..: ČD vypsaly výběrové řízení na nákup 100 ojetých vozů :..

Prototyp Bmeer ČD (Bimz DB), foto: ČD Praha — České dráhy se po dvou letech jednání s Deutsche bahn rozhodly vypsat mezinárodní výběrové řízení pro nákup 100 používaných rychlíkových vozů ze zahraničí. Dřívější snahy drah o přímý odkup 100 vozů Bimz od Německých spolkových drah bez výběrového řízení dohodou nevyšly — zejména díky nejisté formě financování, finálního vlastnictví vozů a možnosti nasazení mimo Českou republiku. Ve výběrovém řízení poptávají 100 vozů vybavených klimatizací, maximální rychlostí alespoň 160 km/h pro nasazení na expresy a další vlaky vyšší kvality. Standardem má být 6 míst v kupé, část dodaných vozů musí mít prostor pro přepravu jízdních kol a 10 z uvedené stovky vagónů by mělo být 1. třídy. V současnosti se jedná o nejrychlejší a nejlevnější způsob, jak získat kvalitativně lepší vozy za relativně nízkou cenu. Celý kontrakt má být financován pomocí desetiletého leasingu a hodnota kontraktu přesáhne přibližně 1,5 miliardy Kč (cca. 60 milionů eur).

Interiér vozu Bimz, foto: http://www.grahnert.de/ Německé vozy řady Bimz a Aimz nabízí mnohem větší komfort díky modernějšímu uspořádání interiéru a polstrovaným sedačkám, vyšší maximální rychlost 160 km/h (pro rychlost 200 km/h a vyšší je v ČR požadována tlakotěsná skříň vozu) či podvozky GP 200 pro lepší jízdní komfort. Na některých spojích nahradí také letité východoněmecké vozy řady B. Při nákupu by měly být upraveny a převedeny do mezinárodního režimu RIC, aby mohly být nasazovány i v mezinárodní dopravě. Počítá se s nimi zejména na spoje kategorií EC, IC a Ex na páteřní lince z Prahy na Moravu, případně dále do zahraničí; některé vozy by měly jezdit i na běžných vnitrostátních rychlících, např. z Prahy přes Tábor do Českých Budějovic. Vozy, které zde jezdí nyní, by se měly přesunout na vnitrostátní dálkové rychlíky.

Prvním demonstrátorem takové rekonstrukce byl vůz „Bmeer.001“, který připravily a prezentovaly dílny DB ve Wittenberge. Vznikl rekonstrukcí z řady Bimz dříve nasazované na spojích InterRegio. Německé vozy ale nejsou jedinou volbou. V nabídce jsou také zánovní francouzské vozy Corail nebo vozy původem ze Švýcarska. Nasazení prvních kusů řad Bmeer/Ameer na pravidelných spojích se očekává v průběhu roku 2010.

Zdroj: České dráhy


xfilipís | 14.8.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SzKT  mail  
14.08.2009 (10:16)  
MuDr.: Ve švýcarských zdrojích se o tom nic nepíše, ale jediné, čeho se chtějí opravdu zbavit, jsou velkoprostorové vozy řady Bpm z 60. let. Původně byly kupatové, dnešní podoba je po radikální reko někdy v 1. polovině 90. let. Oni ale i Corraily jsou zhruba z let 1970-85 (na rozdíl od Bpm SBB neprošly reko) a Bimzy jsou v původní podobě rovněž 60.-80. léta (reko přelom 80. a 90. let). Takže na to, že se z toho dělá neverending story nic moc, byť vše uvedené zkvalitní dopravu na ČD dost markantně.
14.08.2009 (10:15)  
MuDr.: ak by Bmeer-y nejazdili na Ex, EC stávalo by sa, že na R by išiel klimatizovaný Bmeer a na Ex do Žiliny Bmee a podobne...
registrovaný uživatel SYN 
14.08.2009 (10:13)  
Hm, tak teď v tom má být klima? Zajímavé, ne až tak úplně systematické... jako do 25 let starých (plus mínus) reko tu klimču dáme a v polovině modernějších mz-et (včetně první třídy!) nebude? Tak snad leda že by už bylo nafest rozhodnuté že do těch mz-et se brzo dodá taky, jinak by to byl systematický nesmysl...
Když už tak bych klimu do Bimzů dal jen tak do půlky, aby se daly tvořit vlaky (jinak jednotné z vagonů stejné řady) které by v části vozů klimu měly a v části neměly, tak aby si cestující mohl vybrat - ač většina považuje klimu (pokud je správně nastavená) za velkou výhodu (zvlášť v létě), tak něktří bohužel klimu nesnášejí, ať už ze subjektivních či objektivních důvodů...
Chápu že u budov je to smůla, klimatizované buď jsou nebo nejsou, ale proč zde nevyužít toho že vagony jí nemusejí být osazeny všechny?
Samozřejmě že další možnost je dosadit neklimatizovaný vůz jiné řady ale to už není tak hezké řešení...

No a jinak - samozřejmě, ne že uvěřím až je uvidím - ještě sáhnout si půjdu jestli to není fata morgána nebo přemalované Béčko...
registrovaný uživatel MuDr.  mail  
14.08.2009 (10:08)  
ad švýcarské vozy
neví někdo z vás o které vozy se jedná?

ad nasazení na EC směr Slovensko
Dost mě překvapilo, že původně by tyto vozy měly být snad nasazeny na vnitrostátní rychlíky. A jak se dočítám, naráz se to změnilo a mají sloužit pro vlaky vyšších kvalit. Je pravdou že pokud se tady těch 100 vozů objeví a budou zajíždět na Slovač nebo do Polska, asi to bude pořád lepší než to, co tam je k vidění na některých vlacích teď. Nicméně si nemyslím, že zrovna Bimzy jsou zrovna vhodné řešení jako vozy pro vlaky IC, EC... Na rychlíky popřípadě Ex nebo jako posilové i na ty City vlaky to cenu mít bude, ale mít to jako "moderní vozy"...? A s tím souvisí ten můj první dotaz, které že vozy od švýcarů by to měly být?
Díky
14.08.2009 (9:55)  
Josef Petrák: Pepo, já s příspěvkem Honziky souhlasím. Prošel jsem si tu tiskovou zprávu několikrát, zda jsem něco nepřehlédl. Ale vždy jsem se dozvěděl to stejné. Tyto vozy mají jít na EC/IC z Prahy přes Olomouc na Slovensko a uspořené vozy potom na R do ČB. Kde jsou prosímtě uvedeny tedy ty R Praha - Brno a Praha - Olomouc - Morava? Díky.
registrovaný uživatel Pjetro 
14.08.2009 (9:46)  
Kdybych se nezajímal o železnici, tak bych si myslel, že dráhy už těch vozů musí mít nasmlouváno ne sto, ale stovky, vzhledem k tomu s jakou pravidelností v médiích omílají tuto zprávu. (ono se totiž už nikde neuvádí, že výběrové řízení bylo zrušeno atd., takže každý má za to, že počínaje výběrovým řízením je zakázka už skoro "hotová")
14.08.2009 (9:35)  
Vedení ČD žije svým samostatným životem a dokaží sami sebe neustále zaměstnávat.
Až budu nastupovat do technicky lépe udržovaných stávajících vozů či nakoupených ojetin, uvěřím.
14.08.2009 (9:28)  
Opakovaný vtip již přestává býti vtipem... Že by někdo na nábřeží měl zájem tohle protahovat apod?
14.08.2009 (8:46)  
Opět to dopadne tak že ty vagóny půjdou do vyšší kvality a R Praha-Pardubice-Brno a Praha-Olomouc-... zas budou mít jenom B, proč nechtějí zlepšit tyto poměrně obsazené linky ?
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
14.08.2009 (8:18)  
Uvěřím tomu, až to bude stát přede mnou u peronu, do té doby je to science fiction...
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko