu, pro vás platí stejné podmínky, jako v okamžiku, kdy jste se pro zakoupení rozhodl.

Ale vážně, pokud by mi právníci řekli, že to nejde, tak prostě zlevním aplikaci In-zákazník na 1 Kč a budu InKartu vydávat na počkání.

Mmch. to obyčejné jízdné nemusí být vůbec fiktivní, můžu ho klidně zachovat a prodávat ho tomu, kdo si o něj výslovně řekne a bude na tom trvat. A aby právníci neprskali, mohu ho odlišit nějakou drobnou výhodou, například stornopoplatkem sníženým o 50%. To je zcela košer, protože letecké společnosti to běžně dělají. Když chcete, můžete si koupit na ten samý let o mnoho dražší letenku, která se bude lišit jen stornopodmínkami a mílemi ...
registrovaný uživatel M 
10.11.2010 (16:38)  
U te pokuty je zajimave to, ze za stejnou cenu jezdila (jako prvni) i Asiana, ktera ale pokutu nedostala a CD jezdily dokonce za 35 korun a ani ony pokutovany nebyly.
V tom "rozsudku" pak pry snad stalo, ze SA je prilis dobra firma, coz vede zakazniky k loajalnosti a ta pak narusuje konkurencni prostredi.

Timto vsim chce rict, ze jakekoliv zavery bych radeji nedelal, protoze urad muze zjevne rozhodnout absolutne vselijak a bez ohledu "normalnost" nebo snad i logiku:-)
10.11.2010 (16:32)  
Pokud soud za klamání spotřebitele nebyl po zavedení Budapešti za 19 EUR, nebude ani teď.
Jančura má platit pokutu za to, že měl zákaznické jízdné z Prahy do Brna 50 Kč. Ale tady šlo o podnákladovou cenu. Klamání spotřebitele by spočívalo v tom, že uváděná sleva 25 % by byla jenom vůči nějakému fiktivnímu ceníku, a tudíž o žádnou slevu nejde.

stačí jen vyhlásit obyčejné jízdné ve výši 360 Kč
Výměr MF sice neurčuje přímo výši maximální ceny, ale omezuje její růst - nárůst o 200 % je rozhodně v rozporu s výměrem.
registrovaný uživatel M 
10.11.2010 (15:45)  
Tržby ČD stagnují (zatím, pravda, neklesají, ale už nerostou), což v roce, plném marketingových slev je opravdu úžasný výsledek!

Toto mi velmi pripomina vcerejsi diskusi na tema FVE, kde lobbysta rikal neco ve smyslu "zasah proti FVE nebyl vubec nutny, protoze cena koncove elektriny mozna vubec nevzroste, protoze cena silove elektriny klesla o 30%"...
Zvlastni, ze? "Surovina" sice extremne zlevni, zatimco "vyrobek" nikoliv, ale vlastne to zadny vliv nema:-)

A zpatky k marketingovemu magovi - ten trzby nerostou, zatimco kdyz se vsechny nabidky zrusi (jen nevim, jak to souzni s relacemi) a zakaznicke jizdne se snizi o 30%, tak to na trzby bude mit jiste blahodarny ucinek, protoze vlaky diky snizeni cen ziskaji 40% zcela novych zakazniku (nebo ti stavajici budou jezdit o 40% vic) a trzeb se to nijak nedotkne.
Myslim, ze bys mel byt obchodni reditel v nejake stredni az velke firme. Idealne asi statni...
10.11.2010 (14:27)  
Ano, přesně to jsem měl na mysli. V autobusové dopravě jsou výměrem MF určeny maximální ceny jízdného, ale na železnici tomu tak není. Na železnici je pouze stanovena povinnost poskytnout určitým kategoriím cestujících slevu (25% - 50% - 62,5% - 75%). A nikde není psáno, že by podobná sleva nesměla být poskytnuta i ostatním cestujícím.
Proto není pravda, jak píšete, že děti a důchodci musí mít Pha-Plz maximálně za 73 Kč. Pokud si dopravce usmyslí, že bude od všech vybírat 90, stačí jen vyhlásit obyčejné jízdné ve výši 360 Kč a všem cestujícím poskytnout slevu 75%.
registrovaný uživatel Oto 
10.11.2010 (14:11)  
Co je to to regulované jízdné? Kde ho najdu?

http://www.mfcr.cz/cps/rde/xbcr/mfcr/CenovyVestnik_13_2009_pdf.pdf příloha 4

Asi narážíte na to, že už pár let se tomu říká "regulace formou věcně usměrňovaných cen", tedy není to přímá "regulace".

Ovšem podstata je stále stejná, protože obyčejné jízdné tu máme z dob přímé regulace v podstatě beze změny. Dopravce musí mít stále nějaké "obyčejné jízdné" stanovené dle kilometrů a z toho dávat státem určené procentuální slevy.

Dopravce samozřejmě může mít další, komerční nabídky - a ČD toho hojně využívají (za obyčejné jezdí jen 5% cestujících, viz níže), protože samy vědí, že za obyčejné by s nimi skoro nikdo nejezdil.

Jde samozřejmě o to, jakým způsobem komerční nabídky realizovat, zda s výkupným 990 Kč jako zákaznické jízdné, či jen po internetu jako SporoTiket, nebo "jen tak" (tedy s minimálním možným opruzem). Já jsem pro verzi "jen tak", protože v tom vidím možnost zastavit či alespoň zpomalit pokles počtu cestujících na železnici.
10.11.2010 (13:43)  
Tzv. "obyčejné jízdné" ČD?
10.11.2010 (13:28)  
Oto: Cena pro důchodce i děti je a musela by zůstat zhora omezená 50% z regulovaného jízdného MD ČR. Takže 73 Kč, což je méně než 90 Kč.

Co je to to regulované jízdné? Kde ho najdu?
  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko